  • 21. Data: 2009-12-14 15:55:19
    Temat: Re: Skimming - okradają bank a cierpi klient
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Uszkadzajac wlasnosc banku, narazasz sie na przykre konsekwencje.
    >
    > A karta jest wlasnoscia banku ;)
    >
    > Innymi slowy: ktory z bankow dodaje specjalny magnesik badz scyzoryk do
    > wydrapania paska magnetycznego ze swoich kart?

    Rozmagnesować może się przypadkiem, jak położysz nieostrożnie
    gdzieś-przy-kasie w supermarkecie.
    Kabury do tf kom. mają wszyte magnesiki neodymowe...

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 22. Data: 2009-12-14 15:55:50
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    RudeBoy pisze:
    > W poniższym linku opis sytuacji jaka przydarzyła się mi i mojej żonie.
    > Polecam, przeczytajcie bo może to Was uchronić przed podobną sytuacją.
    >
    > http://skimming.mwds.pl

    Nie napisałeś dokładniej jakich kart to dotyczyło. Kredytowych, czy
    debetowych? Przeczytałbym sobie regulamin pod tym kątem, ale nie wiem
    który...

    --
    bzd.

  • 23. Data: 2009-12-14 15:56:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Eee? Na RORach które używam (a używam niewielu ;) zawsze było tak, że w
    > momencie autoryzacji/blokady i tak "saldo dostępne" się zmniejsza i nie ma
    > jak wyprowadzić kasy zablokowanej. Więc nie wiem do końca o jakiej
    > sytuacji piszesz- może masz na myśli kredyt odnawialny w rachunku albo...
    > KK?

    Chciałem przekazać to, że samo posiadanie środków na rachunku niepowiązanym
    z kartą ale w tym samym banku nie jest wystarczającym zabezpieczeniem tych
    środków w przypadku nadużycia na karcie. Miałem na myśli ror z kredytem
    odnawialnym, ale teraz w sumie widzę, że niewiele to z punktu widzenia
    klienta zmienia i przykład nie był dobrze dobrany. Lepszy byłby już przykład
    kiedy w ogóle nie ma blokady (lub zdąży ona wygasnąć) i przychodzi od razu
    obciążenie.

    Ogólnie jak widać używanie kart debetowych to znacznie wyższe
    prawdopodobieństwo niedogodności opisanego typu, niż w przypadku kart
    kredytowych.

  • 24. Data: 2009-12-14 16:10:23
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2009-12-14 16:55, bzdreg pisze:

    > Nie napisałeś dokładniej jakich kart to dotyczyło. Kredytowych, czy
    > debetowych? Przeczytałbym sobie regulamin pod tym kątem, ale nie wiem
    > który...

    Napisałem zaraz na początku.

    Dla jasności sytuacji. Nasz wspólny rachunek ROR prowadzi ING Bank
    Śląski. Do rachunku bank wydał nam dwie karty płatnicze - dla żony VISA
    dla mnie Maestro.

    Kredytowe też mamy ale nie ich dotyczy opisany problem.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 25. Data: 2009-12-14 16:20:49
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > niepowiązanym z kartą ale w tym samym banku nie jest wystarczającym
    > zabezpieczeniem tych środków w przypadku nadużycia na karcie.

    No, to jasne :) Tak sądziłem.

    > Miałem na
    > myśli ror z kredytem odnawialnym, ale teraz w sumie widzę, że niewiele
    > to z punktu widzenia klienta zmienia i przykład nie był dobrze dobrany.

    Oni chyba nie używali żadnego KO, z tego co piszą. Tak to by gość
    wspomniał, że wpadli dodatkowo w debet.
    Ja w sumie też nie korzystam z żadnego kredytu odnawialnego a gdybym
    miał to robić, to absolutnie nie na rachunku podpiętym do karty...

    > Lepszy byłby już przykład kiedy w ogóle nie ma blokady (lub zdąży ona
    > wygasnąć) i przychodzi od razu obciążenie.

