  • 31. Data: 2011-04-21 18:07:42
    Temat: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > " Z wypracowanego zysku OFE potrąca ok. 23 proc. za obsługę konta"
    >
    > Ale rzeźnia, po prostu niepojete jak te cwaniaki rąbią słabe kraje i
    > jeszcze ludzie chcą się procesować żeby ten wałek trwał:)))

    Na koniec mam pewną historię o przymusowej emeryturze państwowej. Przyjżałem
    się dwóm rodzinom. Są identyczne. W jednej jest kobieta A i ma męża B, a w
    drugiej jest facet D i ma żonę C. Czyli mamy A+B i C+D. Są identyczni
    zawodowo. Obie kobiety są w tym samym wieku maja to samo wykształcenie mają
    taka samą pracę i tak samo zarabiają przez całe życie. Ich mężowie podobnie.
    Są w tym samym wieku maja takie samo wykształcenie taką samą pracę i
    zarabiają tak samo przez całe życie. A+B tak żyje od początku życia
    zawodowego do emerytury. C+D w trakcie życia zawodowego ma czworo dzieci
    e+f+g+h. Dwie rodziny A+B i C+D+e+f+g+h maja tyle dzieci co trzeba by była
    pełna reprodukcja. Ponieważ C+D stać na czworo dzieci, a każde dziecko w
    Polsce kosztuje około 200tys to poziom życia A+B jest znacząco wyższy niż
    C+D+g+f+g+h, jeżeli to nie ma bezpośredniego odbicia w konsumpcji to na
    pewno w oszczędnościach. Do tej pory było nudno, interesująco się robi gdy
    e+f+g+h są dorosłe i pracują, a A+B i C+D są na państwowej emeryturze. Obie
    rodziny pobierają takie same emerytury, dodatkowo A+B maja znacząco większe
    oszczędności. e+f+g+h płaca na emerytury swoich rodziców oraz na emerytury
    A+B. Dla mnie wniosek z tej historii jest taki, ze państwowa emerytura
    przesuwa pieniądze z rodziny gdzie są dzieci do rodziny gdzie dzieci nie ma.
    Mogę to uogólnić. Państwowa przymusowa emerytura przesuwa kapitał z rodzin
    gdzie jest więcej dzieci do rodzin gdzie jest mniej dzieci. Nie jest to moim
    zdaniem czynnik zwiększający dzietność. Dodatkowo przymusowa emerytura
    państwowa zasłania związek między wielkością emerytury a ilością i
    zamożnością dzieci. Na tych spostrzeżeniach opieram swoje twierdzenie, że
    emerytura państwowa splajtuje. Rzućmy jeszcze okiem na rocznik statystyczny.
    Dobrze by było wiedzieć jaki jest profil statystyczny rodzin typu A+B oraz
    rodzin typu C+D. I co? Ano tak. Rodziny wielodzietne to rodziny gdzie
    rodzice mają niższe wykształcenie i zarobki niż rodziny małodzietne. Czyli
    jak jest? Nowoczesne społeczeństwo z rozwiniętą solidarnością społeczną to
    takie gdzie bogaci dobrze wykształceni łoją z kasy głupich biednych
    tłumoków. I dobrze. Ale jak pięknie to sprzedają. Aż się zadziwiłem. Z
    resztą nie tylko w tym miejscu. Przy darmowych studiach też bogaci łoją
    biednych z kasy. Jak? To proste. Bogaci wykształceni wymyślili darmowe
    studia, żeby wyrównać szanse. Studia opłacają wszyscy z podatków ale na
    darmowe wyrównujące szanse studia w 85% chodzą bogaci.

  • 32. Data: 2011-04-21 18:26:42
    Od: ktostam <k...@n...pl>

    W dniu 2011-04-21 20:07, skippy pisze:

    > nasz wałek

    W Australii składki do funduszy wynoszą 9% zarobków, niestety jak u nas
    są obowiązkowe. Po 18 latach takiego systemu w momencie przechodzenia na
    emeryturę osobnik średnio ma na rachunku ok. 100 tys. AUD.
    Australijskie fundusze emerytalne mają od paru miesięcy więcej aktywów
    niż wynosi australijski PKB.
    Budżet Australii jest zrównoważony. Od r. 2012 ma mieć nadwyżkę.

