  • 1. Data: 2002-10-17 20:05:43
    Temat: Skandia-jak zrezygnować?
    Od: "Ag@a" <agata(wytnij_to)@wp.pl>

    Witam serdecznie!

    Piszę do Was pierwszy raz... mam problem.
    Od roku ubezpieczam się w Skandii (Ubezpieczenia na Życie z Funduszami
    Inwestycyjnymi Multiportfel R). Miesięcznie wpłacam 200 zł. Ponieważ
    sytuacja życiowa nie pozwala mi na kontynuowanie umowy, chciałabym ją
    rozwiązać.
    Czy wie ktoś może, jak wyglądają procedury i... najważniejsze... ile się na
    tym traci?

    Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Agata

  • 2. Data: 2002-10-17 20:19:40
    Temat: Re: Skandia-jak zrezygnować?
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozwiązać.
    > Czy wie ktoś może, jak wyglądają procedury i... najważniejsze... ile się
    Nie wiem dokladnie jak jest w Skandii, ale w wiekszości towarzystw
    ubezpieczeniowych wartość polisy w ciagu pierwszych dwóch lat wynosi 0 co
    oznacza, że jesli zrwiesz, rozwiążesz umowę po roku opłacania składek to
    możesz się pożegnać z wszystkimi wpłaconymi pieniedzmi. Na przyszłość uwaga.
    Nigdy, powtarzam nigdy, nie kupuj ubezpieczenia na zycie z funduszem
    inwestycyjnym obojetnie co nie powie Ci agent. Wyjatek może stanowić
    sytuacja, kiedy jesteś pracownikiem firmy. Co do rozwiazania umowy to
    najprościej po prostu przestać placić składki. Jesli chcesz to zrobić w
    sposób oficjalny to poczytaj OWU, które powinnaś otrzymać razem z polisą.

    OMS Diver

  • 3. Data: 2002-10-17 20:28:24
    Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl>

    OMS Diver wrote:

> [...]
    > uwaga. Nigdy, powtarzam nigdy, nie kupuj ubezpieczenia na zycie z
    > funduszem inwestycyjnym obojetnie co nie powie Ci agent.
    Tak z ciekawosci... dlaczego odradzasz?

    Z gory dzieki za odpowiedz,

    Nik

  • 4. Data: 2002-10-17 20:29:08
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ag@a" <agata(wytnij_to)@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | rozwiązać.
    | Czy wie ktoś może, jak wyglądają procedury i... najważniejsze... ile się

    Najlepiej na piśmie poproś o okreslenie kwoty jaką otrzymasz w przypadku
    rezygnacji z polisy.

    A otrzymasz wartość wykupu, a wartość wykupu to wartość polisy pomniejszona
    o opłatę likwidacyjną. A opłata likwidacyjna jest tajna do momentu
    wystąpienia o wykup.

    W opłacie likwidacyjnej są wszelkie koszty zawarcia umowy, a podpowiem Ci że
    prowizja agenta dochodzi do 75% pierwszej rocznej składki za ubezpieczenie,
    więc możesz mieć wyobrażenie o ilości pieniędzy jakie otrzymasz.

    Jak będzie to 40% wpłaconej kasy to będziesz miała szczęście.

  • 5. Data: 2002-10-17 20:31:13
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "OMS Diver" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | Nigdy, powtarzam nigdy, nie kupuj ubezpieczenia na zycie z funduszem
    | inwestycyjnym obojetnie co nie powie Ci agent. |

    Najgorsze rady są od osób, które nie mają pojecia o danym temacie, akurat
    skandia nie ma zawiele wspólnego z polisą z funduszem inwestycyjnym,
    wyjaśnienie ile otrzymasz w poście wyżej.

  • 6. Data: 2002-10-17 20:31:34
    Od: "Ag@a" <agata(wytnij_to)@wp.pl>

> [...]
    oznacza, że jesli zrwiesz, rozwiążesz umowę po roku opłacania składek to
    > możesz się pożegnać z wszystkimi wpłaconymi pieniedzmi.

    Ładnie.... Napiszę do Skandii z zapytaniem jak to jest. Może odpowiedzą.

