eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSantander mi kodów nie przysyła
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 11. Data: 2020-04-29 14:38:33
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 14:29:33 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > W dniu 2020-04-29 o 13:36, Piotr Gałka pisze:
    > > W dniu 2020-04-29 o 12:59, Dawid Rutkowski pisze:
    > >> W dniu środa, 29 kwietnia 2020 12:43:00 UTC+2 użytkownik Piotr W.
    > >> napisał:
    > >>> Sprawdź we wiadomościach filtrowanych.
    > >>
    > >> Uuuu, to SMSy też mają filtry anty-spamowe? A kto ustala reguły?
    > >>
    > >> Do mnie hasło do logowania przyszło - test w "oknie prywatnym". A nie
    > >> wolisz "zaufać" sobie komputera i mieć spokój na 3 miesiące?
    > >>
    > >
    > > Minął jakiś czas i wszystko zadziałało jakby nigdy nic.
    > >
    >
    > Minęło jeszcze więcej czasu i nagle właśnie dostałem tamte sms-y z
    > kodami do logowania :)
    >
    > Na telefonie info, że o 14:23 przyszły a w treści pierwszego, że dotyczy
    > logowania o 12:22.
    >
    > Ciekawe, czy jakbym wisiał te 2 godziny na stronie logowania to kod
    > byłby jeszcze zaakceptowany?

    Hmm, równiutko 2 godziny - to tak, jak przy zmianie czasu przestawić zegarek w złą
    stronę ;>

    Czytałem kiedyś o podobnym bugu - w obwodzie kaliningradzkim SMSy potwierdzające
    przychodziły równiutką godzinkę od wysłania - oczywiście przeterminowane.
    W Rosji nie ma zmiany czasu...


  • 12. Data: 2020-04-29 14:40:50
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-04-29 o 14:33, Dawid Rutkowski pisze:
    >
    > Jeśli masz zdefiniowanego odbiorcę,

    Odbiorca zaufany, zdefiniowany jeszcze za czasów BZWBK.

    > to do 10k dziennie można przelewać bez dodatkowych SMSów.
    > Wymagają SMSa jedynie gdy pierwszy raz robisz przelew do danego zaufanego odbiorcy
    (czyli jeden SMS jest przy definiowaniu - i zwykle drugi, zaraz potem, przy pierwszym
    przelewie) - oraz gdy nie robiło się do zdefiniowanego odbiorcy przelewu przez
    dłuższy czas (pół roku?).

    Przelew typowo raz na 2 miesiące.

    > Ale nawet przy tak rzadkim korzystaniu możesz w ogóle pozbyć się konieczności
    wpisywania SMSów - z doświadczenia wiem, że "zaufanie" starcza na zdecydowanie dłużej
    niż teoretyczno-przepisowe 3 miesiące - a łącząc to z odbiorcą zaufanym - kontem w
    mBąku - masz operację przeprowadzoną w ogóle bez SMSów.
    >

    Mam hipotezę, że to jest odbiorca w połowie zaufany bo przeniesiony z
    BZWBK i nigdy nie 'zaufany' ponownie w Santanderze.

    Jeszcze tylko półtora roku.
    P.G.


  • 13. Data: 2020-04-29 15:10:49
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [..]
    >> To ja już po prostu wolę nie kombinować, tylko wpisywać hasło.
    >
    > Hmm, a jaka to kombinacja przeglądarka+bank, jeśli to nie tajemnica?

    Przegladarka: linuksowy firefox z dedykowanym profilem do banków. Banki:
    getin (tragedia, chyba dłużej niż tydzień nigdy nie wytrzymał) , citi
    (trochę lepiej)
    > I czy nie ma to nic wspólnego z czyszczeniem cookies i/lub innych
    > "danych przeglądarki" przy upgrade albo z innego powodu, z używaniem
    > "okien prywatnych" albo z "chorobami wieku dziecinnego" w bankach -
    > czyli czy dawno próbowałeś?
    No właśnie nie. Celowo założyłem odrębny profil.

