  • 1. Data: 2010-07-18 10:59:09
    Temat: Sens płacenia karta przez internet?
    Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to>

    Jaki jest sens płacenia karta przez internet? Gdy płacę przez PayPal do się
    loguję, mam podaną kwotę którą zatwierdzam. A jeśli chodzi o kartę to mam
    inofmrację ile kosztuje towar, podaję numer karty a nie wiem ile mi w
    rzeczywistości z niej zejdzie. Poza tym gdy już podam swój numer i będzie
    znany to czy nie zostanie wykorzystany ponownie?

  • 2. Data: 2010-07-18 11:00:24
    Temat: Re: Sens płacenia karta przez internet?
    Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to>

    Użytkownik "Sakujami" <s...@n...gmail.to> napisał w wiadomości
    > Jaki jest sens płacenia karta przez internet? Gdy płacę przez PayPal do

    Chodzi np. o Visa Electron mBanku

  • 3. Data: 2010-07-18 11:26:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 12:59:09 +0200, "Sakujami" <s...@n...gmail.to>
    wklepał(-a):

> [...]
    >rzeczywistości z niej zejdzie. Poza tym gdy już podam swój numer i będzie
    >znany to czy nie zostanie wykorzystany ponownie?

    Gdzie nie wiesz "ile zejdzie"? Jak kupujesz w Polsce? Zejdzie taka kwota jaka
    wynika z podanej ceny.
    U nas nie stosuje się raczej przechowywania numerów kart, tylko podajesz go
    jednorazowo na stronie firmy obsługującej akceptację kart.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 4. Data: 2010-07-18 11:48:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.07.2010 12:59), Sakujami wrote:
> [...]
    > rzeczywistości z niej zejdzie. Poza tym gdy już podam swój numer i będzie
    > znany to czy nie zostanie wykorzystany ponownie?

    A jak płacisz PayPalem to wiesz ile ci rzeczywiście zejdzie z karty?

    p. m.

  • 5. Data: 2010-07-18 11:58:52
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    On 18.07.2010 13:26, Sławomir Szyszło wrote:
> [...]
    > U nas nie stosuje się raczej przechowywania numerów kart, tylko podajesz go
    > jednorazowo na stronie firmy obsługującej akceptację kart.

    Dokładnie. Za czasów jak pracowałem w IT w eCardzie tak było i zapewne
    jest nadal, z powodów bezpieczeństwa. Jeśli takie dane nie są potrzebne
    w celu ich archiwizowania to lepiej ich nie mieć po prostu.

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz

    --
    - Za moich czasów to w sklepach był tylko ocet i denaturat!
    - Tato, przestań, że w całym Tesco był tylko ocet i denaturat!

  • 6. Data: 2010-07-18 12:03:04
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > rzeczywistości z niej zejdzie. Poza tym gdy już podam swój numer i będzie
    > znany to czy nie zostanie wykorzystany ponownie?

    jak się da i nie ma extra prowizji to pewnie że lepiej płacić paypalem
    ale nie wszędzie się da

  • 7. Data: 2010-07-18 14:08:53
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > jak się da i nie ma extra prowizji to pewnie że lepiej płacić paypalem
    > ale nie wszędzie się da

    paypal JEST DROGI dla sprzedawcow, stosuja wysokie stawki prowizyjne, ceny
    mozna negocjowac wylacznie przy b duzym obrocie. To sie nie dziw ze duzo osob
    woli polskie systemy platnosci a i kasa nie leci do hameryki.

  • 8. Data: 2010-07-18 14:55:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sakujami wrote:
    > Jaki jest sens płacenia karta przez internet? Gdy płacę przez PayPal do się
    > loguję, mam podaną kwotę którą zatwierdzam.

    Widziales jakies linie lotnicze, hotel które akceptują PayPal?

    > A jeśli chodzi o kartę to mam
    > inofmrację ile kosztuje towar, podaję numer karty a nie wiem ile mi w
    > rzeczywistości z niej zejdzie.

    Jeśli karta w tej samej walucie co towar to zejdzie tyle ile zaakceptowałeś.
    Jeśli w innej to coś koło tego co zaakceptowałeś z dokładnością do
    różnicy w kursie wymiany z dziś i rozliczenia transakcji, czyli zwykle
    za 2-3 dni.

    > Poza tym gdy już podam swój numer i będzie
    > znany to czy nie zostanie wykorzystany ponownie?

    moze. od tego sluzy reklamacja w banku.
    dlatego uzywanie karty debetowej i blokowanie wlasnej kasy to pomylka.
    Wyrob sobie kredytowke.

  • 9. Data: 2010-07-18 15:12:50
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Lip, 16:55, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >
    > moze. od tego sluzy reklamacja w banku.
    > dlatego uzywanie karty debetowej i blokowanie wlasnej kasy to pomylka.

    + ew. bonusy z karty: punkty, cashback'i, mile, czajniki etc.

  • 10. Data: 2010-07-18 15:31:49
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 18 Lip, 17:12, BK <b...@g...com> wrote:

    > + ew. bonusy z karty: punkty, cashback'i, mile, czajniki etc.

    + dodatkowa prowizja ;)

    Ostatnio chcialem dokonac zakupu elektroniki za ok 2000pln. Nagminnie
    w sklepach internetowych dodaja prowizje. W jednych dorzucaja do
    kocztow dostawy (przelew 79, karta 119 - Agito.pl), w innych pisza
    wprost o prowizji (2% - electroworld.pl). Okazalo sie, ze po
    podliczeniu wszystkich kosztow drogi Vobis.pl 2098, a tanie Agito.pl
    2096. W jeszcze tanszych koszty dostawy nawet do 150pln. Oczywiscie
    kupilem w Vobisie znajdujacym sie w 2 czy 3 dziesiatce na ceneo.pl :).

    MK