  • 31. Data: 2009-08-30 11:36:27
    Temat: Re: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    MarekZ pisze:
    > <k...@o...pl> wrote in message
    >
    > Już BK wszystko dokładniej wytłumaczył, pozostaje mi się pod tym podpisać.
    >
    > W kilku krajach rachunki mam - to co mamy w pl to REWELACJA w stosunku
    > do przeciętnych standardów światowych, a KIR działa w zasadzie
    > doskonale. Chcesz większej onlajnowości - masz Sorbnet.
    A propos SORBNETu - czasami mi się zdarza z tego korzystać, ale wydaje
    mi się, że SORBNET działa tylko w dni powszednie w systemie online, w
    weekendy czeka do dnia roboczego - Prawda li to, czy Fałsz?
    I jeszcze jedno pytanie - czy dobrze kombinuję, że wszystkie przelewy do
    ZUS/US idą Sorbnetem? To w końcu przelewy na rachunki bezpośrednio w NBP
    a taka jest właśnie idea techniczna działania SORBNETU (księgowanie
    bezpośrednie między rachunkami banków w NBP)

  • 32. Data: 2009-08-30 11:40:30
    Od: Grzegorz Sułek <g...@s...sgh.waw.pl>

    Filip <f...@n...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > a taka jest właśnie idea techniczna działania SORBNETU (księgowanie
    > bezpośrednie między rachunkami banków w NBP)

    Niekoniecznie. Chociażby zusy równie dobrze idą eliksirem w niektorych bankach.

    --
    gs

  • 33. Data: 2009-08-30 11:49:03
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "Filip" <f...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > A propos SORBNETu - czasami mi się zdarza z tego korzystać, ale wydaje mi
    > się, że SORBNET działa tylko w dni powszednie w systemie online, w
    > weekendy czeka do dnia roboczego - Prawda li to, czy Fałsz?

    Ano prawda. W najlepszym razie w dzień powszedni do 18:00 można z tego
    skorzystać. Ale wiele banków ma mocniejsze ograniczenia, np. ING wysyłki do
    14:30, odbiory do 16:00. W weekendy nie działa. Prawdziwy on-line 24/7 to
    tylko przelewy wewnętrzne w ramach niektórych banków.

    "SORBNET jest dostępny dla użytkowników w godzinach 7:30 - 18:00, przy czym
    zlecenia klientowskie przyjmowane są do godziny 16:00, a niektóre do 17:00.
    O godzinie 17:30 w systemie generowane są zlecenia dotyczące spłaty kredytu
    "intraday", zaś o godzinie 18:00 następuje koniec realizacji zleceń
    złożonych w systemie. Najwyższy priorytet mają zlecenia płatnicze KIR,
    następne w kolejności są zlecenia NBP potem KDPW i na końcu te złożone przez
    banki."

> [...]
    > taka jest właśnie idea techniczna działania SORBNETU (księgowanie
    > bezpośrednie między rachunkami banków w NBP)

    Przelewy do organu rentowego i podatkowe w żadnym razie nie chodzą
    Sorbnetem.

  • 34. Data: 2009-08-30 12:05:52
    Temat: Re: SORBNET
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    MarekZ pisze:
    > "Filip" <f...@N...gazeta.pl> wrote in message
    >

    > Przelewy do organu rentowego i podatkowe w żadnym razie nie chodzą
    > Sorbnetem.

