  • 11. Data: 2003-08-14 13:48:16
    Temat: Re: SKOK + BIK = KŁOPOTY - pomóżcie !!!
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Podaj artykuł, bo jeszcze raz to przeczytałem i nie znalazłem.
    Rozdział 4
    art. 32.5
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 12. Data: 2003-08-14 14:36:37
    Temat: Dzięki za pomoc, wiem już więcej !
    Od: "Kuba" <b...@p...onet.pl>

    Dziękuje za zainteresowanie moim problemem, chyba zacznę odwiedzać częściej tę
    grupę :).
    Wysmarowałem pismo do SKOK-u, zobaczymy, poczekamy.
    A tak nawiasem mówiąc to chyba wiem gdzie jest cała sprawa!
    Przyjrzałem się dokładniej tym kredytom z wyciągu z BIK-u (teoretycznie
    czterem) i co widzę ? To właściwie są dwa kredyty tylko że zdublowane. Jeden
    mój spłacony raz występuje jeszcze z saldem kilkuset złotych (mimo że spłaciłem
    i od tego czasu minęło dobrze ponad miesiąc, no ale być może tak trafiłem
    niefartownie w okres aktualizacji, i drugi też mój TEN SAM kredyt z dużo
    większym saldem i datą salda rachunku 31.03.2003 !!! Ten kredyt jakby się
    zduplikował a aktualizacje późniejsze dotyczą już tylko pierwszego kredytu.
    Identyczna sytuacja jest z kredytem który żyrowałem, też jest zduplikowany i
    też figuruje dwa razy, raz w miarę normalnie (abstrahuję tu już że stan
    zaległości jest nieco nieświeży, na pewno nie sprzed miesiąca) a drugi raz jako
    klon i znów data salda rachunku 31.03.2003, kwota zaległości oczywiście dużo
    wyższa, mimo że data ostatniej aktualizacji jest czerwcowa.
    Coś mi się wydaję że SKOK coś mieszał w swoim systemie na przełomie marca i
    kwietnia. Ciekawę tylko czy to mój oddział i czy takich
    nieświadomych/poszkodowanych jest więcej ...
    A i jeszcze taka dywagacja, to straszne jak przeciętny człowiek jest bezbronny
    w takich sprawach. Przecież większość ludzi nie wie nawet że istnieje coś
    takiego jak BIK i można tam sprawdzić jakie to właściwie dane przekazują od nas
    banki czy instytucje bankowopodobne. A teraz jeszcze ten Krajowy Rejestr
    Długów, to dopiero będzie bajzel. Przecież tu muszą być jakieś mechanizmy
    weryfikacji przekazywanych danych!!!
    A ja? Cóż, pieniądze pożyczyłem od teściowej, co jak wiecie do przyjemności nie
    należy.
    Pzdr. Kuba

  • 13. Data: 2003-08-15 12:41:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale zauważ, że to ograniczenie dotyczy tylko danych ogólnych. A więc:

    1) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz do
    ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy, a w
    przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna - jej miejsca
    zamieszkania oraz imienia i nazwiska,

    2) uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych
    zawartych w takim zbiorze,

    3) uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej
    dotyczące, oraz podania w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych,

    4) uzyskania informacji o źródle, z którego pochodzą dane jej dotyczące,
    chyba że administrator danych jest zobowiązany do zachowania w tym zakresie
    tajemnicy państwowej, służbowej lub zawodowej,

    5) uzyskania informacji o sposobie udostępniania danych, a w szczególności
    informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te są
    udostępniane,

    Tego ograniczenia nie mają już wnioski o których mowa w art. 33 ustawy. A
    zatem pytanie o to, jakie dane zawiera zbiór mogę przesyłać nawet co miesiąc
    (nie częściej, bo odpowiedzą raz na wszystkie zapytania).

    Taka wykładnia wydaje mi się sensowna o tyle, że cel prowadzenia zbioru czy
    też sposób udostępniania danych raczej nie zmienia się często. Ale
    ograniczenie tego do danych, to już przesada, choćby z przyczyn będących
    początkiem tego wątku.

