  • 1. Data: 2009-07-17 21:31:07
    Temat: Sepa w mBank i bic/swift
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    Problem z pozoru blachy:

    Dostałem info od kontrahenta, wypełniam rubryczki, mam Euro na Emax w Euro,
    i na polu BIC porażka: nie ma takiego BIC. Pani na party line z łaską
    (tak, tak, teraz łaskę robią że przyjmą reklamację a i to ewentualnie, a
    jak podaje IBAN i nazwę banku to Pani to khem, uznaje za nieistotne).

    Wpisuje BIC: GENODED1PAF no i 'nie ma takiego kodu BIC'. Ale nauczony
    doświadczeniem i mając trochę internetu wyklikałem stronę banku
    (http://www.vrbankgl.de/service/impressum_mehrfachve
    rmittler.html), i
    mam:

    S.W.I.F.T.-Code: GENO DE DD
    BIC: GENODED1PAF

    Wpisuję SWIFTCODE w polu BIC, usunąwszy wcześniej spacje i ta-da,
    działa. Oczywiście nie pomogła w tym Pani w mBanku.

    Teraz pytanie: czym się różni swiftcode od BIC, czemu mBank woli abym
    wpisał SWIFT w polu BIC (robię sobie SEPA a nie przelew SWIFT). No i
    druga sprawa: człowiek w zaprzyjaźnionym kraju twierdzi że inni ludzie
    wpisywali BIC i im udało się wysłać do niego środki.

    kd,

    ps.
    a tak, kontrahent nazwał ten bank 'Paffrather Raiffeisenbank'.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 2. Data: 2009-07-18 07:41:51
    Temat: Re: Sepa w mBank i bic/swift
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > S.W.I.F.T.-Code: GENO DE DD
    > BIC: GENODED1PAF

    Nie jestem specem ale wg mnie wyjaśnienie sytuacji jest takie.
    BIC GENODED1PAF wg bazy Swiftowej http://www.swift.com/bsl/search.do nie
    może być użyty w nagłówku wiadomości SWIFT. Mbank czy ogolnie BRE wyciął go
    ze swojej bazy i nie dopuszcza do wpisania.
    Inne banki przyjmują GENODED1PAF i automatycznie dodają/ tłumaczą na
    GENODEDD który pewnie jest kodem centrali, banku zrzeszającego czy jakiegoś
    banku pośrednika który rozlicza bank oznaczony GENODED1PAF . Po prostu jedne
    banki są bardziej user friendly inne mniej

    pozd as

  • 3. Data: 2009-07-19 10:01:40
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-07-18, Adam S. <d...@p...onet.pl> wrote:

    > [..] . Po prostu jedne
    > banki są bardziej user friendly inne mniej

    Dzięki za info, tylko czemu mnie nie dziwi że mBank częściej
    klasyfikowany jest jako ten 'mniej' niż 'bardziej' friendly?

    kd,