  • 81. Data: 2011-03-10 13:24:03
    Temat: Re: Rentowność OFE
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Ales mi przywalił. No masz rację nie powinienem tego pisać. Sam jednak
    > widzisz jak mi niektórzy odpowiadają:
    > - złe policzyłeś
    > - ale dlaczego
    > - to fikcja i dlatego że tak
    >
    > Ciekawe jakbyś się czuł na moim miejscu. Zero argumentów ale żle i koniec.

    bo niestety źle policzyłeś:)
    to fikcja, co chyba poparłem rzeczywistymi danymi swego OFE
    dla mnie nieważne dlaczego, potrafie to policzyc

    tylko zastanawiam dlaczego odpowiedziałes na najmniej istotną cześć mojego
    postu ... hmmm

    istotne było :

    "W Tabelce byc mmoże podałes kapitał nie podales natomiast prawdziwych
    wpłat."

    george

    P.S. Dlugo możesz sie tak bawić w kotka i myszkę ?
    Liczysz na zmęczenie materiału ?

  • 82. Data: 2011-03-10 15:43:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 10 Mar 2011 11:07:33 +0100, w <ila7ta$bdv$1@news.onet.pl>, "skippy"
    <m...@t...moon> napisał(-a):

    > 1999-2009
    > ja wpłaciłem na II filar
    > 13.716

    A ja powiedzmy, że wpłaciłem też 13.716.

    > stan mojej kasy w II filarze na koniec 2009:
    >
    > 16.153,50

    A mojego -- 26.000.

    > Dwie proste liczby.
    > Zrozum to.
    > Koniec kropka.

    A teraz zgadnij czemu mamy takie rozbieżne wyniki i dlaczego porównywanie wpłat
    różnych osób jest bez sensu.
    Z tej samej mańki -- oboje wydaliśmy na akcje KGHM np. po 10k. Ja teraz mam
    50k, a Ty - 9k. No jak to możliwe?

  • 83. Data: 2011-03-10 15:52:47
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    <m...@t...moon> napisał(-a):

> [...]
    >różnych osób jest bez sensu.
    >Z tej samej mańki -- oboje wydaliśmy na akcje KGHM np. po 10k. Ja teraz mam

    Ma sens porównanie zarobionej kasy paru osób w podobnym okresie czasu
    Podobne wyniki powiedzą nam coś bliżej o rentowności systemu od 1999.
    Bo spór idzie właśnie o to, ile system zarobił od 1999, nie wnikamy w
    szczegółne przypadki że jeden ma od roku drugi od 5 lat.

    Ten przykład wyżej, wybacz...

  • 84. Data: 2011-03-10 16:20:26
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

    > Thu, 10 Mar 2011 11:07:33 +0100, w <ila7ta$bdv$1@news.onet.pl>, "skippy"
    > <m...@t...moon> napisa=B3(-a):

    > A ja powiedzmy, =BFe wp=B3aci=B3em te=BF 13.716.

    > A mojego -- 26.000.

    > A teraz zgadnij czemu mamy takie rozbie=BFne wyniki i dlaczego =
    > por=F3wnywanie wp=B3at
    > r=F3=BFnych os=F3b jest bez sensu.
    > Z tej samej ma=F1ki -- oboje wydali=B6my na akcje KGHM np. po 10k. Ja =
    > teraz mam
    > 50k, a Ty - 9k. No jak to mo=BFliwe?

    i pewnie jeszcze inwestowaliście w kghm w tym samym czasie ?

    Porownanie ma zdecydowany sens. Próbka statystyczna jest narazie niewielka
    (2) ale cos z tego zaczyna być wiadomo. Ja oczywiście zapraszam Ciebie do
    zabawy, ale jesli nie .. to trudno.

    george

  • 85. Data: 2011-03-10 18:29:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 10 Mar 2011 16:20:26 +0000 (UTC), w <ilatoa$c08$1@inews.gazeta.pl>, "G W"
    <g...@g...pl> napisał(-a):

    > i pewnie jeszcze inwestowaliście w kghm w tym samym czasie ?

    Nawet dałoby się wykręcić takie wyniki przy tym założeniu.

    > Porownanie ma zdecydowany sens. Próbka statystyczna jest narazie niewielka
    > (2) ale cos z tego zaczyna być wiadomo. Ja oczywiście zapraszam Ciebie do
    > zabawy, ale jesli nie .. to trudno.

    To trzeba zrobić porządnie, a nie a) ile kasy wpłaciłeś, b) ile masz.

  • 86. Data: 2011-03-12 21:39:18
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-03-10 09:40, root wrote:
> [...]
    > z najgorszym OFE Allianz. Mam nadzieję, ze ją zrozumiecie: po lewej stronie
    > są obliczenia dla rachunku bankowego, po prawej dla OFE Allianz.
    >
    > Wychodzi na to, że Allianz ma rentowność ok 8,5% w skali roku. W przypadku
    > skippiego, rentowność ta będzie podchodziła pod 14% gdyż ING ma znacznie
    > lepsze wyniki.
    >
    > http://ulule.wordpress.com/2011/03/10/ofe-vs-lokata/
    >
    > P.S.
    >
    > George, nie analizowałem przykładu który mi podałeś wczoraj. Nie wiem skąd
    > wziąłeś te 3,8% ? Nie wiem skąd biora się te liczby. Czy to jest OFE?

    Policzyłem to samo dla moich danych (dokładnych)

    Liczyłem według następującej metodologii:

    Średnia ważona (ważona liczą jednostek poszczególnego zakupu) z CARG
    (Compound Annual Growth Rate) dla każdej pojedynczej transakcji.
    Oczywiście prowizję pobraną przez OFE uwzględniałem (inne liczenie nie
    ma sensu).