    > Co do rozwiazania umowy to
    > najprościej po prostu przestać placić składki. Jesli chcesz to zrobić w
    > sposób oficjalny to poczytaj OWU, które powinnaś otrzymać razem z polisą.

    ok. poczytam, wystraszyłam się (to niedobrze tak na noc:))

    Dziękuję za szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Agata

  • 7. Data: 2002-10-17 20:40:52
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

    > Tak z ciekawosci... dlaczego odradzasz?
    Są co najmniej dwa powody. Pierwszy natury prawnej. Środki zgromadzone w
    ramach tzw. ubezpieczeniowego funduszu inwestycyjnego pozostają własnościa
    firmy ubezpieczeniowej co oznacza, że w przypadku jej kojfnięcia wchodzą do
    masy spadkowej. W przypadku typofego TFI, który działa zgodnie z ustawą
    środki w funduszu są niezależne od towarzystwa. TFI tylko zarządza, a więc
    klient ponosi tylko ryzyko inwestycyjne takie samo zresztą jak przy
    ubezpieczeniowych funduszach. Powód drugi jest czydsto merkantylny. W
    pierwszym roku w wiekszości towarzystw ubezpieczeń na życie alokacja składki
    wynosi kilka procent co oznacza, że ze 100 złotych jakie wpłacasz co miesiąc
    tylko 5 albo 10 idzie na fundusz inwestycyjny. Nie oznacza to jednak, że
    pozostałe 90% idzie na pokrycie ryzyka - nie, nie. Większość kasy z
    pierwszego roku idzie na pokrycie prowizji agenta itp itd. Pokaż mi fundusz
    inwestycyjny, który każe sobie płacić 90% prowizji od zakupu jednostek w
    pierwszym roku. Najlepszym rozwiązaniem jest kombinacja zwykłego terminowego
    ubezpieczenia na zycie, najlepiej jeszcze z mozliwością obnizania sumy
    ubezpieczenia i zwyklego TFI, a dla bardziej zaawansowanych giełda - obligi,
    futy itp.

    OMS Diver

  • 8. Data: 2002-10-17 20:43:33
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

    > ok. poczytam, wystraszyłam się (to niedobrze tak na noc:))
    I am sorry. Nikt nie obiecywał, że będzie to łatwe i przyjemne.

    OMS Diver

  • 9. Data: 2002-10-17 21:09:40
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

    > Najgorsze rady są od osób, które nie mają pojecia o danym temacie, akurat
    > skandia nie ma zawiele wspólnego z polisą z funduszem inwestycyjnym,
    > wyjaśnienie ile otrzymasz w poście wyżej.
    Po pierwsze nie odniosłem sie w swojej wypowiedzi konkretnie do produktu
    Skandii, ale jeśli już jesteśmy w temacie to jakość z tabeli ponizej wynika,
    że Skandia pobiera oprócz opłaty administracyjnej w wyskości 11 zł
    miesięcznie również 15% wartości składki opłaty wstepnej oraz opłatę za
    ryzyko ubezpieczeniowe. Tak się składa, że od 200 złotych miesięcznie, o
    których pisała Ag@a, 11 leci na oplatę administracyjną, kolejne 30 jako
    opłata wstepna i jakaś część na ryzyko - jaka to nie wiadomo bo pewnie
    taryfy nie są publicznie dostepne. Dokładając do tego opłatę likwidacyjną
    chyba niezbyt wiele pozostanie.

    Opłata na ryzyko ubezpieczeniowe W/g taryf przyjętych w Skandii Życie
    S.A.
    Opłata administracyjna 11 PLN miesięcznie
    Opłata za zarządzanie aktywami nie więcej niż 3% rocznie
    Opłata wstępna od składek regularnych 15% tylko w pierwszym roku (20%
    przy zawarciu umowy dodatkowej)
    Opłata wstępna od składek dodatkowych 5%

    Poza tym pobieranie 5% od kazdej składki dodatkowej to dość duzo vs.
    fundusze inwestycyjne.

    Po drugie popatrz sobie drogi kolego na produkty innych firm
    ubezpieczeniowych i poczytaj ich OWU a potem zabieraj głos czy tzw. unit
    linked jest opłacalny czy nie. A po trzecie jeśli przez przypadek jesteś
    agentem Skandii to próbuj zwerbować sobie klientów gdzie indziej.

    OMS Diver

  • 10. Data: 2002-10-17 21:33:31
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Zazdroszcze Ci

    Tylko 12 miesiecy wyrzucania kasy, grupa dyskusyjna ....., kompetentna
    odpowiedz. Ja do tego sam dochodziłem, bolało, oj, bolało :(((((
    A tak nawiasem: Nigdy nie wiaz ubezpieczenia z inwestycjami - ale to juz
    uslyszalas.

    pzdr
    wkg