  • 11. Data: 2004-11-29 22:01:11
    Temat: Re: SKOK ....kasy oszczednosciowo - kredytowe
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    news:cog1bf$cnh$1@inews.gazeta.pl...

    > Chodzi o jedna kase jako taka. Sa rozne SKOKi, jednym z nich jest SKOK
    > Stefczyka. No i tenze wlasnie SKOK Stefczyka jest najwiekszy w Polsce
    > (jesli chodzi o liczba placowek) i jakos podobnie w Europie. Oczywiscie
    > wszystkie polskie SKOKi sa jakos tam zrzeszone w SKOKu jako takim, ale
    > nie wszystkie SKOKi to SKOKi Stefczyka. Zagmatwane to jak cholera, ale
    > jakos tak to jest.

    To jest bardzo proste wbrew pozorom :))

    Polskie SKOKi nie mają nic wspólnego z zagranicznymi.
    Wszystkie polskie SKOKi są zrzeszone w Krajowej SKOK.
    Stefczyk - tak jak napisałeś - to jeden ze SKOKów.

    A ja napisałem tylko tyle, że nie jest prawdą, jakoby zdecydowana większość
    członków należała do SKOK Stefczyka. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2004-11-29 22:02:42
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Marcin Wieczorek" <i...@n...lubie.spamu.org> napisał w
    wiadomości news:cog0ua$1h7l$1@news2.ipartners.pl...

    > Przekręty to są, ale na innym poziomie...
    >
    > http://polityka.onet.pl/162,1202869,1,0,2480-2004-47
    ,artykul.html

    > Po linkiem znajduje się interesujący artykuł na temat funkcjonowania
    > SKOK.

    Po pierwsze popraw sobie kodowanie.
    Po drugie - ten artykuł jest kompletnie niemerytoryczny i brzmi jak płacz
    biednej panienki, co nie wpadła na pomysł jak zrobić biznes, więc wypłakuje
    się na łamach.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 13. Data: 2004-11-30 00:00:47
    Od: Marcin Wieczorek <i...@n...lubie.spamu.org>

    Tomasz Waszczyński wrote:

    > Po pierwsze popraw sobie kodowanie.

    Kodowanie mam zazwyczaj poprawne - tym razem moj agent wysypal sie na
    kodowaniu przedpiszcy...

    > Po drugie - ten artykuł jest kompletnie niemerytoryczny i brzmi jak płacz
    > biednej panienki, co nie wpadła na pomysł jak zrobić biznes, więc wypłakuje
    > się na łamach.

    Bardzo prosze w takim razie o wskazanie bledow merytorycznych w
    tym artykule.

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 14. Data: 2004-11-30 00:32:47
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2004 01:00:47 +0100, Marcin Wieczorek naskrobał(a):

    > Kodowanie mam zazwyczaj poprawne - tym razem moj agent wysypal sie na
    > kodowaniu przedpiszcy...

    > Bardzo prosze w takim razie o wskazanie bledow merytorycznych w
    > tym artykule.

    hm.. nie chciało mi się sprawdzać dalej: 3 zdanie jest bzdurą - " Zgodnie z
    nią każdy, kto stanie się niewypłacalny, będzie mógł ogłosić bankructwo
    (dotąd był to przywilej osób prawnych: spółek, przedsiębiorstw
    państwowych)".
    Autor nie ma zielonego pojęcia że upadłość może ogłosić osoba fizyczna
    prowadząca DG jak i wszystkie możliwe spółki osobowe.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 15. Data: 2004-11-30 08:21:54
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Marcin Wieczorek" <i...@n...lubie.spamu.org> napisał w
    wiadomości news:cogd7t$1o1h$1@news2.ipartners.pl...

    > Kodowanie mam zazwyczaj poprawne - tym razem moj agent wysypal sie na
    > kodowaniu przedpiszcy...

    > Bardzo prosze w takim razie o wskazanie bledow merytorycznych w
    > tym artykule.

    Z pamięci - piszą, że chwilówki są oprocentowane około 240 procent w skali
    roku (albo zbliżone wielkości). Jest to nieprawda, bo autor pomylił odsetki
    za korzystanie z kapitału z odsetkami za przeterminowanie, czyli za
    opóźnienie w oddaniu kapitału. Innymi słowy są to odsetki karne za
    niewywiązywanie się z umowy.

    Poza tym raczej chodzi o to, że czyni się w artukule zarzuty z rzeczy, które
    zarzutem nie mają prawa być. Dla przykładu: czynienie komuś zarzutu z tego,
    że w prowadzonej przez siebie firmie, gdy firma ta nie jest państwowa,
    zatrudnia zaufanych sobie ludzi jest absurdalne. Jeszcze bardziej absurdalne
    jest czynienie komuś zarzutu z tego, że w utworzonym przez niego
    stowarzyszeniu władze należą do kręgu jego zaufanych osób. To pokazuje
    podstawową nieznajomość zasad panujących na rynku prywatnych firm - a nie
    urzędów - i stowarzyszeń.

