  • 11. Data: 2011-09-06 14:08:21
    Temat: Re: SNB ustalił minimalny kurs franka do euro
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Takich bum było już wiele i będzie wiele.
    > Świat się nie zawali ani my gwałtownie nie zubożejemy i nie wrócimy do
    > jaskiń. Wolę osobiście takie kryzysy niż rozpoczęcie kolejnej wojny
    > światowej. Dlatego imperium popieram ;)

    Po upadku Cesarstwa Rzymskiego było Średniowiecze. Historia pokazuje, że
    upływ czasu nie gwarantuje ciągłej poprawy warunków życia. Upadek Cesarstwa
    Rzymskiego cofnął warunki życia w Europie na długie dziesięciolecia. Po
    drodze była wojna stuletnia i trzydziestoletnia wojna religijna. Działo się
    dużo i dużo ludzi zginęło, dużo też zostało spalonych przez miłosiernych
    chrześcijan. Tak było do tej pory w Europie. Ale teraz będzie inaczej. Jak
    zwykle.

  • 12. Data: 2011-09-06 14:42:39
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 16:08:21 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > chrześcijan. Tak było do tej pory w Europie. Ale teraz będzie inaczej. Jak

    Sorry ale nie rozumiem. Było sobie imperium, trwało kilkaset lat i upadło.
    Teraz nie ma imperium (poza USA) a nawet jeśli UE uznać za imperium, to
    przecież trwa dopiero 20 lat! Jak możesz na tej podstawie wysnuwać wniosek,
    że już upada. Przecież ono nawet nie powstało tak naprawdę. Co ma być zatem
    inaczej - jak zwykle.

  • 13. Data: 2011-09-06 15:02:04
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > przecież trwa dopiero 20 lat! Jak możesz na tej podstawie wysnuwać
    > wniosek, że już upada. Przecież ono nawet nie powstało tak naprawdę. Co ma

    Mnie się zdaje, ze nie ważne ile lat trawa tylko na jakiej drodze jest i w
    którym miejscu oraz w jakim kierunku się posuwa. W/g mnie nie jest też ważna
    formalna organizacja państwowa tylko stan gospodarki europejskiej, a
    najważniejsze to co o tym myślą ludzie. Obiektywnie Grecy są bogatsi od
    Polaków. Ale gdy usłyszeli, że będą biedniejsi o 5%, będąc nadal bogatszymi
    od Polaków o 30%, to podpalili stolicę. Człowiek nie myśli obiektywnie tylko
    subiektywnie. Reaguje na zmiany, na zmiany negatywne szczególnie gwałtownie.
    Popieram Cię, też lubię myśleć tak jak Ty. Teraz tak nie będzie. Jest
    internet. Mogę wyjechać jutro do Australii. Po za tym do piątku wojny nie
    będzie a potem jest weekend i wszyscy wyjeżdżają na działki bo ma być
    ładnie. Na koniec, nie długo są wybory i wybierzemy najlepszych z
    najlepszych z pośród nas. Oni nas uratują. Jest dobrze. :)
    PS
    Nie muszą nas ratować bo my nie jesteśmy w żadnych opałach. Jest bardzo
    dobrze.

  • 14. Data: 2011-09-06 15:07:10
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    się
    > dużo i dużo ludzi zginęło, dużo też zostało spalonych przez miłosiernych

    A jeszcze więcej zostało spalonych po średniowieczu, a najwięcej w XX wieku.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 15. Data: 2011-09-06 15:33:26
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    flower wrote:

> [...]
    > Cesarstwa
    > się
    >
    > A jeszcze więcej zostało spalonych po średniowieczu, a najwięcej w XX

    To prawda.

  • 16. Data: 2011-09-06 15:33:32
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 17:02:04 +0200, totus napisał(a):

    > Teraz tak nie będzie. Jest
    Tego nie rozumiem. Czy ja coś mówiłem że będzie inaczej? Będzie tak samo
    (oby): będzie jedno państwo - Europa i kilkaset lat spokoju. Potem upadnie
    ale kilka pokoleń będzie mogło prosperować.
    Jest alternatywa: rozdrobnienie, walka o wpływy poszczególnych nacji,
    kolejna katastrofa w stylu II wojny światowej i... powrót do jaskiń.
    Nie widzę innych opcji. W historii nigdy inne opcje nie zwyciężały. Albo
    zjednoczenie albo wojna.
    Dlatego martwię się krótkowzrocznością Twoją i innych a zwłaszcza
    polityków.

