  • 31. Data: 2013-08-21 12:34:49
    Temat: Re: Rostowski na wylocie.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-08-21, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > 30 zł? Skoro ów stadion kosztował 2 mld, to rachunek jest na 52 złote.
    > Plus 2,60 rocznie na spłatę kredytu + nie-wiadomo-ile na jego
    > utrzymanie.

    Z czego ile procent kwoty pochodziło z dotacji unijnych? 60-80%?
    A zauważ, że przy okazji zrobiło się w cholerę inwestycji strukturalnych
    w okolicy. Chociażby drogi, polepszenie komunikacji itp.
    Taki Poznań jeszcze do teraz kończy związane z tym inwestycje drogowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2013-08-21 12:41:18
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Aug 2013 11:30:31 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

    >Tak sądzę. PIT mamy relatywnie niski. Ale dowalenie dużą ilością
    >podatków i wprowadzenie cięć (na raz), tak by zrównoważyć deficyt
    >z pewnością zaboli.

    a dlaczego nie można ciąć bez podnoszenia podatków?
    Owszem, 17% (chyba taka jest średnia efektywna stawka) to może wydawać
    się niedużo. Ale przecież deficyt budżetowy to tez tylko ułamek
    dochodów, więc zlikwidowanie go też można uznać za "relatywnie małą"
    zmianę.

    >A cięcia nie ograniczą się do podniesienia podatków. Będzie trzeba
    >wywalić dużą grupę pracowników budżetowych (nie tylko urzędników,

    bardzo dobrze, IMHO.

    >ale też np. ograniczyć fundusze na wojsko, policję, straż,

    a teraz się nie tnie?

    >nauczycieli), ograniczyć inwestycje (w znakomitej większości
    >wspierane teraz budżetami UE).

    "budżety UE" to także podatki (w tym nasza składka)

    >A co za tym pójdzie zwiększy się niepewność na rynku pracy,

    na rynku pracy urzędników - tak, ale rynek pracy normalnej (tzn. w
    sektorach, gdzie nie występuje obowiązek zakupów ich "produktów")
    odetchnie.
    http://demotywatory.pl/4185768/Polski-system-podatko
    wy-na-114-miejscu-na-swiecie

    >ludzie zaczną kumulować, zamiast wydawać, zmniejszą się inwestycje,
    >więc i firmy żyjące z wykonawstwa (sektor już prywatny) też zacznie
    >to odczuwać itd. itp.

    to mit, IMHO. W jaki sposób będa kumulować (czy nie w bankach, które
    puszczą je w obieg?) i co z tymi pieniędzmi będzie się działo jutro,
    za 10 lat czy gdy ich posiadacz osiągnie np. wiek emerytalny (czy ich
    nie wyda)?
    Prawie połowa już zgromadzonych oszczędności trafiła do banków.

    >No i? Co to ma do rzeczy? Z kredytami nie ma problemów dopóki są
    >one inwestycyjne a nie "przejadane".

    a są inwestycyjne? Mamy bilion złotych długu, drogi za jakieś 100 mld.
    Stadiony to inwestycja? Kiepska, skoro nawet koncert Madonny trzeba
    było dotować...

    >No świetnie. Tylko do tego to się dąży jak są podstawy makroekonomiczne
    >(czyli dobry wzrost). Czyli w 2006-2007 należało właśnie tak postępować.
    >Jak _teraz_ zaczniesz takie manewry to zdusisz jakikolwiek wzrost.

    A rosnący dług i _jednocześnie_ coraz większe podatki, rosnące
    bezrobocie to droga do wzrostu? Chyba nie zamożności większości
    obywateli Polski (bo co do tego, że spowoduje to wzrost zamożności
    właścicieli "instytucji finansowych" nie mam wątpliwości, ale tych
    jest chyba niewielu)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 33. Data: 2013-08-21 12:44:53
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Aug 2013 11:20:20 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

    >Jasne że lepiej w kryzysie obniżać podatki. Tylko nas na to nie stać.
    >Do wyboru były wariany a) lub b), przypominam.

    to Twoja opinia, z którą niektórzy z nas się nie zgadzają.
    Ja w szczególności nie zgadzam się z tezą, że pzoostawienie pieniędzy
    w kieszeniach obywateli to "przyduszanie gospodarki". Uważam, że jest
    wręcz przeciwnie, ze to podatki i towrzyszący temu aparat kontroli ją
    duszą.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 34. Data: 2013-08-21 12:48:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-08-21, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > w kieszeniach obywateli to "przyduszanie gospodarki". Uważam, że jest
    > wręcz przeciwnie, ze to podatki i towrzyszący temu aparat kontroli ją

    Jakie "pozostawienie pieniędzy w kieszeniach"? O.o
    Z czego chcesz spłacić ten dług?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2013-08-21 12:50:44
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Aug 2013 12:32:29 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale one dzialaly od dziesiatkow lat :-)

    ... co nie czyni ich bardziej kapitalistycznymi. Zamiast normalnie
    splajtować zostały przejęte je w całości - wraz z długami - przez rząd
    USA. To ma być kapitalizm?