    KJ

    --
    http://stopstopnop.pl/stop_stopnop.pl_o_nas.html


  • 14. Data: 2020-04-30 14:11:12
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości:
    <9...@g...c
    om>...
    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 13:09:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    >> > Do mnie hasło do logowania przyszło - test w "oknie prywatnym". A nie wolisz
    "zaufać"
    sobie komputera i mieć spokój na 3 miesiące?
    >>
    >> Z tymi urządzeniami zaufanymi to jakieś cyrki są. Praktycznie przy
    >> każdym zaktualizowaniu przeglądarki banki krzyczą, że urządzenie jest
    >> niezaufane.
    >>
    >> To ja już po prostu wolę nie kombinować, tylko wpisywać hasło.
    >
    >Hmm, a jaka to kombinacja przeglądarka+bank, jeśli to nie tajemnica?
    >I czy nie ma to nic wspólnego z czyszczeniem cookies i/lub innych "danych
    > przeglądarki" przy upgrade albo z innego powodu, z używaniem "okien
    > prywatnych" albo z "chorobami wieku dziecinnego" w bankach - czyli czy
    > dawno próbowałeś?
    >
    >Na komputerze mam firefoxa ESR, właśnie dla testu zrobiłem upgrade z 68.6 do
    > 68.7 - i dalej jest OK.
    >
    >Przy okazji wykryłem, że w santanderze mam urządzenia "zaufane" od września
    > i października 2019 - chyba trochę za długo ;>
    >Milek chyba po 3 miesiącach kazał wpisać hasło.
    >
    >W tablecie jest "normalny" firefox aktualizowany w miarę na bieżąco i też
    > nigdy nie zetknąłem się z problemem "odzaufania" po aktualizacji.
    >
    >A "zaufane" mam santander, milka, citka (choć ten jest sprawny inaczej, na
    > tablecie nie chce SMSa, a w przeglądarce chce - a żeby było śmieszniej, ode
    > mnie jeszcze jakiś czas temu nie chciał, a od żony chciał - no to poszła
    > reklamacja, czemu jest różnie - rezultat jest taki, że teraz chce też ode mnie
    > przy każdym logowaniu na komputerze, na tablecie na szczęście dalej
    > spokój ;), inteligo, ideę, kantor aliora i nowe bnp.
    >Stare bnp i N26 nie pozwalają na "zaufanie", a z mBąkiem nie chce mi się chrzanić.
    >
    >Choć są też różnice - milek, citek, inteligo i nowe bnp traktują zaufanie
    "globalnie" -
    >czyli chcą SMSa tylko raz, a potem już jest spokój - nawet jeśli używasz innej
    > przeglądarki albo "okna prywatnego", czy też wyczyścisz dane.

    To po czym rozpoznają taki komputer? Mnie się przydarzyło na (nie
    pamiętam) chyba Getinie - zczyściłem wszystko z przeglądarki. Następnego
    dnia wszedł bez SMS-a.

    >santander, mBąk (jak jeszcze próbowałem), idea i kantor aliora chcą SMSa osobno
    > od każdej przeglądarki, do tego po każdym otwarciu "okna prywatnego" (oraz
    > oczywiście po wyczyszczeniu danych).

    To sugeruje używanie również ciastek.

    Arek



  • 15. Data: 2020-04-30 14:26:28
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2020 14:10:25 UTC+2 użytkownik Arek napisał:

    > >Choć są też różnice - milek, citek, inteligo i nowe bnp traktują zaufanie
    "globalnie" -
    > >czyli chcą SMSa tylko raz, a potem już jest spokój - nawet jeśli używasz innej
    > > przeglądarki albo "okna prywatnego", czy też wyczyścisz dane.
    >
    > To po czym rozpoznają taki komputer? Mnie się przydarzyło na (nie
    > pamiętam) chyba Getinie - zczyściłem wszystko z przeglądarki. Następnego
    > dnia wszedł bez SMS-a.

    Widać po niczym - "zaufywany" nie jest komputer, tylko użytkownik. I to bez swojej
    zgody. Czy to jest zgodne z przepisami - nie wiem.

    > >santander, mBąk (jak jeszcze próbowałem), idea i kantor aliora chcą SMSa osobno
    > > od każdej przeglądarki, do tego po każdym otwarciu "okna prywatnego" (oraz
    > > oczywiście po wyczyszczeniu danych).
    >
    > To sugeruje używanie również ciastek.

    Zdecydowanie są, można sobie je podejrzeć w przeglądarce.
    W firefoxie w oknie "normalnym" loguję się do santandera bez SMSa, w oknie prywatnym
    wymaga SMS.
    Ale samo ciastko nie wystarczy, musi się jeszcze zgadzać z zapisem w banku.


  • 16. Data: 2020-04-30 14:29:45
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 15:14:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > >> To ja już po prostu wolę nie kombinować, tylko wpisywać hasło.
    > >
    > > Hmm, a jaka to kombinacja przeglądarka+bank, jeśli to nie tajemnica?
    >
    > Przegladarka: linuksowy firefox z dedykowanym profilem do banków. Banki:
    > getin (tragedia, chyba dłużej niż tydzień nigdy nie wytrzymał) , citi
    > (trochę lepiej)

    No to wybrałeś do tej analizy naukowej obiekty odbiegające od normy.
    Opisywałem, jakie mam z citkiem w tej sprawie przygody, jako okazu reprezentatywnego
    traktować go nie można.
    Zaś getoutu nie można traktować w jakikolwiek sposób poważne w żadnej sprawie.

    > > I czy nie ma to nic wspólnego z czyszczeniem cookies i/lub innych
    > > "danych przeglądarki" przy upgrade albo z innego powodu, z używaniem
    > > "okien prywatnych" albo z "chorobami wieku dziecinnego" w bankach -
    > > czyli czy dawno próbowałeś?

    > No właśnie nie. Celowo założyłem odrębny profil.

    No to można powiedzieć tyle, że możesz się pewnego zachowania spodziewać. Czy zaś
    jest to zaimplementowane tak, jak sobie wyobrażasz - sprawdzenie wymagałoby sporo
    pracy.


