  • 81. Data: 2009-03-13 13:49:45
    Temat: Re: Samodzielne odkładanie na emeryturę - jak?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości
    news:gpdoc9

    > Mieszkali pod mostem? I takim ludziom dano kredyt???

    Pomyliłem się. Twoje pytania nie są dziwne. Są po prostu głupie.

    > Czy dziwnym pytaniem jest dlaczego bank daje kredyt gołodupcowi pod
    > zastaw nieruchomości na 90% jej wartości, kiedy jej cena jest wyśrubowana
    > na maksa?

    Nie, to jest głupie pytanie. I nie do mnie je kieruj, bo bankiem nie
    jestem.
    Natomiast nie widzę niczego dziwnego w fakcie, że udziela się kredytu
    hipotecznego pod zastaw nieruchomości komuś, kto ma prawidłową zdolność
    kredytową, choć nie ma gdzie mieszkać (tak kolego - te dwie sprawy nie mają
    ze sobą nic wspólnego)

    > Ale to nie będzie mój problem, prawda?

    Będzie także Twój, tylko niestety widzę, że jeśli zadajesz takie pytanie,
    to nie zrozumiesz zależności.
    Przypominasz mi znajomego, który we wrześniu, po upadku Lehman Bros dziwił
    się "Ale co do cholery fakt, że jakiś hamerykański bank runął, ma mieć
    wspólnego ze mną?"

  • 82. Data: 2009-03-13 14:59:50
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > hipotecznego pod zastaw nieruchomości komuś, kto ma prawidłową zdolność
    > kredytową, choć nie ma gdzie mieszkać (tak kolego - te dwie sprawy nie

    Udzielenie kredytu pod zastaw nieruchomości w kwocie 90% jej wartości, kiedy
    jej cena poszła 50-80% w górę nie wydaje Ci się podejrzane? Taki klient ma
    zdolność kredytową W MOMENCIE BRANIA KREDYTU. A co będzie później, to już
    niektórzy wiedzą. :-D

> [...]
    > Przypominasz mi znajomego, który we wrześniu, po upadku Lehman Bros dziwił
    > się "Ale co do cholery fakt, że jakiś hamerykański bank runął, ma mieć

    To nie będzie mój problem.
    To będzie dla mnie świetna okazja do inwestycji.
    Nie widzę w tym problemu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 83. Data: 2009-03-13 15:08:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    Baloo pisze:
    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > Pomyliłem się. Twoje pytania nie są dziwne. Są po prostu głupie.

    Jestem pelen podziwu dla Ciebie. Ja sie poddalem okolo godz. 13.00 :D

    --
    Pete

  • 84. Data: 2009-03-13 15:40:52
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Udzielenie kredytu pod zastaw nieruchomości w kwocie 90% jej wartości,
    > kiedy
    > jej cena poszła 50-80% w górę nie wydaje Ci się podejrzane?

    Dlaczego mnie się o to pytasz? Ja nie jestem bankiem i nie udzielam
    kredytów.
    A z innej beczki - sytuację, gdy banki wstrzymują akcję kredytową to masz
    właśnie teraz. Faktycznie żyć nie umierać. Wszyscy skaczą do góry z
    radości, że wróciła normalność i każdy może kupić mieszkanie za
    własnoręcznie uzbieraną w ciągu kilku lat pracy gotówkę.

    > Taki klient ma zdolność kredytową W MOMENCIE BRANIA KREDYTU. A co będzie
    > później, to już
    > niektórzy wiedzą. :-D

    No ale co w związku z tym, bo nie wiem, do czego teraz zmierzasz?
    W normalnych warunkach kredyt może spłacić praktycznie każdy, co zresztą
    nie jest żadnym wielkim wyczynem, a od dziesiątków lat w taki właśnie
    sposób funkcjonuje większość społeczeństwa w krajach zachodnich i jakoś
    nikomu nie przyszło do głowy, by zlikwidować ten instrument.
    Natomiast to, co mamy teraz to ewenement. Kryzysy gospodarczo-finansowe nie
    zdarzają się raz na dwa lata.

    > To nie będzie mój problem.
    > To będzie dla mnie świetna okazja do inwestycji.
    > Nie widzę w tym problemu.

    Natomiast ja widzę. Inwestorem jesteś jedynie w gębie, a i to za bardzo Ci
    nie wychodzi ;-)
    Ale żyj dalej złudzeniami, jeśli poprawia Ci to nastrój.

  • 85. Data: 2009-03-13 15:41:36
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Jestem pelen podziwu dla Ciebie. Ja sie poddalem okolo godz. 13.00 :D

    Ale ja później zacząłem, więc pewnie i później odmięknę ;-)

  • 86. Data: 2009-03-13 16:04:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Dlaczego mnie się o to pytasz? Ja nie jestem bankiem i nie udzielam
    > kredytów.

    :-)

> [...]
    > nikomu nie przyszło do głowy, by zlikwidować ten instrument.
    > Natomiast to, co mamy teraz to ewenement. Kryzysy gospodarczo-finansowe

    To co było rok temu też było anomalią. Tylko że zwróconą w innym kierunku.

    > Natomiast ja widzę. Inwestorem jesteś jedynie w gębie, a i to za bardzo Ci
    > nie wychodzi ;-)
    > Ale żyj dalej złudzeniami, jeśli poprawia Ci to nastrój.

    I to mówi ktoś, kto się nawet wstydzi podpisać?

  • 87. Data: 2009-03-13 17:57:40
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 11 Mar 2009 14:16:32 +0100, "MarekZ" <m...@i...pl>
    wrote:

    >Przy czym nie jest bardzo prawdopodobne żebyś się mylił.
    >
    >Kto chce może się dawać ubierać w bajeczki o złocie po 2 tysiące dolarów i
    >że zawsze znajdzie sie kupiec, który je będzie chciał odkupić. Mam wrażenie,
    >że różnice pomiędzy złotem a papierowymi banknotami są znacznie mniejsze niż
    >się to powszechnie sądzi.

    Ale złoto jest ZŁOTE i BŁYSZCZĄCE. :)

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 88. Data: 2009-03-13 17:58:13
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 11 Mar 2009 04:47:42 -0700 (PDT), "k...@w...pl"
    <k...@w...pl> wrote:

    >Dokladnie - inaczej mowiac zloto bulionowe - tak 50% wolnych srodkow.

    A dlaczego akurat złoto?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 89. Data: 2009-03-13 18:11:23
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > To co było rok temu też było anomalią.

    A ktoś temu przeczy? Tylko co w związku z tym?

    > I to mówi ktoś, kto się nawet wstydzi podpisać?

    Widzę, że do akcji wkraczają już argumenty nt anonimowości, co jest jawnym
    sygnałem, że brakować zaczyna argumentów merytorycznych ;-)
    Na marginesie - dla mnie "Jan Werbiński" to taki sam nick jak "Misio" czy
    inny "Darek". To, że podpisujesz się dwuczłonowo niczego nie zmienia :)
    Gdybym podpisał się "Marcin Sadowski" czy "Julian Konopko" nie sprawiło by,
    że zacząłbym być bardziej wiarygodny.

  • 90. Data: 2009-03-13 20:03:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Metr kwadratowy mieszkania w dużej aglomeracji w USA kosztuje taniej niż
    > w dużym mieście Polski. Wystarczy?

    Samochody czy elektronika w USA też są znacznie tańsze niż w UE. Tyle,
    że z tego to akurat nic nie wynika.

    Aczkolwiek co do tezy iż ceny nieruchomości i materiałów budowlanych
    będą spadać zgadzam się całkowicie.

    --
    Mithos