-
11. Data: 2010-08-03 11:02:24
Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2010-08-03, mvoicem <m...@g...com> wrote:
[...]
> Gdyby to była inna osoba niż posiadacz konta, to bank ujawniłby tylko
> informacje o tym że posiadacz wykonał co najmniej jeden przelew i jego
> kwota jest nie mniejsza niż 0.99zł/9.99zł/99.99zł . Całkiem nieistotne
> dane IMHO
A dlaczego zakładasz, że pracownik marketingu ma dostęp do historii
przelewów? Już nie mówiąc o tym, że istotne, czy nie, ważne jak prawo
definiuje. Czy prawo w tym zakresie (tajemnica bankowa) wprowadza
rozróżnienie na "istotne/nieistotne"?
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
12. Data: 2010-08-03 11:11:16
Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
Od: mvoicem <m...@g...com>
(03.08.2010 13:02), Wojciech Bancer wrote:
> On 2010-08-03, mvoicem <m...@g...com> wrote:
>
> [...]
>
>> Gdyby to była inna osoba niż posiadacz konta, to bank ujawniłby tylko
>> informacje o tym że posiadacz wykonał co najmniej jeden przelew i jego
>> kwota jest nie mniejsza niż 0.99zł/9.99zł/99.99zł . Całkiem nieistotne
>> dane IMHO
>
> A dlaczego zakładasz, że pracownik marketingu ma dostęp do historii
> przelewów?
Nie zakładam że ma. Mówię że mógłby mieć. Skoro ma dostęp do danych
którymi identyfikuje mnie, to również mógłby mieć dostęp do danych
którymi ja go mogę zidentyfikować.
p. m.
-
13. Data: 2010-08-03 11:20:22
Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:4c57f679$0$2586$65785112@news.neostrada.pl...
> Gdyby to była inna osoba niż posiadacz konta, to bank ujawniłby tylko
> informacje o tym że posiadacz wykonał co najmniej jeden przelew i jego
> kwota jest nie mniejsza niż 0.99zł/9.99zł/99.99zł . Całkiem nieistotne
> dane IMHO
Ale aby to zweryfikowac osoba z infolini musiałaby mieć dostęp do np
historii Twoich przelewów. A z ofertami dzwonią z reguły pracownicy
zewnetrzych firm typu Call center.
--
Pozdrawiam
Krzysiek
-
14. Data: 2010-08-03 11:23:43
Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
Od: mvoicem <m...@g...com>
(03.08.2010 13:20), Kris wrote:
>
>
> Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> news:4c57f679$0$2586$65785112@news.neostrada.pl...
>> Gdyby to była inna osoba niż posiadacz konta, to bank ujawniłby tylko
>> informacje o tym że posiadacz wykonał co najmniej jeden przelew i jego
>> kwota jest nie mniejsza niż 0.99zł/9.99zł/99.99zł . Całkiem nieistotne
>> dane IMHO
>
> Ale aby to zweryfikowac osoba z infolini musiałaby mieć dostęp do np
> historii Twoich przelewów. A z ofertami dzwonią z reguły pracownicy
> zewnetrzych firm typu Call center.
>
W sumie trochę racja że ja ciągle myslę o czymś innym - tj. o
pracownikach banku którzy dzwonią do mnie np. z jakimś alertem (dziwnie
użyta karta kredytowa, nie dotarła rata za kredyt hipoteczny) ale nie
chca powiedzieć z czym dzwonią dopóki się nie zidentyfikuję.
Tacy mają dostęp do moich danych.
p. m.
-
15. Data: 2010-08-03 11:26:01
Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:4c57f94c$0$2604$65785112@news.neostrada.pl...
> (03.08.2010 13:02), Wojciech Bancer wrote:
>>> Nie zakładam że ma. Mówię że mógłby mieć. Skoro ma dostęp do danych
> którymi identyfikuje mnie, to również mógłby mieć dostęp do danych
> którymi ja go mogę zidentyfikować.
Tylko po co.
Ludzie popadają w paranoje ze na domofonach swoich nazwisk nie wywieszaja,
swojego numeru konta boja sie podac, przy odbieraniu telefonów nie podaja
swojego nazwiska, nie odbieraja połączeń z zastrzezonych numerów itp a Ty
chciałbys aby szeregowy pracownik call center miał dostep do np Twojej
historii przelewów
--
Pozdrawiam
Krzysiek
-
16. Data: 2010-08-03 11:29:19
Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:4c57fc37$0$17089$65785112@news.neostrada.pl...
