  • 21. Data: 2003-08-19 22:22:21
    Temat: Re: SKOK + BIK = KŁOPOTY - pomóżcie !!!
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    news:bhopd3$jm5$5@inews.gazeta.pl...

    > Nie bardzo rozumiem i odnoszę wrażenie, że napisałeś nie to, co miałeś na
    > myśli. nie wdając się w kwestie merytoryczne i odnosząc się do twojego
    > postu:

    Chyba jednak wszystko jest ok ;]

    > Skoro piszesz w drugim zdaniu, że "posiadacz karty głównej jest jedynym
    > odpowiedzialnym za cały dług", to zupełnie niezrozumiałe dla mnie jest
    > wyrażony w zdaniu pierwszym kategoryczny sprzeciw przeciwko obciążaniu
    > posiadacza tym obowiązkiem. Bez jakiejkolwiek złośliwości z mojej strony,
    > sam sobie przeczysz. Mogę się jedynie domyślać, że pewnie problem tkwi w
    > definicji posiadacza kart. A zatem czy posiadaczem jest osoba, w ciężar
    > konta której rozliczane są transakcje, czy też posiadaczem karty jest
    osoba,
    > na której nazwisko wydano kartę dodatkową.

    Posiadacz, to ten, który posiada kartę. W przypadku istnienia karty głównej
    i dodatkowej mamy dwóch posiadaczy, z których tylko jeden jest
    odpowiedzialny za ewentualny dług.

    > No i oczywiście w BIK zdolność kredytową powinno się obciążyć osobie, w
    ciężar rachunku której są
    > realizowane transakcje.

    Dodajmy: w ciężar rachunku _karty_ :)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 22. Data: 2003-08-20 09:24:58
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Oświeć mnie, która wersja ewentualnie jest prawdziwa, bo nijak nie mogę
    > zrozumieć, dla czego ten art. 30 ma wykluczać prawo do częstszego podania
    > informacji.
    przepraszam, moj blad - pomylily mi sie numery paragrafow

    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 23. Data: 2003-08-23 10:51:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > odpowiedzialnym za cały dług", to zupełnie niezrozumiałe dla mnie jest
    > wyrażony w zdaniu pierwszym kategoryczny sprzeciw przeciwko obciążaniu

    Hm... dla mnie nie ma tu nic niezrozumialego. Jest jedna karta glowna i
    jeden jej posiadacz. reszta to karty dodatkowe, a ich posiadacze sa
    posiadaczami kart dodatkowych.
    Nalezy pamietac, ze umowe o karte kredytowa podpisuje tylko jedna osoba,
    posiadacz karty glownej i tylko on jest zobowiazany do splaty zadluzenia. Co
    za tym idzie nie moga byc przesylane falszywe dane o nieistniejacych
    zobowiazaniach posiadaczy kart dodatkowych.
    BTW, tydzien temu zadzwonila do osoba z Multi i zaproponowala karte
    dodatkowa gratis, z oferty nie skorzystalem, glownie dlatego ze Multi
    umieszcza [jeszcze?] dane posiadaczy kart dodatkowych w BIKu jako osob
    majacych u nich zobowiazania w tytulu posiadania karty kredytowej.

    Maciej

  • 24. Data: 2003-08-23 12:52:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A teraz zrozumiałem. Po prostu chodziło ci o posiadacza karty dodatkowej i w
    tym wypadku oczywiście masz bezsprzecznie rację.

  • 25. Data: 2003-08-25 18:40:41
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > umieszcza [jeszcze?] dane posiadaczy kart dodatkowych w BIKu jako osob
    > majacych u nich zobowiazania w tytulu posiadania karty kredytowej.

    Ależ to doskonały sposób na tym, aby na Multi zarobić.

    Instrukcja:
    1. Spisać z kims umowę na mocy której zobowiązuje się ktoś do czegoś
    (dowolne rzeczy) umieszczając zastrzeżenie, że dana osoba nie posiada
    żadnych zaciągniętych kredytów zgodnie z danymi BIK
    2. Wystąpić o karte dodatkową w Multi
    3. Poczekać aż dane będą w BIK
    4. Umowa jest zrywana
    5. Pozwać Moobank z art 415 K.C.