  • 1. Data: 2009-05-25 11:47:38
    Temat: Rozsądnepodejście do informacji o rosnącym ryzyku niewypłacalnościbanków
    Od: k...@o...pl

    Pojawiają się zarówno po-PiS-y nieodpowiedzialnej niekompetencji
    Jak też inne bardziej wiarygodne sygnały o ryzyku, a na grupie czytałem
    Zarówno żarty o kupowaniu sucharów i pasty do zębów jak i poważne posty

    Chcę zapytać co sądzicie o moich poniższych przemyśleniach:

    1. Nie wpadam w panikę, nie trzymam kasy w skarpecie

    2. Zakładam że mały bank jest bezpieczniejszy od dużego.

    Uzasadnienie; Jakby teoretycznie upadł Bank Spółdzielczy w przysłowiowej
    Koziej Wólce, to spoko, bank maleńki, depozyty maleńkie, BFG nie odczuje
    takiego wydatku. Ale gwarancje BFG dla PKO BP to czysta iluzja. Bo chyba
    trzebaby całą Polskę sprzedać ab y splacić zobowiązania PKO BP a i to nie wiem,
    czy wystarczyłoby.

    3. Dodatkowo, małe banki dają wyższy % z reguły (dodatkowa korzyść)

    4. Zakładam, że jak mam dwie odrębne spółki jawne i rachunek osobisty to warto
    rozdzielić kapitał i tylko część osobistych środków wpłacić na lokatę osobistą a
    część na lokaty firmowe (umowa spółki zakłada że mogę jednoosobowo zakładać
    rachunki dla spólki, wspólnicy mogą nie wiedzieć o ich istnieniu, nie ma wiec
    nawet 0,01% ryzyka użycia moich pieniędzy przez osobę inną niż ja).

    Uzasadnienie: spółka jawna jako jednostka organizacyjna posiadająca zdolność
    prawną bez osobowości prawnej jest odrębnym depozytariuszem. W ten sposób
    gwarancje dla moich pieniędzy wzrosną z 50.000 do 150.000 euro

    5. Zastanawiam się, jak mały musi być bank, aby gwarancje BFG nie były
    iluzoryczne. Obstawiam 2-3% rynku w PL

    6. W razie kryzysu euro idzie w górę, a PLN pikuje w dół, więc kwota gwarancji
    powinna wzrosnąć. Dlatego do ulokowania 180.000 euro (ok. 800.000zł) powinien
    mi wystarczyć jeden mały bank (bo w czasie kryzysu wartość tych 800.000zł
    wyrażona w euro i tak się obniży)

    co o tym sądzicie?
    które z 6 pkt są wg was rozsądne, które dyskusyjne, a które błędne?

  • 2. Data: 2009-05-25 12:06:27
    Od: "george" <g...@v...pl>

    <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > wyrażona w euro i tak się obniży)
    >
    > co o tym sądzicie?
    > które z 6 pkt są wg was rozsądne, które dyskusyjne, a które błędne?

    do 50k EUR w duzym banku (pkobp ? politycznie upadek niemożliwy) a resztę w
    obligacje skarbu państwa ?
    Jeśli polska zaliczy default to raczej lokata w PLN wogole jest slaba ( w
    tym i obligacje).

    Liczenie na BFG jest czysto wirtualne, efekt domina moze ten system
    zalewarowany na maksa wywalic w trymiga.
    Czy mały bank bedzie stabilnijeszy niż duży ? niekoniecznie.
    Czy mały bank bedzie stabilniejszy niż bank WIELKI ? nie sądzę.

    george

  • 3. Data: 2009-05-25 12:24:00
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Czy mały bank bedzie stabilnijeszy niż duży ? niekoniecznie.
    > Czy mały bank bedzie stabilniejszy niż bank WIELKI ? nie sądzę.

    Taki np. BS Ustka będzie, bo:
    - nie bawił się w opcje walutowe, przez co nie musi zawiązywac funduszu
    gwarancyjnego; osobiście znam dwie firmy, które miały rachunki w bankach
    naciągających na opcje walutowe; obie zamknęły konta i przeniosły rachunki
    do BS...
    - większą część niż w przypadku tradycyjnych banków stanowią rolnicy, a ci
    jak wiadomo mają dopłaty wyrażane zresztą w drożejącym euro; poza tym jaki
    by kryzys nie był, ludzie muszą coś jeść więc świnie czy ziemniaki schodzą
    jak schodziły, czego np. o butach czy garsonkach powiedzieć nie można
    - mogą całkowicie zrezygnować z wypracowania zysku, bo ich właścicielami są
    ich własni klienci a nie międzynarodowe korporacje, które starają się z
    firmy wycisnąć każdego rubla

