  • 1. Data: 2011-07-13 17:24:00
    Temat: Rynki na netbooku
    Od: Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>

    Witam.

    Zastanawiam się nad zakupem netbooka do mobilnej łączności z rynkami
    (obserwacja wykresów, składanie zleceń). Zastanawiam się jednak, jak
    taki sprzęt radzi sobie z aplikacjami typu MT4 i aplikacjami biur
    maklerskich. Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym względzie, to napiszcie.

    Dzięki,
    Kazimierz

  • 2. Data: 2011-07-13 19:10:47
    Temat: Re: Rynki na netbooku
    Od: ST-LM <s...@i...pt>

    W dniu 2011-07-13 19:24, Kazimierz pisze:
> [...]
    > taki sprzęt radzi sobie z aplikacjami typu MT4 i aplikacjami biur
    > maklerskich. Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym względzie, to

    Witam,
    moim zdaniem wspaniale... problem może być z netem,
    który wbrew zapewnieniom każdego z Operatorów czasowo zanika
    i to bez zmiany położenia modemu... zwłaszcza daleko od przekaźnika
    gdzieś nad jeziorem lub daleko od skupisk ludzi, gdzie sygnał faktycznie
    jest dobry...
    Pozdrawiam
    ST-LM

  • 3. Data: 2011-07-14 09:13:41
    Od: mylogi <m...@g...com>

    On 13 Lip, 15:28, "george" <g...@v...pl> wrote:
    > "Kazimierz" <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl> wrote in
    > messagenews:ivkkgf$41q$1@news.mm.pl...

    rozwiazaniem bedzie

    1. zalozenie VPS - a na Windows ( polecam exone.pl tanio i dziala )
    2. dostep do VPS z netbooka przez Polacznie Zdalnego Pulpitu
    dostepnego w Windows w menu start
    jest to rozwiaznie 2 problemow
    1. netbook z goownianym atomem jest za slaby wogole, zenada nawet jak
    sie rozszerzy ram na max ( ten procesor to jest jakis reanimowany
    pentium III )
    2. zrywanie polaczen mobilnego netu "ktory jest ( sie zdziwisz)
    wszedzie"
    razem kombinacja netbooka z atomem + komorkowy interenet = PORAZKA
    rozwiazanie z VPS czy komputerem w serwerwni z gwarantowanym laczem,
    pradem, sytemem etc
    plus
    goowniany atom jako dostepowe urzadzenie moze byc
    chociaz dostep mozna uzyskac przez urzadzenie z Androidem po zakupie
    za okolo 100 pln programu RDC

    jesli chcesz mobilnego w sensie malego lekkiego komputera to polecam
    kompa z ekranem 11,6 cala i procekiem normalnym typu intel core ( nie
    atom)
    np ACER ASPIRE 1410 ( dziala super, ma duzy cashe, ram do rozbudowy do
    4GB )
    napradze sie sprawdza.

  • 4. Data: 2011-07-14 15:22:16
    Od: Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>

    Dzięki za Wasze opinie.

    A czy są może takie wynalazki jak modemy do mobilnego Internetu z
    możliwością podłączenia anteny zewnętrznej w celu poprawienia parametrów
    sygnału?

    Jaki system operacyjny wybrać - Windows XP czy Windows 7?

    Kazimierz

  • 5. Data: 2011-07-15 05:52:58
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    > A czy są może takie wynalazki jak modemy do mobilnego Internetu z
    > możliwością podłączenia anteny zewnętrznej w celu poprawienia parametrów
    > sygnału?

    mój iplus ma gniazdo, na wiosce ładnie poprawił się zasięg z anteną ATK-LOG
    GSM/DCS/UMTS/HSDPA + 5 metrów przewodu + gniazdo FME i Przejsciówka SMB/FME

    > Jaki system operacyjny wybrać - Windows XP czy Windows 7?

    dla xp zostało 1000 dni wsparcia przez M$, ja osobiście (z całym sentymentem
    dla XP) wybrał bym 7kę

  • 6. Data: 2011-07-15 06:26:39
    Temat: Re: Rynki na GSM (failover)
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "JarekC" <j...@c...mysite.pl> pisze:

    > mój iplus ma gniazdo, na wiosce ładnie poprawił się zasięg z anteną
    > ATK-LOG GSM/DCS/UMTS/HSDPA + 5 metrów przewodu + gniazdo FME i
    > Przejsciówka SMB/FME
    > [...]

    Czasem wystarcza kabel "przedłużacz USB" i postawienie modemu w lepszym
    miejscu już szczególnie w solidnych budynkach z betonu zbrojonego.

    Po za tym widziałem niedawno routerek z gniazdem USB
    [WiFi+Ethernet(4*LAN+1*WAN)] zestawem pre-paid internetu GSM
    sprzedawane jako zestaw. Sugestia "opakowaniowa" szła po
    linii że GSM ma być połączeniem rezerwowym/awaryjnym z
    "praktycznie niewidocznym" przełączeniem "jak trzeba".

