  • 61. Data: 2011-03-10 11:38:52
    Temat: Re: Rentowność OFE
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Moja koza by tego nie wymyśliła, ale OK niech będzie.
    > Jeśli sobie życzysz zmniejszę retnowność OFE do 0 a nawet niżej. Proponuję
    > to poddać głosowaniu. Demokratycznie ustalilimy ile wyniosi rentowność i
    > koniec. Chłop polski swój rozum ma i nie będzie mu tu yntyligencik pierdół
    > pociskał.

    Czyli co ... nie podasz...ehh
    Ok. Rzeczywiscie kontynuacja nie ma sensu.

    george

  • 62. Data: 2011-03-10 11:43:30
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Serio? Pokaż mi błąd skippy? Mnie uczono matematyki chyba nieco innych
    > czasach niż Ciebie. Nie mogę polemizować bo nie da się polemizować z
    > matematyką. Tak jest i choćbym się zesrał to tak wychodzi.
    > Gdybyś przez chwile spojrzał na moją tabelę widziałbyś, że OFE jest
    > liczone
    > zgodnie z faktycznymi cenami jednostek. Wyliczam konkretne wielkości.
    > Gdybyś na to spojrzał qwa! A nie od razu zwymiotował z nadmiaru liczb.
    > Nie moja wina że nie chcesz spojrzeć. Wymyśliłeś sobie teze i nic już cie
    > nie przekona - nawet liczby.

    mi chodzi o dwie liczby których się boisz

    1) wpłacony kapitał
    2) stan konta

    i żebys się zesrał to z mojej wpłaty na II filar oraz z e stanu konta
    wychodzi, że jest to równoważne lokacie około 3%

    i że powyliczasz tony bredni w postaci 8% czy 280% to nie zmieni tych dwóch
    prostych jak cep liczb

  • 63. Data: 2011-03-10 11:44:31
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    skippy <m...@t...moon> napisał(a):

    > Użytkownik "G W" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to już 16 prośba o 2 liczby

    > wychodzi na to, że nie

    No właśnie zaczynam wątpić w szczere intencje roota wyjaśnienia czegokolwiek
    W sumie dość to szokujące że centralnie ignoruje prostą prośbę.
    Jako że temat zostałby prawdopodobnie zamknięty zaraz po podaniu tej
    wartosci, a zamiast tego zaczyna sie rzeźnia z "ogarnianiem", "odsyłaniem do
    wiki" oraz pytaniem o "ilosc skonczonych klas" przestaje wierzyć w dobre
    intencje grupowicza. Anyway mógłby chociaż powiedzieć dlaczego nie chce
    podać owej wartosci. To chyba EOT z mojej strony. Tez sie zmęczyłem.

    george

  • 64. Data: 2011-03-10 11:48:38
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    Nie

    PRZYPADKU
    MY

> [...]
    > likwidacja pozycji. Jak miałem policzyć? Z wyciągu dokładnie każda skłądka?
    > A potem wewnętrzną stopę zwrotu. No mogłem ale mi sie nie chciało. Zresztą
    > i tak by tego nikt niz zrozumiał.
    > Uproszczenie polega tylko na założeniu, że wpłacamy raz w roku, co jest
    > nieprawdą.
    > A teraz jeśli chodzi kurs jednostki uczestnictwa.
    > Otóż jeśli w roku 0 cena j.u wynosi 10zł a w roku 10 - cena wynosi 30zł to
    > jaka jest roczna stopa zwrotu (którą w skrócie nazywam rentownością). Dla
    > mnie (przyjmując kapitalizację roczną) wynosi ona 3 do potęgi 0.1

    z tym że tak liczona "rentownosc" nie ma nic wspólnego z twoja inwestycją w
    OFE.

    george

  • 65. Data: 2011-03-10 11:49:32
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > intencje grupowicza. Anyway mógłby chociaż powiedzieć dlaczego nie chce
    > podać owej wartosci. To chyba EOT z mojej strony. Tez sie zmęczyłem.

    ok dla mnie ważne że w wyniku tej całej dyskusji sie spielismy i
    policzyliśmy jakiej lokacie odpowiada ten zajebisty deal
    root rootem ,każdy kto to czyta a nie jest naganiaczem tylko umie liczyc
    kase - policzy sobie i bedzie wiedział

    posłałem to do pb, zobaczymy czy sie odniosą i w jaki sposób

    wykluczam na ten moment swoją pomyłke; jeśli już to ułamki procent, góra
    sprawdziłem to 5 razy
    są dwa kwity:
    1) zus i podana ilość przelanej kasy do OFE od poczatku
    2) z OFE: ile JR mam na koncie

    nic wiecej nie ma potrzeby kombinowac

  • 66. Data: 2011-03-10 11:58:49
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    G W <g...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    Zresztą

