-
1. Data: 2006-03-18 14:46:46
Temat: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: "Szymon" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
Hej,
Placiłem za bilet WizzAir 221,00 zł, tyle widnieje w tytule transakcji, a
sciągnęło 228,53 zł
przegooglowałem to co było na tej grupie powiedziane na ten temat i wiem
technicznie jak to się dzieje. Niemniej mój punktu widzenia to punkt end-
usera, którego nie musi obchodzić to wszystko (przewalutowania, rozliczenia
etc), a który jest po prostu klientem Inteligo i z nim podpisuje wszelkie
umowy.
No i dodam, ze nie zgadzam się z tym, iż bank postępuje w porządku księgujac
wyższe kwoty niż te, jakie klient akceptuje przy transakcji.
Otóż
dokonałem transakcji będąc w Polsce, użyłem karty polskiego banku, usługa
dotyczyla Polski (przelot Wawa-Bruksela) i co wg mnie najważniejsze -
wyrażona była w złotówkach. Zablokowana została prawidłowa kwota, o czym
bank mnie poinformował.
Następnie została zaksiegowana INNA kwota, zupełnie bez mojej wiedzy i
jakiejkolwiek informacji ze strony banku. Kwota transakcji na jaką nie
wyraziłem zgody, dodatkowo sprzeczna z tytułem transakcji.
Kwota sporna niewielka, jedyny sposób reklamacji list - jak rozumiem
polecony, bo każdy inny może się zgubić. Koszt wysłania listu rejestrowanego
już z Brukseli przekracza wielkość reklamowanej kwoty.
wracam po 3 miesiącach do Polski i czego się dowiaduję od Inteligo:
1. nie mogę złożyć reklamacji w oddziale PKO (zgodne z prawem?) - musi być
wysłana listem.
2. VISA rozpatruje reklamacje transakcji karcianych do 90 dni (a co mnie
Visa obchodzi, skoro ja mam pretensję do banku?)
co powinienem teraz zrobić? Moim zdaniem jak wchodzę do sklepu i widzę cenę
w PLN i placę kartą w PLN to zabranie mi innej kwoty z konta nie może
sie "przedawniać" po 90 dniach.
Czekam na rady i dziękuję. To nie jest trolowanie, bo wypełniona reklamacja
transakcji leży u mnie na biurku i nie weim co z nią zrobć...
Pozdrawiam
Szymon
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2006-03-18 15:56:33
Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>
Szymon pisze:
> Hej,
> Placiłem za bilet WizzAir 221,00 zł, tyle widnieje w tytule transakcji, a
> sciągnęło 228,53 zł
>
> przegooglowałem to co było na tej grupie powiedziane na ten temat i wiem
> technicznie jak to się dzieje. Niemniej mój punktu widzenia to punkt end-
> usera, którego nie musi obchodzić to wszystko (przewalutowania, rozliczenia
> etc), a który jest po prostu klientem Inteligo i z nim podpisuje wszelkie
> umowy.
>
> No i dodam, ze nie zgadzam się z tym, iż bank postępuje w porządku księgujac
> wyższe kwoty niż te, jakie klient akceptuje przy transakcji.
Chwila. Podpisałeś z Inteligo umowę i bank w tej sytuacji postępuje
*zgodnie* z zapisami w niej zawartymi.
Jeśli dobrze pamiętam transakcja w Wizzair jest transakcją _zagraniczna_ -
pomimo obciążenia w PLN następuje przewalutowanie przez walutę rozliczeniową
karty którą w przypadku VE Inteligo jest USD. Podstawą takiego postępowania
jest zapis w umowie, iż wszelkie _transakcje zagraniczne_ przeliczane są z
waluty transakcji na walutę rozliczeniową karty (USD) po czym na PLN - w tym
przypadku: PLN->USD->PLN
Więc nie ma w tym przypadku żadnej sprzeczność z umową.
/ciach/
> co powinienem teraz zrobić? Moim zdaniem jak wchodzę do sklepu i widzę cenę
> w PLN i placę kartą w PLN to zabranie mi innej kwoty z konta nie może
> sie "przedawniać" po 90 dniach
To inna sytuacja.
Faktem jest, że cała sprawa z Wizzair jest nieco wkurzająca bo skoro Wizzair
obciąża w PLN to kwota obciążenia powinna być równa kwocie rozliczenia -
jednakże przez to, że jest to transakcja zagraniczna wygląda to tak a nie
inaczej...
> Czekam na rady i dziękuję. To nie jest trolowanie, bo wypełniona reklamacja
> transakcji leży u mnie na biurku i nie weim co z nią zrobć...
Jak już wspomniałem nie ma w tym przypadku niezgodności względem umowy więc
reklamacja *raczej* nic nie zdziała.
Ps. Nie wiem czy 'googlując' trafiłeś na ten wątek - dotyczy dokładnie tej
samej sprawy którą opisujesz:
http://42.pl/u/gH3
--
Z poważaniem
Grzegorz Kamionka
-
3. Data: 2006-03-18 16:56:23
Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: Markus Sprungk <m...@g...com>
Szymon napisał(a):
> Hej,
> Placiłem za bilet WizzAir 221,00 zł, tyle widnieje w tytule transakcji, a
> sciągnęło 228,53 zł
Normalka. VizzAir obciąża klienta kosztami prowizji za płatność kartą.
Musisz mieć świadomość, że jak masz taniej bilety to za komfort płacenia
kartą ktoś musi zapłacić
> przegooglowałem to co było na tej grupie powiedziane na ten temat i wiem
> technicznie jak to się dzieje. Niemniej mój punktu widzenia to punkt end-
> usera, którego nie musi obchodzić to wszystko (przewalutowania, rozliczenia
> etc), a który jest po prostu klientem Inteligo i z nim podpisuje wszelkie
> umowy.
Inteligo nie ma tu nic do powiedzenia. Nie masz się na co oburzać. Trzeba
było zapłacić gotówką skoro Ci żal paru złotych na prowizje
> No i dodam, ze nie zgadzam się z tym, iż bank postępuje w porządku księgujac
> wyższe kwoty niż te, jakie klient akceptuje przy transakcji.
Małe masz pojęcie, jak widzę, o całej transakcji, a o ile dobrze pamiętam
(ostatnio płaciłem kartą za bilety w styczniu), to pojawia się informacja o
kosztach prowizji za płatność, którą ponosi klient. Widocznie klient jak
zwykle nie czyta tego co ma przed oczami
> Następnie została zaksiegowana INNA kwota, zupełnie bez mojej wiedzy i
> jakiejkolwiek informacji ze strony banku. Kwota transakcji na jaką nie
> wyraziłem zgody, dodatkowo sprzeczna z tytułem transakcji.
Naprawdę? Ciekawe :)))
Jak być widzę przy płatności kartą:
"Doliczona zostanie opłata manipulacyjna w wysokosci 3 euro za każdego
pasażera i każdy z odcinków lotu. "
> co powinienem teraz zrobić?
Czytać uważnie to co masz przed oczami i nie kompromitować się więcej ;)
> Moim zdaniem jak wchodzę do sklepu i widzę cenę
> w PLN i placę kartą w PLN to zabranie mi innej kwoty z konta nie może
> sie "przedawniać" po 90 dniach.
To zupełnie co innego
> Czekam na rady i dziękuję. To nie jest trolowanie, bo wypełniona reklamacja
> transakcji leży u mnie na biurku i nie weim co z nią zrobć...
Podrzeć, spalić, oprawić w ramki
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 m...@g...com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
-
4. Data: 2006-03-18 17:30:42
Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: LM <p...@n...sig>
Markus Sprungk pisze 18-03-2006 17:56:
>> Czekam na rady i dziękuję. To nie jest trolowanie, bo wypełniona reklamacja
>> transakcji leży u mnie na biurku i nie weim co z nią zrobć...
>>
>
> Podrzeć, spalić, oprawić w ramki
>
Popiół? ;-)
--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk
lmaszczyk (at) tenbit pl
-
5. Data: 2006-03-18 17:34:48
Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>
Markus Sprungk <m...@g...com> napisał(a):
> Normalka. VizzAir obciąża klienta kosztami prowizji za płatność kartą.
> Musisz mieć świadomość, że jak masz taniej bilety to za komfort płacenia
> kartą ktoś musi zapłacić
Te koszty były wliczone w cenę 221 zł. Pojawiają się na samym końcu i też
wkurzają, ale to nie o tę kwotę się rozchodzi. Jakbyś umiał liczyć, to byś
policzył ile to jest 3 euro w pamięci.
> Inteligo nie ma tu nic do powiedzenia. Nie masz się na co oburzać. Trzeba
> było zapłacić gotówką skoro Ci żal paru złotych na prowizje
???
> Małe masz pojęcie, jak widzę, o całej transakcji, a o ile dobrze pamiętam
> (ostatnio płaciłem kartą za bilety w styczniu), to pojawia się informacja o
> kosztach prowizji za płatność, którą ponosi klient. Widocznie klient jak
> zwykle nie czyta tego co ma przed oczami
małe pojęcie to masz Ty.
> Naprawdę? Ciekawe :)))
Tak. Mogę Ci wysłać meil ze szczegółami transakcji.
> > Moim zdaniem jak wchodzę do sklepu i widzę cenę
> > w PLN i placę kartą w PLN to zabranie mi innej kwoty z konta nie może
> > sie "przedawniać" po 90 dniach.
>
> To zupełnie co innego
Naprawdę? Ciekawe :)))
Skoro ta opłata jest zgodna z tym, co czytalem, a moje pretensje niesłuszne -
dlaczego gdybym się nie spóźnił z reklamacją - zostałaby uznana (zdaniem
uczestników wcześniejszych wątków)?
Pozdrawiam
Szymon
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2006-03-18 17:43:57
Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>
Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> napisał(a):
> Chwila. Podpisałeś z Inteligo umowę i bank w tej sytuacji postępuje
> *zgodnie* z zapisami w niej zawartymi.
nie ma w mojej umowie nic na temat tego.
> Jeśli dobrze pamiętam transakcja w Wizzair jest transakcją _zagraniczna_ -
> pomimo obciążenia w PLN następuje przewalutowanie przez walutę
rozliczeniową
> karty którą w przypadku VE Inteligo jest USD. Podstawą takiego
postępowania
> jest zapis w umowie, iż wszelkie _transakcje zagraniczne_ przeliczane są z
> waluty transakcji na walutę rozliczeniową karty (USD) po czym na PLN - w
tym
> przypadku: PLN->USD->PLN
Zaraz zaraz. Aż sobie przeszedłem całą procedurę zakupu biletów raz jeszcze.
NIGDZIE ani przez chwilę nie pojawia się tam informacja o transakcji
zagranicznej. Jest cena wyliczona w złotówkach. Złotówki są walutą
obowiązującą tylko w Polsce. Mogę domnemywać, że transakcja jest krajowa. KC
każe mnie ostrzec, że moje domniemanie jest nieprawdziwe - o ile wiąże się
to z ryzykiem płacenia przeze mnie dodatkowych kosztów.
> > co powinienem teraz zrobić? Moim zdaniem jak wchodzę do sklepu i widzę
cenę
> > w PLN i placę kartą w PLN to zabranie mi innej kwoty z konta nie może
> > sie "przedawniać" po 90 dniach
>
> To inna sytuacja.
Dlaczego? Nie chroni mnie polskie prawo konsumenckie w tej sytuacji?
Regulacje dotyczące ceny itp.
> Faktem jest, że cała sprawa z Wizzair jest nieco wkurzająca bo skoro
Wizzair
> obciąża w PLN to kwota obciążenia powinna być równa kwocie rozliczenia -
> jednakże przez to, że jest to transakcja zagraniczna wygląda to tak a nie
> inaczej...
Ale czemu ma to mnie obchodzić!?! W którym momencie sprzedawca lub bank lub
wydawca karty informuje mnie o tym? Na pewno nie ma ani słowa w umowie i
regulaminie o przewalutowaniach PLN-USD-PLN. Ktoś mi zacytuje?
> Jak już wspomniałem nie ma w tym przypadku niezgodności względem umowy
więc
> reklamacja *raczej* nic nie zdziała.
Wg dyskutantów z poprzednich wątków - reklamacje działały. Mnie wkurza
krótki czas możliwości ich wniesienia (w polskim prawie rozliczenia
gospodarcze przedawniają się później) oraz niepotrzebne komplikowanie
dochodzenia swoich praw przez zasłanianie się regulaminem strony trzeciej, z
którą nie podpisywałem umowy ja tylko bank.
Dzięki
Szymon
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2006-03-18 17:53:00
Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: Markus Sprungk <m...@g...com>
LM napisał(a):
> Popiół? ;-)
No tak. W woreczek foliowy go ;)
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 m...@g...com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
-
8. Data: 2006-03-18 17:55:35
Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: Markus Sprungk <m...@g...com>
Szymon napisał(a):
> Te koszty były wliczone w cenę 221 zł. Pojawiają się na samym końcu i też
> wkurzają, ale to nie o tę kwotę się rozchodzi. Jakbyś umiał liczyć, to byś
> policzył ile to jest 3 euro w pamięci.
To widocznie Inteligo sobie dolicza jakieś kwoty. Płaciłem w tym roku
dwukrotnie kredytówką Raiffeisena i zawsze_kwota_się_zgadzała
> ???
!!!
> małe pojęcie to masz Ty.
Większe niż TY, na pewno
> Tak. Mogę Ci wysłać meil ze szczegółami transakcji.
Wysłać Ci mój? :)))
> Naprawdę? Ciekawe :)))
Naprawdę i faktycznie ciekawe :>
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 m...@g...com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
-
9. Data: 2006-03-18 18:26:39
Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>
Markus Sprungk <m...@g...com> napisał(a):
> To widocznie Inteligo sobie dolicza jakieś kwoty. Płaciłem w tym roku
> dwukrotnie kredytówką Raiffeisena i zawsze_kwota_się_zgadzała
hehh
cieszę się, że zabrałeś głos i dziekuję i nie pisz więcej, skoro nie masz
pojęcia o czym jest wątek.
jak podbudowałeś sobie ego przyjmując, że masz większe pjęcie o czym ja
piszę niż ja mam, to gratuluję i polecam się na przyszłość.
Pozdrawiam
Szymon
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2006-03-18 18:33:56
Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>
Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> napisał(a):
> Ps. Nie wiem czy 'googlując' trafiłeś na ten wątek - dotyczy dokładnie tej
> samej sprawy którą opisujesz:
>
> http://42.pl/u/gH3
no rzeczywiście nie trafiłem. Dyskusja wielce pouczajaca, gdyż zakłada
nadrzędność regulaminu Inteligo nad wszelkim innym prawem. Do tego jasno już
wiem, że kasę wzięło Inteligo a nie VISA, co przez 30' wmawiała mi
konsultantka.
Po prostu do Inteligo trafia transakcja wyrażona i w USD i PLN, a ten
przelicza USD na PLN po własnym kursie i wychodzi ZAWSZE więcej. Tymczasem
inne banki biorą kwotę PLN i taką księgują.
A co do regulaminu Inteligo - w innym miejscu jest napisane, że transakcje
bezgotówkowe VE za granicą są bez prowizji. To, że prowizja nie nazywa się
prowizja nie musi oznaczać, że nie jest prowizją. Dostają zlecenie z VISA na
x zł, oddają x złotych a na koncie klienta księgują x+n% kwoty - to to nie
jest prowizja? Tylko dlatego że w innym miejscu regulaminu mają wyjaśnienie
i w sporze z klientem zwalają wszystko na VISE?
Pozdrawiam
Szymon
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/