    Wyszło mi że na dzień sporządzenia ostatniego zestawienia 29.01.2010
    stopa zwrotu z inwestycji wyszła mi coś 3,29%.

    Natomiast zestawienie na dzień wczorajszy (bez składek z ostatniego
    roku) wyszło mi coś koło 5,86%.

    Czyli licząc na koniec 2009 rację ma skipy. Przy czym ostatni rok mocno
    podreperował sytuację.

    I wbrew temu co piszecie kiedy kupowane były jednostki ma kolosalne
    znaczenie.

    Polecam

    http://zalewski.blogbank.pl/2010/03/18/gdzie-zniknel
    y-moje-miliony-czyli-dysfunkcja-procentu-skladanego/

    Mroziu

  • 87. Data: 2011-03-12 22:40:56
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Wyszło mi że na dzień sporządzenia ostatniego zestawienia 29.01.2010 stopa
    > zwrotu z inwestycji wyszła mi coś 3,29%.

    No właśnie ja policzyłem na 01.01.2010 bo nie mogłem się dobić do konta w
    sieci, a ostatni papier mam sprzed roku.

    Sparwdzałeś ile by wyszło dla całego 2 gilaru, czyli doliczając do kapitału
    przelanego przez ZUS do OFE 0,8%?

> [...]

    > podreperował sytuację.

    > I wbrew temu co piszecie kiedy kupowane były jednostki ma kolosalne

    Ma znaczenie, ale w masie milionów ludzi porozkłada sie to statystycznie.

    Jak na razie, z osób które to policzyły, mamy wynik żenujący dla 4 osób i
    nieco od nas nich lepszy w przypadku roota.

    Może jeszcze komuś się uda, ale chyba obraz sytuacji już jest naświetlony.

    Nie ma to wielkiego znaczenia, bowiem szanse że to się przebije do
    massmediów są bliskie zeru.

  • 88. Data: 2011-03-12 22:53:23
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-03-12 23:40, skippy wrote:

    > No właśnie ja policzyłem na 01.01.2010 bo nie mogłem się dobić do konta
    > w sieci, a ostatni papier mam sprzed roku.

    Ja też mam ostatni sprzed roku

    > Sparwdzałeś ile by wyszło dla całego 2 gilaru, czyli doliczając do
    > kapitału przelanego przez ZUS do OFE 0,8%?

    Nie liczyłem, bo zgadzam się opinią niektórych, że to nie wina OFE, że
    ustawodawca odcina dodatkowe 0,8% na koszty ZUS. Liczy tylko to na co
    OFE ma realny wpływ.

    A wyniki jest taki jak każdy widzi.

    Mroziu

  • 89. Data: 2011-03-12 23:14:49
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Ja też mam ostatni sprzed roku

    > Nie liczyłem, bo zgadzam się opinią niektórych, że to nie wina OFE, że
    > ustawodawca odcina dodatkowe 0,8% na koszty ZUS. Liczy tylko to na co OFE
    > ma realny wpływ.

    Rozumiem.
    Ale w ogóle w niczym nie ma winy OFE - te firmy działaja na podstawie prawa
    ustanowionego nie przez siebie:)
    Stworzono im obszar do działania i działają dla własnego dobra najlepiej jak
    umieją.
    W ogóle nie mam pretensji do OFE o nic, pretensja jest do AWS która
    zaklepała znane nam prawo.

    Po prostu z naszego punktu widzenia pieniądze wchodzą do 2 FIlara, nie do
    OFE.
    Więc chociaż z ciekawości ile jest tej kasy realnie dla 2 Filara, unikając
    powiedzmy słowa OFE.

    OK może w sumie to już mało ważne, i tak mamy do czynienia z porażką, to
    niewiele zmienia.

  • 90. Data: 2011-03-13 08:26:17
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 22:39:18 +0100, Mroziu napisał(a):

> [...]
    > roku) wyszło mi coś koło 5,86%.
    >
    > Czyli licząc na koniec 2009 rację ma skipy. Przy czym ostatni rok mocno

    Krótko mówiąc obliczyłeś zwrot każdej składki z OSOBNA? Dobrze to
    zrozumiałem?
    Jeśli tak, to oczywiscie możesz, ale błędem jest liczenie średniej z tych
    zwrotów nawet jeśli jest to średnia ważona z wagą proprcjonalnalna do
    liczby jednostek. Obliczyłeś jakiś średnią rentowność ale nie wiadomo co to
    jest?
    Podaj jakieś namiary na literaturę, gdzie taką metodę można znaleźć.

    > I wbrew temu co piszecie kiedy kupowane były jednostki ma kolosalne
    > znaczenie.

    Nieporozumienie. Wiadomo, że wew. stopa zwrotu będzie się zmieniać z
    miesiąca na miesiąc. Myśmy tylko zrobili stop-klatkę obliczając stopę od
    początku do dzisiaj. Jutro będzie już inna. Skippy zamieszał, gdyż chcąc
    udowodnić swoje racje pisał że obliczając to w innym przedziale wychodzi
    coś innego. No wychodzi bo wychodzić musi ale to nie może być zarzut, że
    metoda jest błedna.
    Powtarzam w każdym innym przedziale czasu wyjdzie inna wewnętrzna stopa
    zwrotu. Ona zmienia się jak zmieniają sie notowania funduszu, każdego dnia
    jest inna.
    Dlatego też wkurzają mnie dziennikarski gadki typu: OFE przekracza 7%, ale
    prawdziwe może być twierdzenie OFE przekroczyło 7% w okresie od.... do