  • 1. Data: 2010-07-01 10:19:51
    Temat: Rozliczamy Analitykow
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Moje typy na dzisiaj:

    1. Tomasz Regulski - PLN (09.01.10):

    "Ten rok będzie należał do Złotego"

    2. . Paribas - Zloto, USD, Ropa (24.11.09):

    "Według ekonomistów Société Générale przede wszystkim trzeba sprzedawać
    dolara, który znów będzie spadał."

    Dieter

  • 2. Data: 2010-07-01 10:22:47
    Temat: Re: Rozliczamy Analitykow
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Dodam tylko jako ciekawostke, ze 25.11.09 mielismy szczyt eurusd i od tamtej
    pory eurusd spadlo o 3000 punktow. To sie nazywa antywskaznik.

    Dieter

  • 3. Data: 2010-07-01 11:54:39
    Od: TT <t...@o...pl>

    Dieter napisał(a):
    > Dodam tylko jako ciekawostke, ze 25.11.09 mielismy szczyt eurusd i od
    > tamtej pory eurusd spadlo o 3000 punktow. To sie nazywa antywskaznik.

> [...]
    Jeśli mowa o analitykach pracujących w bankach, to można czasem odnieść
    wrażenie, że analitycy w mediach mówią nie do końca to co myślą -
    przykładem mogą być analitycy Goldman Sachs i JP Morgan wygłaszający
    swoje prognozy w czasie kryzysu, które doprowadziły do zysków tych
    banków, które to grały wbrew tym prognozom.

    Przykład:
    Przy prognozowaniu np. kursu CHFPLN, można też się sugerować polityką
    kredytową banków. Polityka ta jest ustalana przez rzeczywistych
    analityków o rzeczywiste prognozy (a nie medialne prognozy).

    Dzisiaj bardzo trudno dostać kredyt we frankach, ponieważ banki stawiają
    bardzo wygórowane wymagania dot. wielkości zarobków np. 10000 PLN/mies.
    Mogą z tego płynąć potencjalnie dwa wnioski:

    1. Banki przewidują, że kurs CHFPLN w długim okresie wzrośnie i dlatego
    żądają wysokiego zabezpieczenia w postaci wysokich zarobków, które
    pokryje ryzyko zmian kursowych.

    2. Banki przewidują, że kurs CHFPLN w długim okresie spadnie i dlatego
    stwarzają sztuczne problemy i bariery przy zaciąganiu kredytu we
    frankach, bo są świadomi, że banki stracą na kursie, a klienci zyskają.

    Który wniosek jest słuszny? Trudno powiedzieć.

    Dwa lata temu banki dawały kredyty w CHF każdemu frajerowi nawet o dość
    niskich zarobkach mimo, że CHFPLN był bardzo nisko. Czy wtedy banki nie
    miały świadomości ryzyka? Czy można zakładać, że wtedy banki były
    nieprofesjonalne i głupie? Ja zakładam, że tam pracują jednak
    inteligentni ludzie, którzy wiedzą co robią i w tamtej i w dzisiejszej
    sytuacji makroekonomicznej.

    TT

  • 4. Data: 2010-07-01 12:42:59
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Myślę, że pierwsze miejsce w Twoim plebiscycie może przypaść W.Białkowi za
    poniższą "kosmiczną" prognozę dla WIG20.

    http://www.parkiet.com/artykul/933052_Stawka_w_tej_g
    rze_jest_zwyzka_o_ponad_40_proc__w_2_3_miesiace.html

  • 5. Data: 2010-07-01 15:23:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 1 Jul 2010 12:42:59 +0000 (UTC), w <i0i2gj$4pm$1@inews.gazeta.pl>, " XXL"
    <d...@W...gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]
    > poniższą "kosmiczną" prognozę dla WIG20.
    >
    > http://www.parkiet.com/artykul/933052_Stawka_w_tej_g
    rze_jest_zwyzka_o_ponad_40_proc__w_2_3_miesiace.html

    Jego rozliczyć można będzie dopiero za parę miesięcy:
    "Po drugie, korekta powinna potrwać do 16 czerwca (ale po czwartkowej sesji jej
    potencjał wydaje się w znacznej części wyczerpany; być może oznacza to, że
    przyjmie ona bardziej złożony kształt). Po trzecie, później powinny nadejść
    spadki, które sprowadzą WIG20 poniżej dołków z tego tygodnia, a kulminować
    powinny między 1 a 19 lipca."

  • 6. Data: 2010-07-01 15:30:00
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Dieter wrote:

    > Moje typy na dzisiaj:
    [ciach]

    Mnie zastanawia jedno - czy tak naprawdę da się w jakikolwiek sposób
    przewidzieć zachowanie rynków? Każdy analityk opiera się na jakichś
    przesłankach, każdy stosuje jakieś metody. Ale tak filozoficznie gdyby
    postawić pytanie - czy przewidzenie zachowania się rynku jest w ogóle
    możliwe? Czy istnieje taki Graal?

  • 7. Data: 2010-07-01 16:17:46
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    XXL wrote:
> [...]

    później powinny nadejść spadki, które sprowadzą WIG20 poniżej dołków z
    tego tygodnia, a kulminować powinny między 1 a 19 lipca"

    Ale przepraszam, gdzie ta prognoza się nie zgadza? ;) Korekta wzrostowa
    była w wariancie bardziej skomplikowanym. Od 16.06 spadamy a dzisiaj
    pogłębiliśmy dołki z maja.

    Mroziu

  • 8. Data: 2010-07-01 20:20:46
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Dla mnie dziwne jest to, ze w obecnej erze superkomputerow o mocach
    obliczeniowych liczonych w petaflopsach nie da sie policzyc zachowan gield w
    przyszlosci. Ciekawe jak wygladałyby rynki finansowe po odkryciu takiego
    algorytmu.

    D.

    grup dyskusyjnych:i0ic9m$6ji$...@n...onet.pl...

  • 9. Data: 2010-07-01 20:30:19
    Od: Endriu <a...@g...com>

> [...]
    > przyszlosci. Ciekawe jak wyglada yby rynki finansowe po odkryciu takiego

    Efekt motyla (fizyka)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_motyla_(fizyka)

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2010-07-01 21:33:47
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Dieter pisze:
> [...]
    > obliczeniowych liczonych w petaflopsach nie da sie policzyc zachowan
    > gield w przyszlosci. Ciekawe jak wygladałyby rynki finansowe po odkryciu

    Jasne, że się da. Przynajmniej w pewnym stopniu.
    Np. ci kolesie właśnie tym się zajmują:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Renaissance_Technologie

    J.