  • 41. Data: 2009-03-12 20:53:48
    Temat: Re: Samodzielne odkładanie na emeryturę - jak?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości

    > Już za 100 000 można sobie po prostu wybudować ładniejszy i lepszy. Za
    > 150 000 będzie idealny.

    ROTFL :)
    Kolega chyba nie do końca wie, o czym pisze.
    Swoją drogą mowa była o domach jako inwestycjach, a nie 100-letnich
    ruderach (do remontu) w Psiej Dupie.

  • 42. Data: 2009-03-12 20:57:15
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:gpbs0b$484

    > To jest dyskusja o inwestowaniu. Dałem kilka przykładów LOKATY KAPITAŁU w
    > inwestycje, a Ty szukasz willi do zamieszkania.
    > To ma przechować kapitał i ewentualnie zyskać, a nie służyć do
    > czegokolwiek.

    Jakim cudem rudera nie nadająca się do niczego oprócz generalnego remontu
    (a właściwie wyburzenia i postawienia nowego budynku) miałaby stanowić
    kapitał inwestycyjny przynoszący zyski? No chyba, że chodzi Ci o sam grunt,
    ale po kija wtedy przepłacać kupując grunt wraz z ruiną, na której
    rozbiórkę też trzeba wyłożyc kasę.

  • 43. Data: 2009-03-12 21:02:13
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kolega chyba nie do końca wie, o czym pisze.
    > Swoją drogą mowa była o domach jako inwestycjach, a nie 100-letnich

    Dom - ma służyć do przyjemnego mieszkania.

    Dom jako inwestycja ma spełniać dwa założenia: bezpieczeństwo lokaty
    kapitału i ewentualny wzrost wartości. Drogie domy nie podrożeją, ale raczej
    stanieją. Tanie rudery na niezłym gruncie mają małe ryzyko utraty kapitału
    jeżeli są kupione tanio, a nie w gorączce'08. W dłuższym terminie to
    najlepszą lokatą jest grunt, szczególnie rolny położony w pobliżu miasta,
    który zostanie odrolniony po kilkunastu latach. U nas takie sytuacje dawały
    tysiąckrotny zysk przez kilkanaście lat.

    Dla lokaty kapitału lepsza jest bardzo bardzo tania rudera na tanim gruncie
    niż drogi dom.

    A Wy ciągle szukacie czegoś do mieszkania zamiast lokaty. No ale ponoć
    większość Polaków nie rozumie tekstu napisanego.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 44. Data: 2009-03-12 21:03:30
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > kapitał inwestycyjny przynoszący zyski? No chyba, że chodzi Ci o sam
    > grunt, ale po kija wtedy przepłacać kupując grunt wraz z ruiną, na której

    No widzisz. Ty nie wiesz jak, ale inni to wiedzą i to oni będą bogaci. Ty
    sobie pracuj i odkładaj na OFE.

  • 45. Data: 2009-03-12 21:05:51
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości

    > No widzisz. Ty nie wiesz jak, ale inni to wiedzą i to oni będą bogaci.

    Nieno moment, moment. Jeśli coś proponujesz i tak żarliwie tego bronisz, to
    bądź łaskaw wyjaśnić, jak miałoby to działać. W przeciwnym razie robisz z
    gęby cholewę i wydajesz się mało wiarygodny.

  • 46. Data: 2009-03-12 21:13:07
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Dla lokaty kapitału lepsza jest bardzo bardzo tania rudera na tanim
    > gruncie niż drogi dom.

    Dla lokaty kapitału jak sam piszesz najlepszy jest tanio kupiony grunt w
    dobrze rokującej okolicy. Grunt z ruderą to chybiona inwestycja. To tak jak
    zakup mieszkania z wyposażeniem z epoki Gierka. Za utylizację ruiny się
    płaci - kto Ci kupi ziemię, jeśli miałby jeszcze dokładać do tego kasę (do
    remontu albo rozbiórki)? Bez sensu. Nie bardzo więc rozumiem po kija jako
    inwestycję polecasz kupno ziemi ze 100-letnią budą? O tę budę konkretnie mi
    chodzi, a nie o ziemię jako taką.

    > A Wy ciągle szukacie czegoś do mieszkania zamiast lokaty.

    Ja niczego nie szukam :)

  • 47. Data: 2009-03-12 21:14:23
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > to bądź łaskaw wyjaśnić, jak miałoby to działać. W przeciwnym razie robisz
    > z gęby cholewę i wydajesz się mało wiarygodny.

    Przyjmij zatem na swój użytek, że dla Ciebie jestem mało wiarygodny. Mogę z
    tym żyć. Naprawdę nie muszę Ci niczego udowadniać, nawet nie muszę
    dyskutować...

  • 48. Data: 2009-03-12 21:15:31
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > remontu albo rozbiórki)? Bez sensu. Nie bardzo więc rozumiem po kija jako
    > inwestycję polecasz kupno ziemi ze 100-letnią budą? O tę budę konkretnie
    > mi chodzi, a nie o ziemię jako taką.

    Wiesz co?
    Nie kupuj!

    I wszystko stało się proste i jasne. :-)

  • 49. Data: 2009-03-12 21:30:09
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:gpbu5n$975

    > Przyjmij zatem na swój użytek, że dla Ciebie jestem mało wiarygodny. Mogę
    > z tym żyć. Naprawdę nie muszę Ci niczego udowadniać, nawet nie muszę
    > dyskutować...

    No tak, masz rację - faktycznie nic nie musisz.
    Zastanawia mnie jednak po jakiego grzyba się wypowiadasz, jeśli nawet nie
    jesteś w stanie nic potem wyjaśnić.
    Tak sobie z nudów stukasz w klawisze?

  • 50. Data: 2009-03-12 21:51:15
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > No tak, masz rację - faktycznie nic nie musisz.
    > Zastanawia mnie jednak po jakiego grzyba się wypowiadasz, jeśli nawet nie
    > jesteś w stanie nic potem wyjaśnić.

    No to się zastanawiaj dalej