  • 21. Data: 2007-01-22 19:55:38
    Temat: Re: SFI i DWS top 25
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    Dnia 22.01.2007 RobertS <r...@x...pl> napisał/a:
    > poza tym w czasie bessy na GPW warto zainteresowac sie FI inwestycyjnymi
    > inwestujacymi za granica

    Myslisz?
    Kiedy to ostatnio mielismy sytuacje ze nasza gielda dolowoala a inne
    sobie swietnie radzily? Zreszta o ile taki scenariusz jest mozliwy, to
    jesli gielda w stanach doluje to nasza tez - w takim momencie
    inwestowanie za granica niewiele pomoze.

  • 22. Data: 2007-01-22 20:01:12
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > jesli gielda w stanach doluje to nasza tez - w takim momencie
    > inwestowanie za granica niewiele pomoze.

    1. jezeli ktos zupelnie nie chce stracic to FRP lub FOK
    2. inwestowanie na gieldach zagranicznych, rynkach surowcowych, foreksie
    itp...moze ale nie musi byc zyskowne, po prostu rynki te nie sa
    skorelowane z sytuacja na GPW, jednak jezeli ktos nie jest zaawansowanym
    inwestorem to lepiej pozostac przy ww. 100% bezpiecznych funduszach

  • 23. Data: 2007-01-22 20:21:15
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *RobertS* wrote:

    > 1. jezeli ktos zupelnie nie chce stracic to FRP lub FOK

    Co do FOK to nie byłbym taki pewny (vide: UniStoprocent Plus,
    który nawet w czasie hossy sobie nie radzi). Tu też trzeba się
    ,,wstrzelić''.

    <>

  • 24. Data: 2007-01-22 20:22:52
    Od: Sierp <s...@n...net>

    ls napisał(a):
    > Dziwne: te wykresiki na stronie mBanku pokazuja, ze np. LM Akcji, AIG
    > Akcji, PZU Krakowiak radzily sobie lepiej (zarowno w ostatnich 3, 6
    > m-cach, jak i w ostatnim roku), a maja nizsze wymagane wplaty.
    > ale moze zle je odczytuje?

    ok, a ja mam jeszcze takie pytanie - na razie "testuje" ta
    funkcjonalnosc mbanku.
    Jezeli zlozylem dyspozycje w weekend, zostala przeslana dzis do
    "agenta transferowego" (pierwszy dzien roboczy), to kiedy faktycznie
    nastepuje nabycie jednostek? Oraz po jakiej cenie? Z pierwszego
    dnia roboczego? Z momentu pojawienia sie w systemie mBanku?

    Sierp

  • 25. Data: 2007-01-22 20:25:31
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 21:22:52 +0100, Sierp <s...@n...net>
    wklepał(-a):

> [...]
    >nastepuje nabycie jednostek? Oraz po jakiej cenie? Z pierwszego
    >dnia roboczego? Z momentu pojawienia sie w systemie mBanku?

    Odpowiedź prawidłowa: po cenie z dnia faktycznego nabycia. :) Której nie znasz,
    dopóki nie dostaniesz potwierdzenia.
    *Typowe* daty nabycia (czyli D, D+1, ... gdzie D to data zlecenia /dzień
    roboczy/) są podane w serwisie informacyjnym mBanku. Zwykle zgadzają się one z
    rzeczywistością, ale nie zawsze tak musi być.

  • 26. Data: 2007-01-22 20:36:19
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > roboczy/) są podane w serwisie informacyjnym mBanku. Zwykle zgadzają się one z
    > rzeczywistością, ale nie zawsze tak musi być.

    no wlasnie, nie ma 100% pewnosci kiedy nastapi nabycie

    przed tymi wzrostami zlozylem zlecenie nabycia kilku funduszy i
    generalnie wszystko zdazyly zanim sie te wzrosty zaczely z wyjatkiem
    jednego ;-(

    i ta inwestycja zaczyna mi sie od virtualnej straty...data nabycia to
    D+2 w stosunku do innych funduszy, na ktore zlecenie wyslalem tego
    samego dnia ;-( i to jest denerwujace, bo chcialbym z gory wiedziec, w
    ktorym dniu bedzie nabycie

    jutrzejsza sesja (moze nie tylko) raczej bedzie spadkowa wiec
    prawdopodobnie virtualnie strace to co zyskalem na funduszach nabytych w
    zeszlym tygodniu i bilans bedzie na razie na zero, a ten jeden to minusik

    19.01 dziwnie zostal wyceniony LM Akcji, na wyraznie wzrostowej sesji
    stracil 0,066% a inne FA, ktore mam zyskaly wtedy po ok. 0,8%

    ten fundusz zachowuje sie wyraznie inaczej niz pozostale FA
    (przynajmniej te, ktore mam)

    pozdr.
    RobertS

  • 27. Data: 2007-01-22 20:43:58
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 21:36:19 +0100, RobertS <r...@x...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >D+2 w stosunku do innych funduszy, na ktore zlecenie wyslalem tego
    >samego dnia ;-( i to jest denerwujace, bo chcialbym z gory wiedziec, w

    W takim razie pozostaje ci samodzielne inwestowanie w akcje - wtedy znasz datę
    nabycia. :)

> [...]
    >stracil 0,066% a inne FA, ktore mam zyskaly wtedy po ok. 0,8%
    >
    >ten fundusz zachowuje sie wyraznie inaczej niz pozostale FA

    Gdyby wszyscy mieli te same akcje w portfelach, to by było nudno.

  • 28. Data: 2007-01-22 21:15:12
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 22 Jan 2007 21:36:19 +0100, w <ep378i$mpu$2@node4.news.atman.pl>, RobertS
    <r...@x...pl> napisał(-a):

    > no wlasnie, nie ma 100% pewnosci kiedy nastapi nabycie

    Jest, masz tabelę na stronie mBanku. Jeżeli jest inna -- pisz reklamację.

  • 29. Data: 2007-01-22 21:23:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 22:15:12 +0100, "r...@a...net.pl"
    <r...@a...net.pl> wklepał(-a):

    >Jest, masz tabelę na stronie mBanku. Jeżeli jest inna -- pisz reklamację.

    Może sobie pisać, ale jak przekroczy czas podany w prospekcie funduszu.

  • 30. Data: 2007-01-22 22:16:24
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    RobertS <r...@x...pl> wrote:

    > jutrzejsza sesja (moze nie tylko) raczej bedzie spadkowa wiec
    > prawdopodobnie virtualnie strace to co zyskalem na funduszach nabytych w
    > zeszlym tygodniu i bilans bedzie na razie na zero, a ten jeden to minusik

    [ciach]

    > 19.01 dziwnie zostal wyceniony LM Akcji, na wyraznie wzrostowej sesji
    > stracil 0,066% a inne FA, ktore mam zyskaly wtedy po ok. 0,8%

    Zawsze mnie dziwiła spekulacyjna gra na funduszach...
    I do tego bawiło emocjonowanie się dziennymi zmianami na funduszach
    akcyjnych.

    --
    Przemysław Maciuszko