    -
    AS

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4100 (20090525) __________

  • 4. Data: 2009-05-25 12:32:33
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > są ich własni klienci a nie międzynarodowe korporacje, które starają się z

    z tego co wiem to firmy moga się pójść paść, według ostatnich danych to
    właśnie "kredyty firmowe" jada w górę z "defaultem".
    Inna sprawa jeśli znasz szefa tego BS i jesteś z nim na TY, wtedy bedziesz
    miał hotline.
    No chyba że jest zazdrosny....
    Z tego co wiem to PKOBP tez nie wchodziło w "te" opcje... ale ogólna jakość
    portfela kredytowego ucierpi tak samo jak innych niestety. Pytanie kto jest
    skazany by przetrwać ?

    george

  • 5. Data: 2009-05-25 17:59:52
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam\

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trzebaby całą Polskę sprzedać ab y splacić zobowiązania PKO BP a i to nie

    Nic nie trzeba sprzedawac. Wystarczy wlaczyc maszyny i wydrukowac
    troche papieru. Wczesniej jeszcze moze zajsc potrzeba zmiany prawa.

    Nie wiem co zyskujesz mjac kase w malym banku. Jezeli upadna
    duze banki to zalamie sie system banokowy i twoje oszczednosci
    w bnaku mpga byc niewiele warte. Zwlaszcza. ze zaczal by sie
    wtedy prawdopodobnie run na banki i upadek 'zdrowych' bankow.

> [...]
    > prawną bez osobowości prawnej jest odrębnym depozytariuszem. W ten sposób
    > gwarancje dla moich pieniędzy wzrosną z 50.000 do 150.000 euro

    Gwarancje 50 000 EUR dotyczy 1 osoby w 1 banku. Lepiej rozdzielic
    oszczednosci po 50 000 EUR w roznych bankach niz
    w jednym na rozne podmioty. Jak padnie bank to masz dostep
    do kasy w innych bankach a tak to czekasz az BFG wyplaci
    przez AFAIR 3 miesiace.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2009-05-25 18:09:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > co o tym sądzicie?

    Żeby upadły banki w Polsce to muszą upaść ich zagraniczni mocodawcy, a
    więc co do zasady cały system bankowy na świecie. Kiedy to nastąpi to
    nie będzie ważne czy oszczędności ktoś trzyma w małym czy dużym banku
    ponieważ pieniądze staną się bezwartościowym papierem. Jednocześnie
    upadną państwa, dojdzie do rozruchów i rewolucji. W wielu miejscach
    wybuchną wojny, w innych powstaną państwa skrajnie totalitarne.

    I tak się to wszystko skończy :)

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-05-26 01:52:00
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Mithos" napisał:

    > Żeby upadły banki w Polsce to muszą upaść ich zagraniczni
    > mocodawcy, a więc co do zasady cały system bankowy na świecie.

    Przypomina mi się stary dowcip (przy okazji witam):

    Pewien Żyd zwraca się do Rabina o radę gdzie ma bezpiecznie złożyć
    swoje niewielkie oszczędności. Rabin proponuje kilka sposobów, ale
    żaden nie wydaje się odpowiednio bezpieczny. Rabin odpowiadał, że
    wszystko będzie w porządku, bo przecież za tym bankiem, stoi inny
    bank, a za innym jeszcze inny, a w końcu stoi za tym cały system
    finansowy. Na to Żyd: "A jeśli i on zbankrutuje?", a Rabin: "I jak ten
    cały system finansowy zbankrutuje, to Ty nie dołożysz do tego te swoje
    trzy tysiące?".

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 8. Data: 2009-05-26 09:04:36
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Żaden bank nie wytrzyma nawet dnia, jeśli klienci pójdą wycofać oszczędności.
    JaC

  • 9. Data: 2009-05-26 09:05:39
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A z jakiej racji?
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-05-26 12:46:17
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > upadną państwa, dojdzie do rozruchów i rewolucji. W wielu miejscach
    > wybuchną wojny, w innych powstaną państwa skrajnie totalitarne.

    w Nowym Jorku na Brooklynie, kolega zrobiłby wielką karierę :) jako
    redaktor strażnic :) świadkowie Jehowy lubią takie czarne wizje :)

    To była darmowa porada :) na wypadek gdyby kolega stracił pracę
    i szukał nowego zajęcia :)