  • 31. Data: 2004-12-16 11:36:47
    Temat: Re: SFI mBanku a sprawa NIP
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w
    wiadomości news:cprdns$udu$1@opal.futuro.pl

    > Masz coś ze wzrokiem. Nie potrafisz przeczytać co ja napisałem.
    > Czy ja gdziekolwiek piszę, że trzeba być pracownikiem?
    > Wystarczy być płatnikiem jakiegokolwiek podatku

    No a jak skorzysta z SFI to bedzie platnikiem "belkowego", wiec?

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości. Adres zwrotny

  • 32. Data: 2004-12-16 11:43:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

    > No a jak skorzysta z SFI to bedzie platnikiem "belkowego", wiec?

    Jak skorzysta z SFI, ale nie z IKE

  • 33. Data: 2004-12-16 11:46:51
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-16 12:43 jureq said the following:

    > Jak skorzysta z SFI, ale nie z IKE

    Skąd wiesz, ze nie rozwiąże przed czasem ?
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 34. Data: 2004-12-16 11:52:53
    Od: "Marcin Sz." <m...@n...poczta.fm>

    Dnia 16-12-2004 12:36, Użytkownik Maciej 'AbrahaM' Piotrowski napisał:
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w
    > wiadomości news:cprdns$udu$1@opal.futuro.pl

    > No a jak skorzysta z SFI to bedzie platnikiem "belkowego", wiec?

    Podatnikiem. Płatnikiem jest w tym wypadku bodajże TFI.

  • 35. Data: 2004-12-16 12:03:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > Skąd wiesz, ze nie rozwiąże przed czasem ?

    To w_t_e_d_y stanie się podatnikiem

  • 36. Data: 2004-12-16 13:04:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> writes:

    > To w_t_e_d_y stanie się podatnikiem

    Ale NIP musi sobie wyrobic WCZESNIEJ, zanim zaplaci jakis podatek.

    Rozumiem, ze jestes pracownikiem jednego z tych (nielicznych na
    szczescie) urzedow skarbowych, ktore stosuja te idiotyczna
    interpretacje i w zwiazku z tym bedziesz jej bronic jak socjalizmu,
    ale juz daruj sobie to powtarzanie.

    Ciekawe, czy do wyrobienia REGONU tez trzeba w twoim urzedzie NAJPIERW
    prowadzic jakas dzialalnosc gospodarcza...

    MJ

  • 37. Data: 2004-12-16 13:25:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Ale NIP musi sobie wyrobic WCZESNIEJ, zanim zaplaci jakis podatek.

    O numerach tymczasowych nigdy nie słyszałeś

> [...]
    > szczescie) urzedow skarbowych, ktore stosuja te idiotyczna
    > interpretacje i w zwiazku z tym bedziesz jej bronic jak socjalizmu,

    Na szczęście nie jestem pracownikiem US. Ale czasami współczuję
    pracownikom tych urzędów, że muszą stosować się do durnych i
    nieżyciowych przepisów (tak samo zresztą jak wszyscy w tym kraju)

    > Ciekawe, czy do wyrobienia REGONU tez trzeba w twoim urzedzie NAJPIERW
    > prowadzic jakas dzialalnosc gospodarcza...

    Nigdy nie przyszłoby mi do głowy zgłaszać się do GUS w celu wyrobienia
    REGON-u przed zgłoszeniem działalności gospodarczej w EDG w gminie lub
    w KRS. Uważasz, że GUS powinien nadać REGON wcześniej? Mielibyśmy
    piękną statystykę

  • 38. Data: 2004-12-19 14:43:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004 20:36:53 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Nie ma zadnego przepisu. Urzednicy go sobie widac sami stworzyli, zeby
    >pokazac, ze maja waaadze. Nalezy sie odwolywac do skutku.
    Gdzies na druczku wniosku o NIP jest rubryka "Pieczec platnika za
    posrednictwem ktorego skladany jest wniosek" - rozmawialem o tym z
    Izba Skarbowa w Gdansku, po tym gdy Urzad Skarbowy w Ustce odrzucil
    wniosek bez pieczatki. IS uwaza ze skoro jest taka rubryka to musi byc
    wypelniona.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 39. Data: 2004-12-19 14:47:55
    Od: "Snigdha" <s...@o...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    | Izba Skarbowa w Gdansku, po tym gdy Urzad Skarbowy w Ustce odrzucil
    | wniosek bez pieczatki. IS uwaza ze skoro jest taka rubryka to musi byc

    Dwa razy składałam wniosek o NIP (za drugim razem o była aktualizacja numeru
    konta), żadnych pieczątek, żadnych poświadczeń nikt nie wymagał, składanie
    pocztą. Aha - Katowice:-)
    Jeśli składa się wniosek osobiście, to pieczęć płatnika nie jest potrzebna -
    logika elementarna kontra nasi urzędnicy:-(

    S.

  • 40. Data: 2004-12-19 16:21:26
    Od: v...@p...onet.pl

    > A czy przypadkiem nie pobierasz stypendium? Bo jeśli pobierasz, to
    > jesteś podatnikiem nawet o tym nie wiedząc i problem masz rozwiązany.
    > Parę lat temu ja przerabiałem ten temat ze swoimi dziećmi, szczegółów
    > już niestety nie pamiętam. Była wówczas możliwość (może nawet dalej
    > jest?) odzyskania części pobranego ze stypendium podatku, trzeba było
    > tylko złożyć rocznego PIT-a, uprzednio uzyskawszy nr NIP.
    > Może to jeszcze działa?

    no chyba juz nie...http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=15
    3&id=25254

    Pozdrawiam