    To czym? Bo wydaje mi się, że z Multi nie wychodzą ELIXIREM - istnieje
    możliwość zlecenia takiego przelewu po ostatniej sesji ELIXIRu i środki
    wychodzą w dniu bieżącym - nie jest to taka sama sytuacja jak z
    normalnymi przelewami, które lądują w oczekujących i można jest
    stornować. (Tak wiem, że w przypadku US liczy się data zlecenia - tu nie
    chodzi o taką sytuację)

  • 35. Data: 2009-08-30 12:15:29
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > że w przypadku US liczy się data zlecenia - tu nie chodzi o taką sytuację)

    Idą Elixirem. Jest specjalna sesja Elixiru tylko dla przelewów ZUS około
    17:00. Natomiast podatkowe idą normalnymi sesjami z tego co wiem. Na
    rzeczywistą realizację przelewu podatkowego bank ma bodajże 3 dni robocze
    (czyli może sobie przechować te środki nieco).

    na grupie czasami pojawia się ktoś związany z KIR, może jakoś dokładniej to
    opisze.

    Nie da się wystornować w Multi przelewu podatkowego zleconego po 13:30 w
    dniu bieżącym? Dziwne. Sprawdzałeś?

  • 36. Data: 2009-08-30 13:13:49
    Od: k...@o...pl

    > Nie da się wystornować w Multi przelewu podatkowego zleconego po 13:30 w
    > dniu bieżącym? Dziwne. Sprawdzałeś?

    stornowałem przelewy ZUS oraz podatkowe o 23:43 oraz o 4:15
    sprawdzone na 100%, że zostały zlecone, wydrukowałem je, po czym
    uświadomiłem sobie że kwoty nie są takie jak trzeba (wiadomo, noc,
    moje zmęczenie), wystornowalem i zleciłem raz jeszcze. Mam to
    wszystko w historii rachunku.

    Przelewy podatkowe i do ZUS idą ZAWSZE tylko i wyłącznie KIR-em,
    nawet gdyby były zlecone na kwotę > 1.000.000zł

  • 37. Data: 2009-08-30 13:23:57
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > uświadomiłem sobie że kwoty nie są takie jak trzeba (wiadomo, noc,
    > moje zmęczenie), wystornowalem i zleciłem raz jeszcze. Mam to

    No właśnie ja też stornowałem pewien czas temu. Natomiast wydrukować
    potwierdzenia niewykonanego przelewu raczej się nie da (o ile nic się nie
    zmieniło w Multi).

    > Przelewy podatkowe i do ZUS idą ZAWSZE tylko i wyłącznie KIR-em,
    > nawet gdyby były zlecone na kwotę > 1.000.000zł

    Przy czym Sorbnet to też system KIRu.

  • 38. Data: 2009-08-30 13:24:23
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Sułek" <g...@s...sgh.waw.pl> napisał w wiadomości

    > Ty widziałeś kiedykolwiek aplikację Eliksir-OK i to jak to się
    > 'samo' obsługuje? Automat nazywa się Pani Krysia (lub
    > wybierz sobie jakieś inne imię) i musi włożyć kartę-klucz poklikać
    > i wyjąć kartę. No i teraz widzisz rzeczona Pani Krysia w weekendy nie
    > pracuje

    każdy przelew czy paczki przelewow 1 bank 1 sesja ?

    --
    http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i
    rozchodów,

  • 39. Data: 2009-08-30 13:29:54
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik "Grzegorz Sułek" <g...@s...sgh.waw.pl> napisał w wiadomości

    > każdy przelew czy paczki przelewow 1 bank 1 sesja ?

    Przed każdą sesją eliksiru tworzy się paczkę i wysyła zbiorczo.

    --
    gs

  • 40. Data: 2009-08-30 13:54:01
    Od: k...@o...pl

    > No właśnie ja też stornowałem pewien czas temu.
    > Natomiast wydrukować potwierdzenia niewykonanego przelewu
    > raczej się nie da (o ile nic się nie zmieniło w Multi).

    wydrukowałem "jednodniową historię" rachunku, w kryteriach zaznaczając
    tylko przelewy do ZUS (jedna kartka) i tylko podatkowe (druga kartka)

    miałem dzięki temu niezaśmiecone innymi danymi zestawienie kwot przelewu

    > Przy czym Sorbnet to też system KIRu.

    racja, miałem na myśli że ZUS oraz US idą zawsze eliksir-em