    > z tym że tak liczona "rentownosc" nie ma nic wspólnego z twoja inwestycją

    Twój sposób można mniej wiecej opisac tak:
    Dajesz Zdziśkowi 100 pln miesięcznie na zakup paliwa do taksówki.
    Zdzisiek codziennie informuje Cie jaki to świetny interes robi i że
    retnownosc to on ma 30%. Na dowód pokazuje cie papiery. Ty rowniez jesteś
    happy, potwierdzasz że Zdzisiek robi dobry interes.

    Po 10 latach Zdzisiek oddaje Ci 14,5k....

    Jaką rentownośc osiągnałes Ty a jaką Zdzisiek ?

    george

  • 67. Data: 2011-03-10 12:09:10
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 11:44:31 +0000 (UTC), G W napisał(a):

> [...]
    > intencje grupowicza. Anyway mógłby chociaż powiedzieć dlaczego nie chce
    > podać owej wartosci. To chyba EOT z mojej strony. Tez sie zmęczyłem.

    Zrobiłem tabelkę. Ponieważ Ty przynajmniej jako jeden z niewielu wiesz co w
    niej wyliczyłem, to chyba nie muszę ci obliczac Kapitał/wpłaty. Bo w tych
    tabelkach te liczby są podane.

    Co do "ilosci klas" to spójrz nieco wyżej co napisał pPrzemek. Dziwisz mi
    się że będąc w prymitywny sposób obrażany pytaniami "root ile ci płącą?"
    odpowiedziałem pięknym za nadobne? Jak katolikiem nie jestm i drugiego
    policzka nie nastawiam. Swoją drogą dziwię się, skąd się bierze w was takie
    zacietrzewienie. Wydaje mi się ,ze jedyne czy się zajmujecie to nabijaniem
    się z innych. Celne riposty, to w zasadzie wszystko na co was stać.
    Akurat ty george wykazałeś się jakąś rzetelnością: wytknąłeś konkretny
    błąd, pytałeś o konkretne rzeczy.
    Ale takiego skippiego nie przekonują liczby i nic go nie przekona, bo jego
    liczby przerażają. Zamiast wziąć kalkulator do łapki i naprawdę sprawdzić
    chocby na wyrywki woli rzucać slogany kasa/kapitał itp podobne.
    Okazuje się ze cała moja robota i czas który poświęciłem od rana mogę uznać
    za stracony.
    Mam w d... co o mnie myslicie. Typowe polskie piekiełko

  • 68. Data: 2011-03-10 12:13:38
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawdziłem to 5 razy
    > są dwa kwity:
    > 1) zus i podana ilość przelanej kasy do OFE od poczatku

    Dokladne skippy !!
    To jest najwazniejszy wniosek z tej dyskusji ze moze co poniektorym otworzy
    oczy.

    Najgorsze jest to ze jak sie uwzgledni rzeczywista inflacje ktora tak
    faktycznie dotyka emerytow (czyli ceny zarcia, oplat, benzyny, i lekow) to
    sie okazuje ze z tej forsy w OFE traci sie REALNIE cos 10% rocznie lub
    nawet lepiej.

    Cholera nie przypuszczalem ze tak szybko bedzie aktualny dowcip ze jak
    przyjdzie emeryt do OFE po wyplate emerytury to "Bogdan powie: spierdalaj! "
    (pamieta ktos jeszcze Bogdana i Bankowy?)

    Przemek

  • 69. Data: 2011-03-10 12:28:29
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ilaf9l$a34$1@news.onet.pl...

> [...]
    > faktycznie dotyka emerytow (czyli ceny zarcia, oplat, benzyny, i lekow) to
    > sie okazuje ze z tej forsy w OFE traci sie REALNIE cos 10% rocznie lub

    piszesz to co totus, zgoda ale potrzebny był punkt odniesienia i najlepszym
    są lokaty
    a to ich także dotyczy
    wspomniany problem inflacji jest więc ogólniejszy

  • 70. Data: 2011-03-10 12:32:10
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Ale takiego skippiego nie przekonują liczby i nic go nie przekona, bo
    > jego liczby przerażają.

    Stary, zaczynasz bredzić i to się stało przykre.

    Nic mnie nie przeraża.

    To Ty się boisz podać 2 liczby:

    1) Ile wpłaciłeś na II filar od 1999
    2) Jaki masz stan konta w II filarze