  • 21. Data: 2011-03-10 09:34:09
    Temat: Re: Rentowność OFE
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 09:30:01 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > znacznie

    > pełni
    > teraz

    > że co !??
    >
    > gdzie jest błąd w dzieleniu kapitału zgromadzonego / sumę wpłat ?
    > No proszę cie...
    >
    > george
    Naisałem skippiemu przykłąd przed sekundą.
    Możesz to sobie obliczyć dokłądnie:
    Wpłacaj do banku każdego po 100 zł na 10% przez 3 lata a potem oblicz
    stosunek.
    Potem zrób ten sam przykład ale wpłacaj przez 30 lat i oblicz stosunek.
    Dokładnie to samo oprocentowanie ale stosunki się będą różnić.

  • 22. Data: 2011-03-10 09:35:08
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Dlatego skippy że takie wyliczenia są po prostu głupie.

    Dobre.
    Dwie prawdziwe liczby są głupie, a tabelka fikcji neizwiązanej z tymi
    rzeczywistymi liczbami jest mądra.

    Rozwaliłeś mnie, stary.

    No ale zyj sobie w świcie fikcji ze stopą zwrotu 8% rocznie z OFE.

    EOT

  • 23. Data: 2011-03-10 09:38:04
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Potem zrób ten sam przykład ale wpłacaj przez 30 lat i oblicz stosunek.
    > Dokładnie to samo oprocentowanie ale stosunki się będą różnić.

    Czyli jeszcze do fikcji dodajesz wiedzę o tym, co będzie za 30 lat...

    :)))))))

  • 24. Data: 2011-03-10 09:43:43
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 09:40:43 +0100, root napisał(a):

> [...]
    >
    > George, nie analizowałem przykładu który mi podałeś wczoraj. Nie wiem skąd
    > wziąłeś te 3,8% ? Nie wiem skąd biora się te liczby. Czy to jest OFE?

    Chciałem dodać, że tylko Blikle prowadzi kursy pieczenia pączków przez
    internet za darmo. Ja mam dosyć. Poczytajcie sobie coś o procencie
    składanym, ratach, kredytach i lokatach.
    Skippy - jeśli moje wyliczenia nie pasują do Twoich poglądów, to mi
    przykro. Niestety 2*2 jest 4 i nie można tego zmienić debatą publiczną ani
    ustawą.

  • 25. Data: 2011-03-10 09:44:59
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > Skippy - jeśli moje wyliczenia nie pasują do Twoich poglądów, to mi
    > przykro. Niestety 2*2 jest 4 i nie można tego zmienić debatą publiczną ani

    vice versa
    z tym, że Ty nie uznajesz dwóch prostych, najprawdziwszych liczb:
    1) ile wpłaciłeś
    2) ile masz

    nawet tego nie sprawdzasz, tylko w zamian wytwarzasz jakieś teorie nizgodene
    z realną kasą jaka na tym dealu zarobiłeś

  • 26. Data: 2011-03-10 09:49:31
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 10:38:04 +0100, skippy napisał(a):

    > Czyli jeszcze do fikcji dodajesz wiedzę o tym, co będzie za 30 lat...
    >
    > :)))))))

    no comments

  • 27. Data: 2011-03-10 09:51:39
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > rzeczywistymi liczbami jest mądra.
    >
    > Rozwaliłeś mnie, stary.
    >
    > No ale zyj sobie w świcie fikcji ze stopą zwrotu 8% rocznie z OFE.

    root, w przeciwieństwie do mnie, kupuje obiad za procenty, a nie tak jak my,
    za pieniądze.

  • 28. Data: 2011-03-10 09:54:33
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > Potem zrób ten sam przykład ale wpłacaj przez 30 lat i oblicz stosunek.
    > Dokładnie to samo oprocentowanie ale stosunki się będą różnić.

    ależ my mamy w tej chwili konkretny punkt czasowy w którym mamy podany
    stosunek : 1,23

    Oceniamy ofe z perspektywy 10 ostatnich lat (zakładamy równe wpłaty
    comiesieczne).

    na tej podstawie zgadujemy jakie oprocentowanie musiałoby by byc aby ten
    efekt (stosunek) osiągnąć.

    wychodzi że to oprocentowanie musiałoby wynosić 3,8%.

    Tak jest w moim przypadku efektywnosc OFE.
    nie wiem czy moge to jeszcze jaśniej napisać.

    na http://dwagrosze.blogspot.com/ jest kalkulator FVA

    wpisz 10 lat
    100 co miesiac,
    wybierz kapitalizacje miesięczna

    suma wpłat = 12000
    stosunek = 1,23 -> suma zgromadzonych oszczędnosci powinna wynieść wiec =
    12000 * 1,23 = 14760

    teraz wpisuj rózne procenty i znajdź taki przy którym obliczona kwota bedzie
    najbliższa temu 14760.

    jak zaczniesz od 8,2% to się zdziwisz.

    george

  • 29. Data: 2011-03-10 09:58:26
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 10:44:59 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > nawet tego nie sprawdzasz, tylko w zamian wytwarzasz jakieś teorie nizgodene
    > z realną kasą jaka na tym dealu zarobiłeś

    Skippy czy do ciebie nic nie dociera? Choćby OFE dawało 100% w skali roku
    to trzymając tam skłądkę 1 dzień 1 gr. Czy na tej podstawi twierdziłbyś
    dalej że to zły deal?
    Z Twoich mądrych uwag wynika, że składka wpłacona 1 czy 2 lata temu powinna
    dać ten sam wynik jak ta sama skłądka wpłacona 10 lat temu. Nie pojmujesz
    tego że sumowanie tych składek nie ma sensu bo były włacane w różnych
    okresach i przez to dawały różne zwroty. Jeśli nie to zrób sobie wykres
    kapitału jaki masz na twoim wyciągu z OFE. Potem zasymuluj, że te same
    kwoty skłądek w tych samych dniach pakujesz na lokatę na 5% i porównaj. Jak
    to zrobisz i wyjdzie ci że takie konto da ci tyle samo, to kupię ci w
    nagrodę naszą kozę i wręczę uroczyście w Zakopanem.

  • 30. Data: 2011-03-10 10:00:51
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    http://www.comperia.pl/otwarte-fundusze-emerytalne-z
    estawienie-comperii.html