  • 11. Data: 2010-08-03 11:02:24
    Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-03, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Gdyby to była inna osoba niż posiadacz konta, to bank ujawniłby tylko
    > informacje o tym że posiadacz wykonał co najmniej jeden przelew i jego
    > kwota jest nie mniejsza niż 0.99zł/9.99zł/99.99zł . Całkiem nieistotne
    > dane IMHO

    A dlaczego zakładasz, że pracownik marketingu ma dostęp do historii
    przelewów? Już nie mówiąc o tym, że istotne, czy nie, ważne jak prawo
    definiuje. Czy prawo w tym zakresie (tajemnica bankowa) wprowadza
    rozróżnienie na "istotne/nieistotne"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2010-08-03 11:11:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2010 13:02), Wojciech Bancer wrote:
    > On 2010-08-03, mvoicem <m...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A dlaczego zakładasz, że pracownik marketingu ma dostęp do historii
    > przelewów?

    Nie zakładam że ma. Mówię że mógłby mieć. Skoro ma dostęp do danych
    którymi identyfikuje mnie, to również mógłby mieć dostęp do danych
    którymi ja go mogę zidentyfikować.

    p. m.

  • 13. Data: 2010-08-03 11:20:22
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > informacje o tym że posiadacz wykonał co najmniej jeden przelew i jego
    > kwota jest nie mniejsza niż 0.99zł/9.99zł/99.99zł . Całkiem nieistotne

    Ale aby to zweryfikowac osoba z infolini musiałaby mieć dostęp do np
    historii Twoich przelewów. A z ofertami dzwonią z reguły pracownicy
    zewnetrzych firm typu Call center.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-08-03 11:23:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2010 13:20), Kris wrote:

> [...]
    >
    > Ale aby to zweryfikowac osoba z infolini musiałaby mieć dostęp do np
    > historii Twoich przelewów. A z ofertami dzwonią z reguły pracownicy

    W sumie trochę racja że ja ciągle myslę o czymś innym - tj. o
    pracownikach banku którzy dzwonią do mnie np. z jakimś alertem (dziwnie
    użyta karta kredytowa, nie dotarła rata za kredyt hipoteczny) ale nie
    chca powiedzieć z czym dzwonią dopóki się nie zidentyfikuję.

    Tacy mają dostęp do moich danych.

    p. m.

  • 15. Data: 2010-08-03 11:26:01
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > którymi identyfikuje mnie, to również mógłby mieć dostęp do danych
    > którymi ja go mogę zidentyfikować.

    Tylko po co.
    Ludzie popadają w paranoje ze na domofonach swoich nazwisk nie wywieszaja,
    swojego numeru konta boja sie podac, przy odbieraniu telefonów nie podaja
    swojego nazwiska, nie odbieraja połączeń z zastrzezonych numerów itp a Ty
    chciałbys aby szeregowy pracownik call center miał dostep do np Twojej
    historii przelewów

    Krzysiek

  • 16. Data: 2010-08-03 11:29:19
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > użyta karta kredytowa,nie dotarła rata za kredyt hipoteczny) ale nie
    > chca powiedzieć z czym dzwonią dopóki się nie zidentyfikuję.

    Bardzo często sa to pracownicy zewnętrznych call center, firm windykacyjnych

    > Tacy mają dostęp do moich danych.

    Też sporo w ograniczonym zakresie.
    Co oczywiste

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-08-03 11:37:23
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jannkol" <u...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
    > Jeśli korzystacie z usług bankowych nie tylko w oddziale, ale i zdalnie,
    > to pewnie nieraz
    > zastanawialiście się nad tym, czy dane i informacje przekazywane przez
    > internet i telefon są
    > bezpieczne.
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8202756,Skad_mam
    y_miec_pewnosc__ze_dzwonia_do_nas_z_banku.html

    Zaczełem czytac i od razu wyczułem ze pisał to Samcik.
    Gość słynie z pisania bzdur ew wyolbrzymiania rzeczy mało istotne.
    Ale zatrudnił się jako pies to musi szczekać co zrobić;)

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-08-03 11:40:49
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2010 21:17:30 +0200, Dariusz Młyński napisał(a):
    > Ostatnio to samo powiedziałem Panience z CitiBanku, że nie podam jej
    > nazwiska rodowego mojej matki.

    A to ci tajemnica :)
    Ale abstrahując od tego - akurat gdy dzwoni do mnie Citi to się pojawia
    zawsze ten sam numer (numer infolinii Citi), więc akurat z nimi jest
    najmniejszy problem. Gorzej ze wszystkimi innymi :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 19. Data: 2010-08-03 11:49:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2010 13:26), Kris wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko po co.
    > Ludzie popadają w paranoje ze na domofonach swoich nazwisk nie
    > wywieszaja,

    No nie wiem czy taka paranoja.

    Jeżeli się nic nie zmieniło przez ostatnie kilka lat, to w takim Citi
    znajomość nazwiska panieńskiego matki (czy czegoś w tym stylu) i wiedzy
    o tym czy się ma konto walutowe we frankach szwajcarskich wystarcza do
    pełnej autoryzacji.

    p. m.

  • 20. Data: 2010-08-03 11:51:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2010 13:29), Kris wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Bardzo często sa to pracownicy zewnętrznych call center, firm
    > windykacyjnych

    Zewnętrzne firmy windykacyjne to w momencie jak od pół roku zalegasz z
    ratami. Ja mówie o sytuacji kiedy termin spłaty jest 10tego a 12 jeszcze
    nie dotarł. Tak jak ja miałem kiedy mi się "zacięło" zlecenie stałe.

    p. m.