  • 1. Data: 2007-01-26 19:23:34
    Temat: Sejm znowelizował prawo dewizowe
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Sejm znowelizował prawo dewizowe
    (PAP, pr/ 26.01.2007, godz. 16:47)

    Sejm jednogłośnie znowelizował w piątek Prawo dewizowe i Kodeks karny
    skarbowy, które zapewnią pełną swobodę w obrocie dewizowym, czyli w
    przepływie kapitału i płatnościach między Polską a krajami Unii
    Europejskiej.

    Nowelizacja ma uprościć i uporządkować przepisy dewizowe oraz dostosować je
    w pełni do prawa UE. Za jej przyjęciem głosowało 368 posłów.

    Zapewni też większą niż dotychczas swobodę w obrocie dewizowym między Polską
    a krajami spoza UE (tzw. kraje trzecie). Np. przekazy pieniężne za granicę o
    wartości ponad 15 tys. euro trzeba będzie realizować za pośrednictwem
    uprawnionego banku. Obecnie jest to granica 10 tys. euro.

    Nowelizacja znosi także limit transakcji zawieranych w kantorach wymiany
    walut (obecnie jego wartość wynosi 20 tys. euro). Bardziej precyzyjne staną
    się również przepisy dotyczące podejmowania, zawieszania oraz zaprzestawania
    prowadzenia działalności gospodarczej przez kantory.

    Ustawa wchodzi w życie 14 dni od dnia ogłoszenia i nie ma skutków
    finansowych.

  • 2. Data: 2007-01-26 21:36:39
    Temat: Re: Sejm znowelizował prawo dewizowe
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Nowelizacja znosi także limit transakcji zawieranych w kantorach wymiany
    > walut (obecnie jego wartość wynosi 20 tys. euro).

    To dobre :) Nawet nie wiedziałem, że taki limit istnienie. Kantory chyba
    zresztą też nie wiedziały... ;)

  • 3. Data: 2007-01-27 13:40:31
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 26 Jan 2007 20:23:34 +0100, "Piotrek."

    >Ustawa wchodzi w życie 14 dni od dnia ogłoszenia i nie ma skutków
    >finansowych.

    a jakie ma?
    --
    Jarek Andrzejewski
    http://www.allegro.pl/item159544583_k700i_komplet_z_

  • 4. Data: 2007-01-27 15:41:43
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Zapewni też większą niż dotychczas swobodę w obrocie dewizowym między
    > Polską a krajami spoza UE (tzw. kraje trzecie).

    A kogo to obchodzi :-)

    /*-+