  • 11. Data: 2010-03-29 13:36:00
    Temat: Re: SKOKi a 'tajemnica bankowa'
    Od: z...@o...pl

    > MK chodzilo raczej chyba o to, Ĺźe nikt przy dyskusjach o skokach, nie
    > zaliczyl tego, do ewidentnych minusĂłw tych instytucji.

    dobrze rozumiem, że wg kolegi banki nie współpracują z organami ścigania?

    swoją drogą fajnie, że CBA zajmuje się pierdołami zamiast realnym dzialaniem

  • 12. Data: 2010-03-29 14:17:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Niech podadzą kwotę depozytów, to będzie bardzie wyraźna sytuacja.
    Ale te dane nie sa tajne. Mozna je sobie sprawdzić.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2010-03-29 14:24:35
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Ale te dane nie sa tajne. Mozna je sobie sprawdzić.

    Coś ok 11mld Skoki maja salda depozytów i 8mld saldo udzielonych pożyczek

    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-03-29 15:19:34
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 29 Mar, 11:14, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > Hehe... wiele razy pisalo sie tu zabezpieczeniach srodkow w SKOKach, ale
    > nikt nie podjal tematu czegos cos obowiazuje we wszystkich bankach, czyli
    > tajemnicy bankowej :).
    >
    > Dzis w Wyborczej jest artykul o tym jak 'Kasa Krajowa nadzoruj ca system
    > SKOK- w - najwi ksz instytucj parabankow w Polsce obs uguj c ponad 2 mln
    > klient w - zobowi zuje si przekazywa CBA "informacje i dane" o saldach,
    > przep ywach na kontach klient w kas i historii ich rachunk w.'
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7711335,CBA_lowi
    _w_SKOK_ach.html

    Biorąc pod uwagę wyjątkową "przychylność" tej gazety względem tych
    dwóch instytucji to jestem ciekaw o co tu chodzi naprawdę.

  • 15. Data: 2010-03-29 15:57:30
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    > "Clegan" <c...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    _w_SKOK_ach.html

    > Biorąc pod uwagę wyjątkową "przychylność" tej gazety względem tych
    > dwóch instytucji to jestem ciekaw o co tu chodzi naprawdę.

    Jak nie wiadomo, o co codzi, to chodzi o jedno.

    SKOK-i, jak mi się zdaje, nie są uzależnione od kapitału zagranicznego?

    k.

  • 16. Data: 2010-03-29 16:16:51
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

    [...]
    > Jak nie wiadomo, o co codzi, to chodzi o jedno.
    >
    > SKOK-i, jak mi się zdaje, nie są uzależnione od kapitału zagranicznego?
    Banki Spółdzielcze też nie są, a jakby mniej emocji budzą.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 17. Data: 2010-03-29 16:34:32
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > "kashmiri" <n...@n...com> writes:
    >
    > [...]
    > Banki Spółdzielcze też nie są, a jakby mniej emocji budzą.

    Na razie... Wszystko po kolei?

    k.

  • 18. Data: 2010-03-29 16:49:31
    Od: BK <b...@g...com>

    On 29 Mar, 18:34, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:
    > "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in
    messagenews:87iq8fdrws.fsf@alfa.kjonca...

    > Na razie... Wszystko po kolei?
    >
    > k.

    Banki spoldzielcze sa starsze od SKOK, maja wiecej klientow niz SKOK
    ect. ect.

    Nie chodzi o kapital - tylko chodzi o polityke, wyjatkowo nie zwiazana
    z zadna "zagranica".

    Kwestia "polskosci" SKOK i ew. zamachu na nia jest przedstawiana opini
    publicznej jako argument tych instytucji, argument obronny. Z drugiej
    strony nie przeszkadza to systemowi SKOK "optymalizowac sie"
    podatkowo poprzez rejestracje swoich spolek w Luksemburgu ;)

    Ale tak juz zupelnie serio serio - SKOK'i w swoim zalozeniu mialy
    pelnic inna role niz pelnia. Zalozenie przy tworzeniu SKOKow bylo
    takie, ze beda to male instytucje dzialajace w lokalnych
    spolecznosciach takich jak zaklady pracy czy parafie gdzie za ich
    posrednictwem "znajomy-znajomemu" bedzie mogl pozyczyc pieniadze. SKOK
    nie zarabialy, nie placily podatkow ect. Nie mialy byc konkurencja dla
    bankow, a ich uzupelnieniem.

    Teraz sytuacja wyglada tak, ze SKOK'i dalej korzystaja z pewnych
    bonusow bycia SKOKiem (chociazby wylaczenie nadzoru KNF czy czesciowe
    wylaczenie innych przepisow i nadzoru UOKiK), a dzialaja jak banki (ta
    sama skala, produkty ect.).

    W dniu dzisiejszym stawiam teze, ze SKOK niczym nie rozni sie od
    Bankow Spoldzielczych - obowiazuja ich jednak inne przepisy. Jaki sens
    wiec mnozyc byty?

    Ja nic nie mam do tych SKOK'ow niech sobie istnieja. Wystarczy mi
    jedna prosta ustawa, ktora automatycznie ze SKOK'ow zrobi banki
    spoldzielcze, a z KK SKOK "bank zrzeszajacy". I juz. Wilk syty (nikt
    nie ruszy SKOK ani ich polskiego kapitalu), owca cala (nadzor nad
    SKOK, BFG ect. ect.).

  • 19. Data: 2010-03-29 17:17:07
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > a tak z ciekawości, kto z Was korzysta z usług SKOKów?

    Raz skorzystałem z ich bankomatu!!!

    --
    Grzexs

  • 20. Data: 2010-03-29 18:56:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BK wrote:

    > W dniu dzisiejszym stawiam teze, ze SKOK niczym nie rozni sie od
    > Bankow Spoldzielczych - obowiazuja ich jednak inne przepisy. Jaki sens
    > wiec mnozyc byty?

    potrzebne sa stolki dla bylych poslow zeby mogli przeczekac do
    nastepnych wyborow.