  • 17. Data: 2020-04-30 14:38:05
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > W dniu środa, 29 kwietnia 2020 15:14:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    >
    >> >> To ja już po prostu wolę nie kombinować, tylko wpisywać hasło.
    >> >
    >> > Hmm, a jaka to kombinacja przeglądarka+bank, jeśli to nie tajemnica?
    >>
    >> Przegladarka: linuksowy firefox z dedykowanym profilem do banków. Banki:
    >> getin (tragedia, chyba dłużej niż tydzień nigdy nie wytrzymał) , citi
    >> (trochę lepiej)
    >
    > No to wybrałeś do tej analizy naukowej obiekty odbiegające od normy.
    Nie do końca. Te opisałem. Do niedawna mbank był "stabilny" ale też mam
    wrażenie, ze przestał.
    No i poza tym co to znaczy "norma? To co robi citek czy to co robi
    pkobp?
    I dlaczego?

    Ja żadnej normy w zachowaniach banków w tym zakresie nie widzę.

    KJ

    --
    http://stopstopnop.pl/stop_stopnop.pl_o_nas.html


  • 18. Data: 2020-04-30 15:43:48
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2020 14:40:22 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > > No to wybrałeś do tej analizy naukowej obiekty odbiegające od normy.
    > Nie do końca. Te opisałem. Do niedawna mbank był "stabilny" ale też mam
    > wrażenie, ze przestał.

    A, to rozszerza spektrum badawcze, choć mBąk też się w tym wypadku nie popisał (vide
    max. 10 urządzeń zaufanych - i dopiero po jakimś czasie dali możliwość ich usuwania).

    > No i poza tym co to znaczy "norma? To co robi citek czy to co robi
    > pkobp?

    PKOBP też się normy nie trzyma - wprowadzili "silne uwierzytelnienie" sporo po
    terminie. Ale jak już wprowadzili to - w inteligo - działa mi to dobrze.
    Sposób ten sam co w citku - czyli "zaufanie" klienta (a nie komputera) bez możliwości
    braku na to zgody.

    > I dlaczego?
    >
    > Ja żadnej normy w zachowaniach banków w tym zakresie nie widzę.

    Trzeba szerszej próby.
    Jako "norma" narzucają się te, w których to po prostu działa - tak czy siak.
    Inna sprawa, czy jest ich tyle, by można było mówić, że dobre działanie to norma - do
    96% jednak jeszcze daleko.
    Więc rzeczywiście może wyjść na to, że "normą" jest złe działanie - choć jeszcze
    trzeba to pomnożyć kartezjańsko przez mnogość konfiguracji sprzęt/OS/przeglądarka
    używanych przez klientów - a tutaj niestety banki skupiają się na zbiorach większych
    niż np. użytkownicy firefox/linux.
    Ciekawe, czy firefox/linux różni się czymś od firefox/windows, jeśli chodzi o samego
    firefoxa?


  • 19. Data: 2020-04-30 15:48:35
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.04.2020 o 15:43, Dawid Rutkowski pisze:

    > PKOBP też się normy nie trzyma - wprowadzili "silne uwierzytelnienie"
    > sporo po terminie. Ale jak już wprowadzili to - w inteligo - działa
    > mi to dobrze. Sposób ten sam co w citku - czyli "zaufanie" klienta (a
    > nie komputera) bez możliwości braku na to zgody.

    Przy okazji - dlaczego najmocniej obwarowaną dodatkowymi
    zabezpieczeniami usługą jest wyświetlenie historii konta starszej niż
    ileśtam dni? O co to może chodzić?

    MJ


  • 20. Data: 2020-04-30 16:03:05
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2020 15:48:38 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:
    > W dniu 30.04.2020 o 15:43, Dawid Rutkowski pisze:
    >
    > > PKOBP też się normy nie trzyma - wprowadzili "silne uwierzytelnienie"
    > > sporo po terminie. Ale jak już wprowadzili to - w inteligo - działa
    > > mi to dobrze. Sposób ten sam co w citku - czyli "zaufanie" klienta (a
    > > nie komputera) bez możliwości braku na to zgody.
    >
    > Przy okazji - dlaczego najmocniej obwarowaną dodatkowymi
    > zabezpieczeniami usługą jest wyświetlenie historii konta starszej niż
    > ileśtam dni? O co to może chodzić?

    Tego musisz poszukać w uzasadnieniu do PSD2, ew. może przepisali to do uzasadnienia
    polskiej ustawy implementującej PSD2 w prawie bankowym.
    Coś z tymi starymi transakcjami musiało unii nie pasować - może to, że zwykle nikt
    tam nie zagląda, więc jak ktoś zagląda, to jest to podejrzane?

    Szczególnie ma to znaczenie przy "zaufanym" logowaniu bez SMSa.
    Choć np. w citku, wymuszającym na mnie podanie kodu z SMSa przy logowaniu - i tak
    muszę jeszcze raz wpisać kod przy zaglądaniu w historię starszą ponad 90 dni.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1