    Pomijam fakt, iż BIK ma obowiązek informować osoby umieszczone w Bazie
    Danych o dokonaniu zapisu stosownie do art. 24 bez jakiegokolwiek żądania z
    ich strony. Nic mi nie wiadomo, by przepis innej ustawy zezwalał na
    przetwarzanie danych bez ujawniania faktycznego celu ich zbierania, a jak
    wynika z postów najprawdopodobniej Kuba również nie udzielał im tych
    błędnych informacji.

  • 14. Data: 2003-08-17 09:48:04
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > obciąża
    > |
    > A tutaj się zgadzam.

    A posiadanie dodatkowej karty kredytowej, to niby na jakiej zasadzie ma
    obciążać posiadacza? Przecież to posiadacz karty głównej jest jedynym
    odpowiedzialnym za cały dług. W każdym razie w znanych mi w tym zakresie
    bankach.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 15. Data: 2003-08-17 20:38:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | obciążać posiadacza? Przecież to posiadacz karty głównej jest jedynym
    | odpowiedzialnym za cały dług. W każdym razie w znanych mi w tym zakresie

    Nie bardzo rozumiem i odnoszę wrażenie, że napisałeś nie to, co miałeś na
    myśli. nie wdając się w kwestie merytoryczne i odnosząc się do twojego
    postu:

    Skoro piszesz w drugim zdaniu, że "posiadacz karty głównej jest jedynym
    odpowiedzialnym za cały dług", to zupełnie niezrozumiałe dla mnie jest
    wyrażony w zdaniu pierwszym kategoryczny sprzeciw przeciwko obciążaniu
    posiadacza tym obowiązkiem. Bez jakiejkolwiek złośliwości z mojej strony,
    sam sobie przeczysz. Mogę się jedynie domyślać, że pewnie problem tkwi w
    definicji posiadacza kart. A zatem czy posiadaczem jest osoba, w ciężar
    konta której rozliczane są transakcje, czy też posiadaczem karty jest osoba,
    na której nazwisko wydano kartę dodatkową. No i oczywiście w BIK zdolność
    kredytową powinno się obciążyć osobie, w ciężar rachunku której są
    realizowane transakcje.

  • 16. Data: 2003-08-19 09:31:37
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale zauważ, że to ograniczenie dotyczy tylko danych ogólnych. A więc:
    <ciach>
    > 3) uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej
    > dotyczące, oraz podania w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych,
    to juz nie sa dane ogolne

    > Tego ograniczenia nie mają już wnioski o których mowa w art. 33 ustawy. A
    > zatem pytanie o to, jakie dane zawiera zbiór mogę przesyłać nawet co miesiąc
    > (nie częściej, bo odpowiedzą raz na wszystkie zapytania).
    nie mozna powolac sie na art 33 ustawy jezeli chodzi o swoje dane bo:
    Art. 34. W sprawach informowania i udostępniania danych osobie, której dane
    dotyczą, stosuje się przepisy art. 30.

> [...]
    > przetwarzanie danych bez ujawniania faktycznego celu ich zbierania, a jak
    > wynika z postów najprawdopodobniej Kuba również nie udzielał im tych
    imho nie, zwroc uwage na moje podkreslenie
    <cytat>
    art. 24 W przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one dotyczą,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę o:
    </cytat>

  • 17. Data: 2003-08-19 10:58:04
    Temat: Re: Dzięki za pomoc, wiem już więcej !
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Kuba <b...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Długów, to dopiero będzie bajzel. Przecież tu muszą być jakieś mechanizmy

    Najgorsze jest to, że bank odmówi kredytu bez podania przyczyny. W
    efekcie klient nie mając pojęcia o co chodzi musi sam sprawdzić
    wszystkie potencjalne źródła problemów, a często nei wie jakie.

    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2003-08-19 17:47:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | nie mozna powolac sie na art 33 ustawy jezeli chodzi o swoje dane bo:
    | Art. 34. W sprawach informowania i udostępniania danych osobie, której
    dane
    | dotyczą, stosuje się przepisy art. 30.