    >Nawiasem mowiac - tak to jest jak banki nie moga kupic bezpiecznych
    >obligacji i musza dawac ryzykowne kredyty :-P

    nie. Tak to jest, jak państwo mówi: dawajcie ryzykowne kredyty, a w
    razie problemów złupimy obywateli i wyrównamy wam straty. Dokładnie
    tak sie stało.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 36. Data: 2013-08-21 12:54:19
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Aug 2013 12:34:49 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

    [mowa o stadionie]
    >Z czego ile procent kwoty pochodziło z dotacji unijnych? 60-80%?

    a "dotacje unijne" w jakim procencie pochodzą z podatków? W 100%.

    >A zauważ, że przy okazji zrobiło się w cholerę inwestycji strukturalnych
    >w okolicy. Chociażby drogi, polepszenie komunikacji itp.

    a nie prościej było zrobić "w cholerę inwestycji strukturalnych,
    chociażby drogi, polepszenie komunikacji itp." bez stadionu
    przynoszącego z założenia straty?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 37. Data: 2013-08-21 12:54:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-08-21, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > a dlaczego nie można ciąć bez podnoszenia podatków?

    Bo to jest niewystarczające? Wiesz co to są wydatki sztywne?

    > a teraz się nie tnie?

    Nie. Nie tak żeby bolało.

    > "budżety UE" to także podatki (w tym nasza składka)

    Póki co więcej otrzymujemy niż wpłacamy, więc: i co z tego?

    > na rynku pracy urzędników - tak, ale rynek pracy normalnej (tzn. w
    > sektorach, gdzie nie występuje obowiązek zakupów ich "produktów")
    > odetchnie.

    Nieprawda.

    > http://demotywatory.pl/4185768/Polski-system-podatko
    wy-na-114-miejscu-na-swiecie

    Jej.

    > to mit,

    Nie. Podstawy ekonomii.

    > a są inwestycyjne?

    Są.

    > Mamy bilion złotych długu, drogi za jakieś 100 mld.

    Sumujesz dług z 30 lat i zestawiasz z rocznymi wydatkami na
    drogi, czy uprawiasz inny populizm? Sumuj dług i wydatki
    inwestycyjne z całego okresu.

    > Stadiony to inwestycja? Kiepska, skoro nawet koncert Madonny
    > trzeba było dotować...

    Tak się przyjebałeś do tych stadionów, że hej.
    To ile tych pieniędzy poszło na stadiony? Ale tych nie z dotacji?
    1 bln zł?

    > A rosnący dług i _jednocześnie_ coraz większe podatki,

    Poza podwyżką VAT (jednorazową, pierwszą od 20 lat), i okazjonalnie
    kilkoma akcyzami, gdzie Ty masz "coraz większe podatki"?

    > rosnące bezrobocie to droga do wzrostu?

    To się kryzys nazywa. Nie ma dobrego (bezbolesnego) wyjścia z niego.
    Istotne jest jak postąpi rząd jak będzie wzrost i będzie pole do manewru.

    Bo jak na razie *wszystkie* bez wyjątku włącznie z PIS, SLD, PSL i chuj
    wie czym jeszcze przejadały wzrost.

    > Chyba nie zamożności większości obywateli Polski (bo co do tego, że
    > spowoduje to wzrost zamożności właścicieli "instytucji finansowych"
    > nie mam wątpliwości, ale tych jest chyba niewielu)

    No to zostań takim właścicielem i nie stękaj.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2013-08-21 12:57:10
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Rostowski z Tuskiem po prostu kradną. Biorą pieniądze, których nie mają
    > (nie zarobili z podatków), a oddawać będą je musieli nasze dzieci i
    > wnukowie. Robią to wbrew obowiązującemu prawu ("progi") i doraźnie to
    > "prawo" zmieniają.

    Nikt tych długów spłacał faktycznie nie będzie. Nigdy. Żadne dzieci, wnuki
    czy ktokolwiek inny. IMO jest tu tylko jeden możliwy finał: w pewnym
    momencie kolaps "instytucji finansowych", którego już nie da się zażegnać
    nawet pospiesznym wywołaniem hiperinflacji, po czym jakaś forma nowego
    rozdania. Pokusy pójścia islandzką drogą będą na świecie coraz silniejsze.

  • 39. Data: 2013-08-21 12:59:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-08-21, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]
    > a "dotacje unijne" w jakim procencie pochodzą z podatków? W 100%.

    Ale niekoniecznie naszych (polskich). Porównaj ile wpłacamy, a ile
    dostajemy i nie stękaj tyle o te stadiony.

    > a nie prościej było zrobić "w cholerę inwestycji strukturalnych,
    > chociażby drogi, polepszenie komunikacji itp." bez stadionu
    > przynoszącego z założenia straty?

    Jasne że prościej. Ale to nie jest prosty świat. Tym bardziej jak
    miasta bez jakiś większych dotacji nie stać.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2013-08-21 13:01:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-08-21, MarekZ <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > momencie kolaps "instytucji finansowych", którego już nie da się zażegnać
    > nawet pospiesznym wywołaniem hiperinflacji, po czym jakaś forma nowego

    Też tak uważam. W pewnym momencie koszty będą takie, że poniosą je właściciele
    tych instytucji finansowych. Będzie pewnie zamieszania w cholerę, na pewno
    nie odbędzie się to bezboleśnie, ale się w jakiś sposób wyzeruje.

    Tylko na to poczekamy jeszcze z dziesiąt lub set lat. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl