  • 21. Data: 2006-03-19 15:12:30
    Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> writes:

    > Dokładnie. Tyle, że jak już _wspominałem wcześniej_ obciążenie *nie
    > nastąpiło* w Polsce (mimo, że walutą w jakiej następuje obciążenie
    > jest w tym przypadku PLN). Co za tym idzie, zgodnie z regulaminem
    > następuje przewalutowanie.

    Ale, jak juz napisalem wczesniej, klient nie zostal o tym
    poinformowany. Klient dokonywal operacji KRAJOWEJ. Zatem zgodnie z
    regulaminem nie moze byc mowy o przewalutowaniu.

    MJ

  • 22. Data: 2006-03-19 16:16:43
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Ale, jak juz napisalem wczesniej, klient nie zostal o tym
    > poinformowany.

    Łomatko.

    Dobra, powoli bo mam wrażenie, że nie czytałeś wszystkich moich
    wcześniejszych wypowiedzi.

    Tu pełna zgoda, klient nie został poinformowany. Tylko nasuwa się pytanie -
    kto powinien o tym informować - Inteligo, bo ma nieprawidłowy (ale czy
    absolutnie niekorzystny? o tym niżej) zapis w regulaminie?

    > Klient dokonywal operacji KRAJOWEJ. Zatem zgodnie z
    > regulaminem nie moze byc mowy o przewalutowaniu.

    *Nie* - klient dokonywał *zagranicznej* - może uznać, że transakcja jest
    krajowa bo obciążenie jest w PLN, ale stan faktyczny jest taki, że
    obciążenie przyszło z zagranicy i dlatemu *jest* przewalutowanie.

    A teraz coś ode mnie na koniec - wypowiedziałem się w tym wątku chcąc
    wyjaśnić skąd ta różnica pomiędzy kwotą blokady a faktycznym obciążeniem.
    Nie bronię poprawności poszczególnych paragrafów z regulaminu Inteligo -
    wyjaśniam, że wyższa kwota to nie 'widzimisię' ludzi z Inteligo tylko efekt
    procedur wykonywanych na bazie takiego a nie innego regulaminu.

    To czy te paragrafy są zgodne z prawem - tego nie jestem w stanie
    potwierdzić/podważyć i nie taki był cel moich wypowiedzi.

    Jeszcze mała sugestia o której wspominałem powyżej - autor czuje się
    'zrobiony w wała'. Ale należy pamiętać, że przewalutowanie działa w dwie
    strony - obciążenie równie dobrze mogło przyjść *mniejsze* niż kwota
    blokady. Ciekawi mnie, czy wtedy też byłoby takie 'halo'. ;-)

    --
    Z poważaniem
    Grzegorz Kamionka

  • 23. Data: 2006-03-19 16:27:41
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> napisał(a):
> [...]
    > strony - obciążenie równie dobrze mogło przyjść *mniejsze* niż kwota
    > blokady. Ciekawi mnie, czy wtedy też byłoby takie 'halo'. ;-)

    Mylisz się
    NIGDY nie bedzie mniej
    (widziałeś kiedyś prowizję ujemną? :)

    do inteligo przychodzi kwota wyrażona w USD i PLN z dnia, w którym Inteligo
    to zaksięguje. Różnica na rachunku klienta to rónica między kursem
    rozliczeniowym VISA a kursem sprzedaży USD w PKOBP tego samego dnia - a ten
    jest ZAWSZE gorszy dla klienta.

    Mogę się mylić, ale słyszal ktoś żeby policzyło mniej za przewalutowanie PLN-
    USD-PLN?

    Szymon

  • 24. Data: 2006-03-19 17:10:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > jest krajowa bo obciążenie jest w PLN, ale stan faktyczny jest taki,
    > że obciążenie przyszło z zagranicy i dlatemu *jest* przewalutowanie.

    Skoro klient dokonal operacji krajowej (zauwaz, ze nawet blokada byla
    bezposrednio w ZLOTOWKACH!!!!, bez zadengo przewalutowania), przyjecie
    obciazania za te operacje z zagranicy jest sprzeczne z regulaminem.

    Rozumiem, ze uwazasz, ze dokladnie tak samo w porzadku byloby
    obciazenie z przewalutowaniem przez dolary przy zakupie marchewki w
    sklepie na rogu? To dalsza dyskusja nie ma sensu.

> [...]
    > dwie strony - obciążenie równie dobrze mogło przyjść *mniejsze* niż
    > kwota blokady. Ciekawi mnie, czy wtedy też byłoby takie 'halo'. ;-)

    Nie ma i nie bedzie takiego banku, zeby po przeliczeniu obciazenia
    zlote->euro->zlote wyszlo mniej niz na poczatku.

    MJ

  • 25. Data: 2006-03-19 21:05:34
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Skoro klient dokonal operacji krajowej (zauwaz, ze nawet blokada byla
    > bezposrednio w ZLOTOWKACH!!!!, bez zadengo przewalutowania), przyjecie
    > obciazania za te operacje z zagranicy jest sprzeczne z regulaminem.

    Boże... Jakiej znowu operacji krajowej??? Chodzi Ci o fakt, że klient jest w
    Polsce? Czy co? W którym miejscu jest sprzeczność z regulaminem? Bo już
    zupełnie nie rozumiem o co Tobie biega.

    Transakcja o której pisze autor wątku była *zdalna* (płatność kartą przez
    Internet) i *zagraniczna* gdyż obciążenie przyszło zza granicy. W
    szczegółach operacji można to prześledzić - i walutę obciążenia i miejsce z
    którego obciążenie przychodzi. Jest wielce prawdopodobne, że walutą w tym
    przypadku jest PLN natomiast miejscem - Węgry.

    I jeśli sobie dobrze przypominam, to w Inteligo cokolwiek nie kupiłem via
    Internet przy pomocy VE, to blokada środków na koncie była w PLN
    (niezależnie od waluty transakcji).

    > Rozumiem, ze uwazasz, ze dokladnie tak samo w porzadku byloby
    > obciazenie z przewalutowaniem przez dolary przy zakupie marchewki w
    > sklepie na rogu? To dalsza dyskusja nie ma sensu.

    Jeśli sklep na rogu podaje ceny na WWW ;-P w PLN a rozlicza transakcje
    zdalne przykładowo z Ekwadoru to płacąc VE Inteligo w chwili obecnej -
    *tak*. I wynika to z ichniego regulaminu.

    Co do kontynuacji dyskusji to chyba przyznam Ci rację.

    > Nie ma i nie bedzie takiego banku, zeby po przeliczeniu obciazenia
    > zlote->euro->zlote wyszlo mniej niz na poczatku.

    A wiesz, że to przewalutowanie o którym cały czas jest tu mowa *nie jest*
    operacją (w zasadzie zbiorem operacji) zależącą tylko od banku?

    Poczytaj sobie dokładnie to (dokładnie punkt 15):

    http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-karty-
    i-bankomaty.htm

    Jaśniej nie potrafię.

    --
    Z poważaniem
    Grzegorz Kamionka

  • 26. Data: 2006-03-19 21:27:14
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > operacją (w zasadzie zbiorem operacji) zależącą tylko od banku?
    >
    > Poczytaj sobie dokładnie to (dokładnie punkt 15):

    Bo to nie Twoja wina, że wierzysz jak dziecko w każdą bzdurę, jaką Ci na
    piśmie podsunie bank.
    A jak tylko podpiszesz coś, to będziesz do śmierci upierał się, że to
    słuszne itp. To się nazywa "reguła konsekwencji".

    Otóż, moim zdaniem, jeżeli jeden bank księguje kwotę równą transakcji
    zagranicznej wyrażonej w PLN, a drugi dodaje swoje koszty przewalutowania
    (prowizję :) - to to jest tylko wina banku. Nawet jeżeli podpisał mniej
    korzystną dla swoich klientów umowę z VISA Int. - to to dalej jest jego wina.

    Ale sądzę, że te teksty o zależności od rozliczeń z VISA to lipa marketoidów
    Inteligo.
    a kaska płynie...

    i jeszcze znajdują się tacy, co ich bronią :)
    ech

    pozdrowienia
    Szymon

  • 27. Data: 2006-03-19 21:27:40
    Od: "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > którego obciążenie przychodzi. Jest wielce prawdopodobne, że walutą w tym
    > przypadku jest PLN natomiast miejscem - Węgry.

    Taka dyskusja już się kiedyś na grupie odbyła.
    Wniosek był taki, że Inteligo przelicza z PLN na PLN, zarabiając na tym kupę
    kasy, a wszystkie inne banki są normalne :)

    PG

  • 28. Data: 2006-03-19 21:45:08
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Szymon pisze:

> [...]
    > A jak tylko podpiszesz coś, to będziesz do śmierci upierał się, że to
    > słuszne itp. To się nazywa "reguła konsekwencji".

    Eh. Moja mowa tym razem krótka - podpisałeś umowę? Tak. Nie wiedziałeś jak
    to działa? Twoja sprawa. :-)

    /ciach/
    > i jeszcze znajdują się tacy, co ich bronią :)
    > ech

    Że niby ja ich bronię? Ja staram się wyjaśnić, że to co zaszło jest zgodne z
    regulaminem. A fakt, że transakcje karciane są zrealizowane z rozdzieleniem
    krajowa/zagraniczna a nie ze względu na walutę transakcji to już inna para
    kaloszy. Z mej strony EOT :-)

    Powodzenia ;-)

    --
    Z poważaniem
    Grzegorz Kamionka

  • 29. Data: 2006-03-19 22:11:51
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> napisał(a):

    > Eh. Moja mowa tym razem krótka - podpisałeś umowę? Tak. Nie wiedziałeś jak
    > to działa? Twoja sprawa. :-)

    jestem konsumentem.
    nie mam za sobą sztabu prawników.
    chroni mnie za to kilka ustaw, w tym KC - a ten czyni zapisy umowy sprzeczne
    z obowiązującym prawem za nieważne. regulamin jako część umowy też może w
    cześci lub całości być wadliwy.
    ale tego wątku nikt nie podjął...
    jakieś błędy w moim rozumowaniu co do cen, co do nienależnej prowizji etc.?

    pozdrawiam
    w sumie poza kalkowaniem dyskusji z przewałkowanych wątków, to mi nic nie
    wniosłeś, więc zostań przy EOT :)

    pozdrawiam
    Szymon

  • 30. Data: 2006-03-19 22:16:05
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>

    Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Taka dyskusja już się kiedyś na grupie odbyła.
    > Wniosek był taki, że Inteligo przelicza z PLN na PLN, zarabiając na tym
    kupę
    > kasy, a wszystkie inne banki są normalne :)

    1. Tylko czy czyni to zgodnie z prawem?
    2. Czy zrzucanie winy na VISA i przerzucanie na mnie obostrzeń wynikających
    z regulacji VISA jest zgodne z regulaminem Inteligo i prawem?

    Ktoś mi odpowie co sądzi o tym? "Normalność" to nie jest kategoria prawna.

    pozdrawiam
    Szymon