> (03.08.2010 13:20), Kris wrote:
>>
>>
>>
> W sumie trochę racja że ja ciągle myslę o czymś innym - tj. o
> pracownikach banku którzy dzwonią do mnie np. z jakimś alertem (dziwnie
> użyta karta kredytowa,nie dotarła rata za kredyt hipoteczny) ale nie
> chca powiedzieć z czym dzwonią dopóki się nie zidentyfikuję.
Bardzo często sa to pracownicy zewnętrznych call center, firm windykacyjnych
> Tacy mają dostęp do moich danych.
Też sporo w ograniczonym zakresie.
Co oczywiste
--
Pozdrawiam
Krzysiek
-
17. Data: 2010-08-03 11:37:23
Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jannkol" <u...@s...pl> napisał w wiadomości
news:i35d9f$suc$1@node2.news.atman.pl...
> Witam.
> Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
> Jeśli korzystacie z usług bankowych nie tylko w oddziale, ale i zdalnie,
> to pewnie nieraz
> zastanawialiście się nad tym, czy dane i informacje przekazywane przez
> internet i telefon są
> bezpieczne.
> http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8202756,Skad_mam
y_miec_pewnosc__ze_dzwonia_do_nas_z_banku.html
>
Zaczełem czytac i od razu wyczułem ze pisał to Samcik.
Gość słynie z pisania bzdur ew wyolbrzymiania rzeczy mało istotne.
Ale zatrudnił się jako pies to musi szczekać co zrobić;)
--
Pozdrawiam
Krzysiek
-
18. Data: 2010-08-03 11:40:49
Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Mon, 2 Aug 2010 21:17:30 +0200, Dariusz Młyński napisał(a):
> Użytkownik "Jannkol" <u...@s...pl> napisał w wiadomości
>> zastanawialiście się nad tym, czy dane i informacje przekazywane przez
>> internet i telefon są bezpieczne.
> Ostatnio to samo powiedziałem Panience z CitiBanku, że nie podam jej
> nazwiska rodowego mojej matki.
A to ci tajemnica :)
Ale abstrahując od tego - akurat gdy dzwoni do mnie Citi to się pojawia
zawsze ten sam numer (numer infolinii Citi), więc akurat z nimi jest
najmniejszy problem. Gorzej ze wszystkimi innymi :)
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
19. Data: 2010-08-03 11:49:26
Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
Od: mvoicem <m...@g...com>
(03.08.2010 13:26), Kris wrote:
>
> Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> news:4c57f94c$0$2604$65785112@news.neostrada.pl...
>> (03.08.2010 13:02), Wojciech Bancer wrote:
>>>> Nie zakładam że ma. Mówię że mógłby mieć. Skoro ma dostęp do danych
>> którymi identyfikuje mnie, to również mógłby mieć dostęp do danych
>> którymi ja go mogę zidentyfikować.
>
> Tylko po co.
> Ludzie popadają w paranoje ze na domofonach swoich nazwisk nie
> wywieszaja,
No nie wiem czy taka paranoja.
Jeżeli się nic nie zmieniło przez ostatnie kilka lat, to w takim Citi
znajomość nazwiska panieńskiego matki (czy czegoś w tym stylu) i wiedzy
o tym czy się ma konto walutowe we frankach szwajcarskich wystarcza do
pełnej autoryzacji.
p. m.
-
20. Data: 2010-08-03 11:51:10
Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
Od: mvoicem <m...@g...com>
(03.08.2010 13:29), Kris wrote:
> Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> news:4c57fc37$0$17089$65785112@news.neostrada.pl...
>> (03.08.2010 13:20), Kris wrote:
>>>
>>>
>>>
>> W sumie trochę racja że ja ciągle myslę o czymś innym - tj. o
>> pracownikach banku którzy dzwonią do mnie np. z jakimś alertem (dziwnie
>> użyta karta kredytowa,nie dotarła rata za kredyt hipoteczny) ale nie
>> chca powiedzieć z czym dzwonią dopóki się nie zidentyfikuję.
>
> Bardzo często sa to pracownicy zewnętrznych call center, firm
> windykacyjnych
Zewnętrzne firmy windykacyjne to w momencie jak od pół roku zalegasz z
ratami. Ja mówie o sytuacji kiedy termin spłaty jest 10tego a 12 jeszcze
nie dotarł. Tak jak ja miałem kiedy mi się "zacięło" zlecenie stałe.
p. m.