    IMHO na typowym niezłym internecie "po kablu" można się spodziewać tak z
    1-2 awarii (przerw w usłudze) rocznie wiec pewnie dla *niektórych* takie
    rozwiązanie ma sens bo te "przerwy" *mogą* wypaść w okresach
    "dynamicznego" rynku.

    > dla xp zostało 1000 dni wsparcia przez M$, ja osobiście (z całym
    > sentymentem dla XP) wybrał bym 7kę

    A po co płacić za MS jak Linuks jest za darmo? :-)
    Ja mam w pogardzie ludzi którzy nie wiedzą ile (bo cena
    przeinstalowanego MS jest "skrzętnie" skrywana) i dokładnie
    za co płacą (w stosunku do tego co mogą mieć za darmo).

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Dla kota zabawa - dla myszy śmierć.

  • 7. Data: 2011-07-15 16:22:00
    Od: Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>

    W dniu 2011-07-15 08:26, A. Filip pisze:

> [...]
    > przeinstalowanego MS jest "skrzętnie" skrywana) i dokładnie
    > za co płacą (w stosunku do tego co mogą mieć za darmo).

    No dobrze, ale czy na Linuxie można bez problemu uruchomić aplikacje
    biur maklerskich i forexowych?

    Kazimierz

  • 8. Data: 2011-07-15 18:43:44
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    A. Filip wrote:

> [...]
    > przeinstalowanego MS jest "skrzętnie" skrywana) i dokładnie
    > za co płacą (w stosunku do tego co mogą mieć za darmo).

    Czy jest rzeczywiście za darmo? Ile godzin poświeciłeś na to by mieć takie
    umiejętności jakie masz teraz w obsłudze Linuksa? Spróbuj zadzwonić do
    pomocy technicznej jakiegoś producenta drukarki by Ci pomógł w uruchomieniu
    tej drukarki we współpracy z Linuksem. Lekarz czy prawnik bądź inwestor
    giełdowy po kupnie komputera z Windows i kupnie drukarki zawsze uzyska pomoc
    od producenta sprzętu. Linuks jest za darmo jeżeli nie liczyć czasu
    potrzebnego do nauki jego obsługi. Sam używam Debiana od ponad 10 lat to
    wiem. Żeby używać Linuksa trzeba chcieć się uczyć go obsługiwać. Na jaką
    okoliczną pomoc może liczyć nauczyciel historii gdy kupi komputer bez
    systemu lub z jakimś *buntu? Ile zapłaci za zainstalowanie i skonfigurowanie
    Linuksa lub skonfigurowanie sieci na *buntu? Ile byś wziął? Myślę, że woli
    zapłacić 400 zł więcej po to by wszystko działało i żeby google były
    zainstalowane od razu. Strony internetowe robione tylko dla IE to osobna
    sprawa. Takim przypadkiem jest DI BRE. Nie da tam się handlować przez
    internet bez IE z Java. IE jest darmowym programem i można go uruchomić pod
    Wine ale ja na razie nie znalazłem mądrego, który by umiał do tego
    zainstalować Javę pod Wine i żeby IE + Java działało. Czyli by handlować w
    DI BRE przez internet trzeba mieć Windows korzystać z IE i Java.

  • 9. Data: 2011-07-15 19:20:31
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > zainstalować Javę pod Wine i żeby IE + Java działało. Czyli by handlować w
    > DI BRE przez internet trzeba mieć Windows korzystać z IE i Java.

    Java akurat została stworzona po to by działać na wielu systemach
    operacyjnych i wielu przeglądarkach. Jeśli DI BRE stworzył/kupił coś
    takiego co daje kopa w jaja przenośności Javy to ja nawet nie czuję się
    zmuszony *wymawiać* inwektyw :-)
    [ Rozumiem że mniejszej aplikacji Javy niezbyt opłaca się "agresywnie
    testować" na więcej niż 2-3 przeglądarkach ]

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Dyplomata to człowiek, który dwukrotnie się zastanowi, zanim nic nie powie.

  • 10. Data: 2011-07-15 20:12:00
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    A. Filip wrote:

> [...]
    > [ Rozumiem że mniejszej aplikacji Javy niezbyt opłaca się "agresywnie
    > testować" na więcej niż 2-3 przeglądarkach ]

    Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Pewnie tak napisałem. Aplikacja webowa do
    handlu w DI BRE potrzebuje IE bo instaluje ActiveX. Sama aplikacja napisana
    jest w Javie. Ponieważ napisana jest w Javie to może zostać uruchomiona na
    każdej przeglądarce i każdym systemie operacyjnym pod warunkiem, że ta
    przeglądarka pozwoli zainstalować ActiveX tej aplikacji. Innymi słowy każda
    przeglądarka na każdym OS'ie pod warunkiem, że jest to IE na Windows. Ale
    zawsze jest wybór. DI BRE to nie jedyna możliwość handlu na giełdzie.