  • 17. Data: 2011-09-06 16:51:44
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > zjednoczenie albo wojna.
    > Dlatego martwię się krótkowzrocznością Twoją i innych a zwłaszcza

    Mnie nie przeszkadza jedno państwo. Mnie nie przeszkadza jedna waluta. Mnie
    nie przeszkadza jedno prawo. Mnie przeszkadza hodowla ludzi. Mnie
    przeszkadza gdy jedno prawo narzuca jeden sposób postępowania i jeden sposób
    myślenia. Mnie przeszkadza gdy biedniejsi są zmuszani do pomagania
    bogatszym. Jak Słowacja jest naciskana do pomagania Grecji. Jak pracownik
    poczty, który ledwo wiąże koniec z końcem zmuszany jest do pomagania,
    poprzez podatki, plantatorowi papryki, który jest od niego zamożniejszy.
    Mnie przeszkadza jak ludzie, który maja kłopot z kupnem książek do szkoły
    dla swoich dzieci finansują studia prawnicze dla syna wziętego adwokata.
    Mnie przeszkadza gdy urzędnik udaje Pana Boga i jest w głowie każdego
    człowieka. Przeszkadza mi, że urzędnicy zadłużyli manie na rzeczy, których
    nigdy bym nie sfinansował. Przeszkadza mi również, że psują pieniądze, w
    których dostaję zapłatę za moja pracę, okradając mnie tym samym w sposób
    ciągły. Innymi słowy może być jedno państwo i jedna waluta byle w tym
    państwie nie było socjalizmu. To socjalizm prowadzi do bankructwa, a nie czy
    jest jedno państwo i jedna waluta. Dynamika inflacji i przyrostu długo w USA
    był w Cesarstwie Rzymskim nie do osiągnięcia. Starożytni Rzymianie nie znali
    drukarni pieniędzy. Bili monety z metalu. To co Rzymianom zajęło lata Ben z
    helikoptera zrzuca w tydzień.

  • 18. Data: 2011-09-06 17:09:41
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > znali
    > drukarni pieniędzy. Bili monety z metalu. To co Rzymianom zajęło lata Ben

    Chyba to sobie wydrukuję...

    --
    marfi

  • 19. Data: 2011-09-06 17:54:02
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Chyba to sobie wydrukuję...

    Wydrukuj sobie również to, że panaceum na zło całego świata wg Totusa to
    popieranie Balcerowicza któremu to nieżyjący już Wójtowicz w Via Bank FOZZ
    prostował statystyki .......

    Nielegalne (?) przejęcie banku z HGW w tle
    http://nczas.home.pl/wazne/nielegalne-przejecie-bank
    u-z-gronkiewicz-waltz-w-tle/

    "[...] Postać Jana R. wyłania się z mrocznych dziejów PRL-u na początku lat
    80. Ten urzędnik Ministerstwa Finansów wyjątkowo szybko awansował wówczas na
    dyrektora Departamentu Dewizowego. Później został również udziałowcem firmy
    polonijnej Carpatia i niezgodnie z prawem przyznał jej przydział dewiz z
    Ministerstwa Finansów. Został za to skazany prawomocnym wyrokiem sądowym, co
    zakończyło jego karierę w resorcie. Sama zaś firma Carpatia została w lutym
    2007 roku wymieniona w raporcie z weryfikacji WSI (autorem raportu był
    Antoni Macierewicz). Jej prezes, Jan Załuska, został zaś zidentyfikowany w
    tym samym raporcie jako tajny współpracownik WSI. Sam Jan R. został
    natomiast w 1989 roku wysłany do Londynu jako oficjalny przedstawiciel FOZZ.
    [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 20. Data: 2011-09-06 18:11:30