  • 111. Data: 2011-02-18 17:12:53
    Temat: Re: SKOK to ludzka instytucja finansowa
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> writes:

    > Z drugiej strony gdyby SKOK umorzył matce kredyt ta musiałby podatek
    > zapłacic(umorzony kredyt to jej przychód bodajze)

    Mysle ze takiej interpretacji nawet urzednicy MF by nie wymyslili w tym
    przypadku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 112. Data: 2011-02-18 17:35:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "kashmiri" ijhqkc$url$...@n...onet.pl

    > A karmienie zwyrodnialców to samobójstwo.

    : Na razie karmisz trolla, Eneuel.

    Też mi tajemnica/nowina. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 113. Data: 2011-02-18 17:40:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Mysle ze takiej interpretacji nawet urzednicy MF by nie wymyslili w tym
    > przypadku.

    Ja bym opodatkował wszystko. :)
    (poza naszymi pogaduszkami -- rzecz jasna)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Iszkowski kiedyś przewidywał opodatkowanie przesyłu danych.

  • 114. Data: 2011-02-18 18:31:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 18:12:53 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Mysle ze takiej interpretacji nawet urzednicy MF by nie wymyslili w tym
    > przypadku.

    Zdziwiłbyś się...
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/429291,umorz
    ony_kredyt_to_przychod.html

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 115. Data: 2011-02-18 21:29:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> writes:

    > Zdziwiłbyś się...
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/429291,umorz
    ony_kredyt_to_przychod.html

    To zupelnie inna sytuacja, zauwaz ze kredytobiorca nie zyje, wiec nie
    moze raczej miec dochodow, a kredytu w ogole nie da sie "umorzyc" (umowa
    kredytowa wygasla z chwila smierci, pozostalo tylko "zwykle" roszczenie).

    Gdyby umorzenie w sytuacji z artykulu mialo byc dochodem, to podobnie
    np. to, ze bank nie sciaga pieniedzy z zyrantow byloby ich dochodem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 116. Data: 2011-02-19 01:25:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 22:29:34 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > kredytowa wygasla z chwila smierci, pozostalo tylko "zwykle" roszczenie).

    Masz rację, kredytu jako takiego nie ma, ale dług pozostał.

    Zacząłem jednak kopać głębiej pod kątem umorzenia zobowiązania i niestety
    są interpretacje w obie strony (bo definicja "innych źródeł" w PIT jest
    bardzo niejasna). Tu masz np. interpretację w sprawie umorzenia czynszu:
    http://interpretacje.tmxp.pl/Podatek-dochodowy-od-os
    ob-fizycznych/Zrodla-przychodow/Przychody-z-innych-z
    rodel/216187-czynsz-obowiazek-platnika-przedawnienie
    -roszczenia-umorzenie.html

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 117. Data: 2011-02-20 11:35:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> writes:

    > Masz rację, kredytu jako takiego nie ma, ale dług pozostał.

    Ale umorzenie tego dlugu wyjatkowo nie jest zwiazane z zadnych dochodem.
    W przypadku "normalnego" kredytu jego umorzenie jest zwiazane (co chyba
    oczywiste) z dochodem, tu tego nie ma, bo podatnik nigdy tych pieniedzy,
    ani zadnej innej korzysci nie otrzymal.

> [...]
    ob-fizycznych/Zrodla-przychodow/Przychody-z-innych-z
    rodel/216187-czynsz-obowiazek-platnika-przedawnienie

    Ale tu jest korzysc podatnika. W przypadku spadku bedacego dlugiem, nie
    ma zadnej.

    Z tym, ze glownie chodzilo mi o strone psychologiczna - taki podatek
    bylby po prostu podatkiem od smierci corki.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 118. Data: 2011-02-20 14:23:05
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 12:35:33 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > W przypadku "normalnego" kredytu jego umorzenie jest zwiazane (co chyba
    > oczywiste) z dochodem, tu tego nie ma, bo podatnik nigdy tych pieniedzy,

    To prawda, z jednej strony nie było świadczenia na korzyść, ale z drugiej
    strony na mocy prawa ten dług powinien być spłacony. Co prawda przypomina
    to podatek od tego, że Cię złodziej dzisiaj nie okradł, ale pieniądze masz,
    a mógłbyś nie mieć w zgodzie z prawem ;)

    Weźmy jeszcze pod uwagę inną sytuację - gdyby ktoś odziedziczył majątek
    wart 5000zł i dług 5000zł. I teraz zagadka - czy po umorzeniu tego długu
    podatek dochodowy się należy?

    > Z tym, ze glownie chodzilo mi o strone psychologiczna - taki podatek
    > bylby po prostu podatkiem od smierci corki.

    Skarbówka nie ma sentymentów...
    Zaś tego podatku mogła uniknąć.

    W sumie ciekaw jestem interpretacji w takim przypadku. Czy podciągnęliby
    to pod "inne źródła" z korzyścią dla budżetu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 119. Data: 2011-02-23 20:38:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > to podatek od tego, że Cię złodziej dzisiaj nie okradł, ale pieniądze masz,
    > a mógłbyś nie mieć w zgodzie z prawem ;)

    Jasne. Ale to nie jest na szczescie wystarczajaca podstawa do
    opodatkowania.
    Ten przyklad ze zlodziejem wydaje sie dobrze pasowac do sytuacji w razie
    np. ew. sporu.

    > Weźmy jeszcze pod uwagę inną sytuację - gdyby ktoś odziedziczył majątek
    > wart 5000zł i dług 5000zł. I teraz zagadka - czy po umorzeniu tego długu
    > podatek dochodowy się należy?

    Pewnie tez nie, w takich okolicznosciach. Zalezy od grupy podatkowej byc
    moze, albo i nie zalezy (na korzysc). W kazdym razie jesli podatek od
    +5 kzl wynosi zero, to podatek od +5 kzl i umorzonego dlugu 5 kzl nie
    powinien byc raczej wiekszy. Z tym ze nie wiem na ktorym etapie daloby
    sie takie cos obronic.

    > Skarbówka nie ma sentymentów...
    > Zaś tego podatku mogła uniknąć.
    >
    > W sumie ciekaw jestem interpretacji w takim przypadku. Czy podciągnęliby
    > to pod "inne źródła" z korzyścią dla budżetu.

    Watpie. Watpliwe prawnie, a co byc moze wazniejsze duze ryzyko wpadki
    typu medialnego. No i zysk praktycznie zaden.
    --
    Krzysztof Halasa