  • 21. Data: 2011-04-21 14:45:17
    Temat: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 12:56:48 +0200, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "Mane" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ta kasa szła z SP do OFE, te zabierały prowizję, po czym kasa wracała do SP
    > nic się nie zmienia oprócz zniknięcia prowizji OFE pobieranej za nic

    Odróżnij wreszcie oszczedzanie na starość od stopy zwrotu z futures czy
    innych opcji. Majatek nie rośnie dlatego ze wygrywasz na giełdzie tylko
    dlatego, ze nie przejadasz wszystkiego i nadwyżkę odkładasz w WARTOŚĆ,
    która chroni Cie przed inflacją. Giełda może tylko wspomóc to oszczedzanie
    ale może tez je okresowo osłabiać.
    Piszę specjalnie - OKRESOWO - bo MUSZĘ założyć, że w dłuższej perspektywie
    inwestowanie ma sens. To nie są futy, na których może zarabiać bezwzględu
    na koniunkturę tylko realna WARTOŚĆ. Może to być spólka, portfel spółek,
    może to być złoto albo inne "instrumenty", które od setek a nawet tysięcy
    lat się sprawdzają.
    Możesz co prawda wrzucić do kosza osiągnięcia intelektualne całych pokoleń
    i pieprzyć to. Możesz nie wpłacać do OFE czy inwestować w inny sposób ale
    przestań ciągle udowadniać że OFE czy inwestowanie w ogólności jest złe, bo
    nie zanamy przyszłości. Tego typu "dowody" są zwyczjnie dziecinne.

  • 22. Data: 2011-04-21 15:57:12
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 14:25:31 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > Próba rzeczowej dyskusji ze skippym na większość tematów jest niemożliwa bo on
    > chce dyskutować sam z sobą.
    > Wczoraj np. zapytałem go konkretnie jakie są przesłanki tak silnego umocnienia
    > dolara w najbliższych miesiącach jakie przewiduje.
    > Ponieważ nie umiał odpowiedzieć ani uzasadnić swojej prognozy to zaatakował
    > mnie z lewej mańki, tyle że kompletnie nie w temacie :-)

    I dalej siedzi cicho. Nic nie pisze az mi czegoś brakuje ;)

  • 23. Data: 2011-04-21 15:57:35
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Co za brednie powtarzasz za naszym ministrem. To wedlug ciebie w co te OFE
    > miały inwestować. Ja wiem w co, ale z pewnych przyczyn wladze zdecydowały
    > sie zeby 60% szło na obligi NASZEGO SP. Nie niemeckie czy amerykanskie
    > obligi, tylko na NASZE. Dlaczego tak zdecydowano - jak sadzisz?
    > Przemysl to co napisałem nim znowu wygrzmocisz takie herezje.

    Ja nie oceniam dlaczego tak zdecydowano ani kto zdecydował ani w co miały
    inwestować i dlaczego nie mogły.

    Piszę tylko jak było.
    Co, nie było tak jak napisałem dla części kasy inwestowanej w obligi?

    Pretensje do rządu Buzka i LSD.

  • 24. Data: 2011-04-21 15:58:44
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > dlatego, ze nie przejadasz wszystkiego i nadwyżkę odkładasz w WARTOŚĆ,
    > która chroni Cie przed inflacją. Giełda może tylko wspomóc to oszczedzanie

    nic nie chroni
    co więcej w przypadku poważnego kryzysu co najmniej jedno pokolenie może
    dostać z OFE guzi z pętelką

  • 25. Data: 2011-04-21 16:02:00
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umocnienia
    > dolara w najbliższych miesiącach jakie przewiduje.

    Przesłanki techniczne.
    Inne mnie nie interesują, bo nie znam inf które nadejdą.
    Nikt ich nie zna, więc prognozowanie na podstawie "niby" analizy makro jest
    guzik warte, gdyż nie uwzględnia tego czego nie wiemy oraz uwzględnia nasze
    mylne oceny.

    Jeżli dwóch takich wielkich mędrców jak Balcerowicz i Rostowski mają różne
    zdanie w tych samych sprawach, i np RPP nie jest jednomyślna, to nic mnie
    nie przekona że jest inaczej.

    > Ponieważ nie umiał odpowiedzieć ani uzasadnić swojej prognozy to
    > zaatakował
    > mnie z lewej mańki, tyle że kompletnie nie w temacie :-)

    Kompletnie w temacie.
    W końcu po moich różnych postach przestałeś pisać jakbyś miał 100% pewności
    tylko, aczkolwiek delikatnie, napisałeś przypuszczająco

  • 26. Data: 2011-04-21 16:03:03
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > I dalej siedzi cicho. Nic nie pisze az mi czegoś brakuje ;)

    Po tej awanturze jaką mi zrobiłeś, że jest bardzo niedobrze bo nie
    odpuszczam i nie zmieniam swojego zdania tylko Ty, biedny, sie przez to źle
    czujesz, ogranicze nieco te dyskusje:)

  • 27. Data: 2011-04-21 16:05:51
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 17:58:44 +0200, skippy napisał(a):

    > nic nie chroni
    > co więcej w przypadku poważnego kryzysu co najmniej jedno pokolenie może
    > dostać z OFE guzi z pętelką

    MOŻE to jest słowo klucz. Tylko może ale Ty na postawie jednego słowka
    oznaczającego prawdopodobieństwo potrafisz uzasadnić wszystko i wszystkiemu
    zaprzeczyć.
    Skoro może się nie udać - nie róbmy nic. Tak będzie bezpieczniej.

  • 28. Data: 2011-04-21 16:21:02
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > wszystkiemu
    > zaprzeczyć.
    > Skoro może się nie udać - nie róbmy nic. Tak będzie bezpieczniej.

    Nie róbmy tego, czego nie zrobiły silniejsze od nas państwa a co zrobiły
    słabsze, z których większość w dodatku się wycofuje.

    "Może" tak, to klucz.
    Polega on ta tym ze ryzyko utraty oszczędności całego pokolenia jest zbyt
    duze, żeby je tak lekceważąco traktować.
    W dodatku nie ma przed tym żadnego zabezpieczenia - OFE i tak kosi prowizje
    i nie ponosi najmniejszej odpowiedzialności, jeśli zainwestuje źle.

    "Pokusa nadużycia ma miejsce, kiedy ktoś bierze od ciebie pieniądze i nie
    jest za nie odpowiedzialny." G.Gekko

    Wiesz o co chodzi w tym cytacie, nie wiesz czy udajesz że nie wiesz?

  • 29. Data: 2011-04-21 17:56:18
    Od: ktostam <k...@n...pl>

    Tylko dwie uwagi do zwolennika magistra Rostowskiego i poglądu, że
    lepiej wydać niż oszczędzać.

    W r. 2008 ruski indeks RTSI spadł z ok. 2300 do 620.
    W takich warunkach 14 funduszy miało zyski.

    Prowizja 23% liczona jest od zysku.

  • 30. Data: 2011-04-21 18:07:15
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "ktostam" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

    > W r. 2008 ruski indeks RTSI spadł z ok. 2300 do 620.
    > W takich warunkach 14 funduszy miało zyski.

    to prawie budujące, ale zarazem pokazujące że pieniądze odkładane na
    emeryturę w OFE spokojnie mogą utononąć

    > Prowizja 23% liczona jest od zysku.

    jeśli tak, to udoskonalili nasz wałek w sensie pozytywnym
    na pewno czegoś takiego u nas brakuje, jeśli już nadal miałoby być
    przymusowe O'FE