  • 11. Data: 2010-08-08 12:52:20
    Temat: Re: Skarb państwa sprzedał wszystkie akcje TP
    Od: " icebergKK" <i...@W...gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Bo to właśnie o to chodzi, żeby firma jakoś wiązała koniec z końcem i
    dawała
    > zatrudnienie politykom i ich żonom. Orlen też jakoś ciągnie i robi
    > lukratywne interesy w Możejkach realizując pomysły polityków. Państwo nie
    > umie wydajnie kierować firmami ale frajerzy tego niedostrzeganą.

    Totus to wg. Ciebie we Francji jest mnóstwo frajerów skoro jeszcze kontrolują
    France Telecom? Oni powinni brac przykład z nas i wszystko sprzedawac. My
    przecież mamy wzrost gospodarczy ("zielona wyspa"), obywatelom żyje się już
    dostatnio, a conajmniej coraz lepiej (może osiągnęliśmy już nawet poziom
    Irlandii i niekoniecznie tej z XXI wieku, no ale zawsze to coś. Zastanawiam
    się jeszcze po co np. francuzi, niemcy, włosi itp. kontrolują większośc
    banków w swoim kraju, ptrzecież jak by to sprzedali to żyli by lepiej.

  • 12. Data: 2010-08-08 13:10:04
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    icebergKK wrote:

> [...]
    > ale zawsze to coś. Zastanawiam się jeszcze po co np. francuzi, niemcy,
    > włosi itp. kontrolują większośc banków w swoim kraju, ptrzecież jak by to

    Frajerów jest wszędzie dużo. We Francji też. W Polsce około 16%
    zatrudnionych pracuje w przedsiębiorstwach, w których politycy maja
    decydujący głos. To jest najwyższy współczynnik w UE. Grecja jest na drugim
    miejscu. Moje zdanie jest takie, że w przedsiębiorstwie państwowym
    efektywność gospodarowania nie jest głównym zadaniem istnienia. Czyli jakość
    produktów i usług oraz konkurencyjność na rynku czyli stosunek jakości do
    ceny są na którymś miejscu na liście priorytetów. Uderza to we mnie, bo za
    dostarczoną jakość zawsze przepłacam. Ale to jest moje zdanie i moje
    upodobania. Tu masz prawo lubić dopłacać do kolei i poczty w Polsce oraz
    leczyć się w warunkach jakie proponują Ci politycy w państwowych placówkach.
    Wolisz jak ściągną z ciebie podatki i Twoje pieniądze przeliczy kilku
    urzędników, a za to co im zostanie Ci coś kupią na regulowanym rynku to
    Twoja sprawa. Ja wolę wyjąć sam z kieszeni i kupować na możliwie
    konkurencyjnym rynku gdzie firmy się tworzą i upadają, Gdzie nie ma misji
    publicznej i strategicznych przedsiębiorstw. Niestety ze mnie większość też
    zrobiła frajera.