    And many more...

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 16. Data: 2004-11-30 10:57:11
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Tomasz Waszczyński napisał:

    > To jest bardzo proste wbrew pozorom :))
    >
    > Polskie SKOKi nie mają nic wspólnego z zagranicznymi.

    Tak samo jak polskie banki (mimo, ze maja obcych udzialowcow), ale mozna
    powiedziec, ze np. najwiekszy polski bank jest na 450 miejscu w Europie
    pod wzgledem zgromadzonych srodkow lub cos w tym stylu.

    Czyli, jesli chodzi o Europejskie SKOKi, to pod wzgledem liczby placowek
    SKOK Stefczyka jest jednym z najwiekszych. W kazdym razie jakos tak sie
    chwala.

    > Wszystkie polskie SKOKi są zrzeszone w Krajowej SKOK.

    No to napisalem.

    > Stefczyk - tak jak napisałeś - to jeden ze SKOKów.

    No dokladnie.

    > A ja napisałem tylko tyle, że nie jest prawdą, jakoby zdecydowana większość
    > członków należała do SKOK Stefczyka. :)

    Mozliwie. Ja pisalem o liczbie placowek.

    Bartol

  • 17. Data: 2004-11-30 17:08:31
    Od: Marcin Wieczorek <i...@n...lubie.spamu.org>

    Tomasz Waszczyński wrote:

    Dziękuję za odpowiedź.

> [...]

    > stowarzyszeniu władze należą do kręgu jego zaufanych osób. To pokazuje
    > podstawową nieznajomość zasad panujących na rynku prywatnych firm - a nie

    Z drugiej jednak strony z tego co ja pamiętam (a chyba tylko to utkiwło
    mi w pamięci) najwazniejszym zarzutem był fakt, że osoby bezpośrednio
    związane z kasami biorą poważny udział w przygotowywaniu ustaw, które
    owych kas dotyczą. Nie wiem jak jest naprawdę i nie jestem w stanie się
    tego dowiedziec, ale zbyt bliskie powiązanie osób tworzących prawo
    z przedmiotego tego prawa musi rodzic brzydkie podejrzenia - nawet
    jeśli nie natury prawnej to co najmniej moralnej.
    Niestety nie jestem w stanie zweryfikowac danych ze wspomnianego
    artykułu dlatego jestem tu raczej ostrożny w ferowaniu wyroków, niemniej
    tematyka jest co najmniej interesująca.

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 18. Data: 2004-11-30 18:33:14
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Marcin Wieczorek" <i...@n...lubie.spamu.org> napisał w
    wiadomości news:coi9eq$2qsn$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > Niestety nie jestem w stanie zweryfikowac danych ze wspomnianego
    > artykułu dlatego jestem tu raczej ostrożny w ferowaniu wyroków, niemniej

    Z tym nie będę polemizować, bo zapewne tak rzeczywiście było. Pragnę jednak
    zauważyć, że przepisy dotyczące banków są tworzone przez, a co najmniej przy
    udziale, bankowców. Jakie to ma przełożenie na stanowiska nich, tego autor
    nie napisał. Poza tym przepisy o korporacjach prawniczych - przez adwokatów
    i radców. Przepisy o wypełnianiu pitów - przez księgowych i doradców
    podatkowych. To przykłady z ostatniego czasu. Jestem w związku z tym pewien,
    że tak po prostu wygląda sposób tworzenia ustaw w naszym kraju i wytykanie
    tylko jednej grupie, że tak robi jest cokolwiek niepoważne. Szczególnie
    jeśli się to robi za pomocą artykułu w poważnym czasopismie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 19. Data: 2004-11-30 19:04:16
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-30 19:33, kiedy Tomasz Waszczyński
    napisał(a) co następuje:
    > Jestem w związku z tym pewien,
    > że tak po prostu wygląda sposób tworzenia ustaw w naszym kraju i wytykanie
    > tylko jednej grupie, że tak robi jest cokolwiek niepoważne.

    Święte słowa Pana Radcy. Dodać trzeba, że tak jest nie tylko w naszym
    kraju. Nasza patologia polega nie na udziale fachowców w procesie
    tworzenia prawa (bo niby kto ma je tworzyć -laicy?) ale na uleganiu
    partykularnym grupom interesu i tworzeniu prawa "pod" takowe interesy.
    A Polityka jak widzę (a raczej jak tutaj czytam) nadal pozostaje w
    dawnym partyjnym duchu duchu. Kreuje artefakty i udaje niewiniątko. U
    schyłku lat 70, towarzysz Rakowski sam napisał list jako "grupa
    dyrektorów", domagając się bezrobocia, aby potem wraz z kolegami dać
    stanowczy odpór takim wrażym tendencjom. Mieli co pisać przez długie
    miesiące.

    --
    * Jak rzekł pewien klasyk: *
    */|\* "If you're so smart, why aren't you rich?" */|\*