    A co to ma do rzeczy? Sugerujesz, że ujawniając mi po raz drugi w ciągu
    6-ciu miesięcy dane spowodowałoby to:
    1) ujawnienie wiadomości stanowiących tajemnicę państwową,
    2) zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, życia i zdrowia
    ludzi, mienia lub bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    3) zagrożenie dla podstawowego interesu gospodarczego lub finansowego
    państwa,
    4) istotne naruszenie dóbr osobistych osób, których dane dotyczą, lub innych
    osób.
    Oświeć mnie, która wersja ewentualnie jest prawdziwa, bo nijak nie mogę
    zrozumieć, dla czego ten art. 30 ma wykluczać prawo do częstszego podania
> [...]

    | <cytat>
    | art. 24 W przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    | administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę o:
    | </cytat>
    Moja wina. Nie przeczytałem dokładnie. Oczywiście powinienem się powołać na
    art. 25 ustawy:

    Art. 25. 1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one
    dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę,
    bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o:
    1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy
    administratorem danych jest osoba fizyczna - o miejscu swojego zamieszkania
    oraz imieniu i nazwisku,
    2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub
    kategoriach odbiorców danych,
    3) źródle danych,
    4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania,
    5) uprawnieniach wynikających z art. 32 ust. 1 pkt 7 i 8.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli:
    1) przepis innej ustawy przewiduje lub dopuszcza zbieranie danych osobowych
    bez wiedzy osoby, której dane dotyczą,
    2) dane przewidziane do zebrania są ogólnie dostępne,
    3) dane te są niezbędne do badań naukowych, dydaktycznych, historycznych,
    statystycznych lub badania opinii publicznej, ich przetwarzanie nie narusza
    praw lub wolności osoby, której dane dotyczą, a spełnienie wymagań
    określonych w ust. 1 wymagałoby nadmiernych nakładów lub zagrażałoby
    realizacji celu badania,
    4) administrator danych nie przetwarza dalej zebranych danych po ich
    jednorazowym wykorzystaniu,
    5) dane są przetwarzane przez administratora, o którym mowa w art. 3 ust. 1,
    na podstawie przepisów prawa,
    6) osoba, której dane dotyczą, posiada informacje, o których mowa w ust. 1.

  • 19. Data: 2003-08-19 17:49:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | Długów, to dopiero będzie bajzel. Przecież tu muszą być jakieś mechanizmy

    Ten mechanizm, to ma być oparcie ewidencji na prawomocnych tytułach
    wykonawczych.

  • 20. Data: 2003-08-19 20:52:48
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Najgorsze jest to, że bank odmówi kredytu bez podania przyczyny. W
    > efekcie klient nie mając pojęcia o co chodzi musi sam sprawdzić
    > wszystkie potencjalne źródła problemów, a często nei wie jakie.

    zgadzam sie, ale uwazam, ze glownie jest to prawie-stalinowski nawyk
    olewania czlowieka
    'nie musze informowac, wiec olewam na calej dlugosci', gdyby im zalezalo, to
    nie widzisz chyba zadnej przeszody, aby w takiej odmowie napisac - powod: ze
    wskazaniem zrodla -> bik (lub inny)
    W bankowosci jest jakas tam konkurencja, ale swiadomosc spoleczna tej
    konkurencji jest znikoma, spoleczenstwo jest zacofane - w efekcie banki
    (znajac ten stan rzeczy) doprowadzaja do szalu - np w nieustajacym
    drenowaniu mozliwosci i wytrzymalosci klientow, a najgorsze jest to, ze
    klienci sie daja, bo uwazaja, ze nie maja innego wyjscia :(
    Takie przynajmniej jest moje stanowisko - i dlatego tez z wielka
    przyjemnoscia zawsze czytam wypowiedzi polakow na obczyznie :-) jak to
    wyglada w innych krajach, ale takich wypowiedzi jest tu jednak bardzo bardzo
    malo,
    moze po tej wypowiedzi - ktos dolozy swoj opis ?
    :-)