    Znajdź wałek :))))))))

    Nawet po wielkiej powodzi nikt tam nie wpadł na pomysł, żeby część
    składki przekazać do budżetu na pokrycie strat.

  • 33. Data: 2011-04-21 18:31:31
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "ktostam" <k...@n...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Znajdź wałek :))))))))
    >
    > Nawet po wielkiej powodzi nikt tam nie wpadł na pomysł, żeby część składki

    A jest tam ZUS/FUS ?

    george

  • 34. Data: 2011-04-21 18:43:55
    Od: ktostam <k...@n...pl>

    W dniu 2011-04-21 20:31, george pisze:

    > A jest tam ZUS/FUS ?
    >
    > george

    Nie wiem. Są tam jakieś składki na zdrowie. Ja tylko czasami coś
    przeczytam, np.:

    http://www.stuff.co.nz/business/world/4560467/Austra
    lias-super-savings-top-A-1-2-trillion

    Z tego artykułu np. dowiedziałem się, że aktywa funduszy są większe od
    PKB. Warto czytać, nie tylko oglądać tvn.

  • 35. Data: 2011-04-21 18:45:16
    Od: ktostam <k...@n...pl>

  • 36. Data: 2011-04-21 18:47:32
    Od: ktostam <k...@n...pl>

    > A jest tam ZUS/FUS ?
    >
    > george
    Nie wiem. Są tam jakieś składki na zdrowie. Ja tylko czasami coś
    przypadkiem przeczytam, np.:

    http://www.stuff.co.nz/business/world/4560467/Austra
    lias-super-savings-top-A-1-2-trillion

    Z tego artykułu np. dowiedziałem się, że aktywa funduszy są już większe
    od PKB. Warto czytać, nie tylko oglądać tvn.

  • 37. Data: 2011-04-21 18:48:57
    Od: ktostam <k...@n...pl>

  • 38. Data: 2011-04-21 19:05:07
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > Z tego artykułu np. dowiedziałem się, że aktywa funduszy są większe od
    > PKB. Warto czytać, nie tylko oglądać tvn.

    A co to ten tvn bo nie mam telewizora ?
    Wielkosc aktywów zgromadzonych w różych "OFE" jest pewnie funckją czasu oraz
    składki.
    Nie znam warunków na jakich działają w AU. Myślałem ze coś tam wiesz na ten
    temat, bo odniosłem wrażenie że głosisz pogląd że "OFE" dobre bo w AU maja
    dużo kasy. Pewnie Goldman i inny JPM też dobry bo ma dużo kasy....

    Co do ocen. Jesli w AU nie ma systemu od bismarcka i ludzie odkładają na
    emeryture tylko w OFE a ZUS nie istnieje to mozna przyjąć że taki system
    pewnie by sie sprawdził równiez u nas.
    Jeśli aktualnych emerytów wyślemy pod most to powiem Ci że zgodzę sie nawet
    na te przymusowe 9%.

    george

  • 39. Data: 2011-04-21 19:20:33
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "ktostam" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynosi australijski PKB.
    > Budżet Australii jest zrównoważony. Od r. 2012 ma mieć nadwyżkę.

    za mało danych
    ja nie neguje samej idei, tylko jej realizację
    nasza jest totalnie korupcjogenna czyli do przekrętów
    czy takowe sa to nie mam pojęcia, bo nie można odszukać w sieci wykazu
    transakcji OFE
    (ktos tu pisał że to przejrzysty system)

    autsralijskiej kompletnie nie znam, więc nie mogę sie odnieść

  • 40. Data: 2011-04-21 19:23:56
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > autsralijskiej kompletnie nie znam, więc nie mogę sie odnieść

    sama jakaś tam podana kapitalizacja kompletnie nie wiadomo co oznacza
    ale jak dałeś argument, to znaczy że znasz sprawę czyli ja nie musze sie
    przekopywać przez australijskie ustawawodastwo

    rozwiń w takim razie prosze