    No na taką sytuację to już w ogóle nic nie da się poradzić :D Ale wtedy
    i reklamacja łatwiejsza- z bankomatu raczej rozliczenie bez blokad
    autoryzacyjnych nie ma prawa się pojawić (a może się mylę?)

    --
    Michał

  • 26. Data: 2009-12-14 16:30:26
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2009-12-14 17:20, Michal_Ko pisze:

> [...]
    > Ja w sumie też nie korzystam z żadnego kredytu odnawialnego a gdybym
    > miał to robić, to absolutnie nie na rachunku podpiętym do karty...

    Nie mieliśmy na tym koncie KO. Ale tylko dzięki temu, że ROR został
    między czasie zasilony wpłatą. Po rozliczeniu transakcji po nowym kursie
    saldo bylo na + anie pod kreską :)

  • 27. Data: 2009-12-14 16:45:57
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Ja w sumie też nie korzystam z żadnego kredytu odnawialnego a gdybym miał
    > to robić, to absolutnie nie na rachunku podpiętym do karty...

    Tyle że jednak nie posiadanie w ogóle karty do ROR to znaczne ograniczenie
    własnej wygody. Osobny rachunek w osobnym banku tylko do celów
    wykorzystywania ko to jak najbardziej dobry pomysł, ale dla mnie to jednak
    zbyt duże ograniczenie wygody. Ja tam używam kart debetowych podpiętych do
    rachunków z liniami z następującymi zastrzeżeniami: głównie we wpłatomatach,
    zero transakcji bezgotówkowych, a w bankomatach z zachowaniem elementarnych
    zasad ostrożności.

    > No na taką sytuację to już w ogóle nic nie da się poradzić :D Ale wtedy i
    > reklamacja łatwiejsza- z bankomatu raczej rozliczenie bez blokad
    > autoryzacyjnych nie ma prawa się pojawić (a może się mylę?)

    O ile właściciel bankomatu nie ma skłonności autodestrukcyjnych to w
    normalnych warunkach z tego co wiem transakcja bankomatowa nie ma prawa się
    odbyć bez autoryzacji (chyba że gdzieś na świecie są jeszcze bankomaty typu
    "standalone" i akceptowane są w nich karty zagraniczne). Ale kto wie co się
    może wydarzyć "na łączach" albo w systemie banku przy zajściu jakichś
    nietypowych wydarzeń. W takiej sytuacji (niedozwolonego debetu na ror)
    posiadanie kredytu odnawialnego daje możliwość skutecznego wykonania takiego
    ruchu, że decydujemy się nie oddawać bankowi spornych środków w przypadku
    negatywnego rozstrzygnięcia naszej reklamacji (po prostu decydujemy się, że
    w takiej sytuacji nie spłacimy odpowiedniej kwoty z tego kredytu
    odnawialnego). Naturalnie narażamy się wtedy na próby przymusowej windykacji
    przez bank.

    W przypadku sytuacji niedozwolony debet na ror oraz środki na innym
    rachunku, przypuszczam, że w większości banków występuje tu pewna
    bezwładność (tzn. potrącenie nie odbywa się automatycznie). Czyli że jeżeli
    zareagujemy dostatecznie szybko, to skutecznie te środki wytransferujemy
    poza bank. Obroną przed tym ze strony banku mogłoby być zablokowanie
    przelewów wychodzących poza bank z kont oszczędnościowych, czyli obowiązkowe
    przejście środków przez ror, ale chyba nikt tego jeszcze nie wdrożył (?).

  • 28. Data: 2009-12-14 18:37:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Uszkadzajac wlasnosc banku, narazasz sie na przykre konsekwencje.
    taaa?

    a jakie?

  • 29. Data: 2009-12-14 18:42:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RudeBoy wrote:
    > W poniższym linku opis sytuacji jaka przydarzyła się mi i mojej żonie.
    > Polecam, przeczytajcie bo może to Was uchronić przed podobną sytuacją.

> [...]

    Ile razy jeszcze trzeba jeszcze głośno powtórzyć, że kasy nie trzyma się
    tam gdzie się ma karty.

    1. Kasa na jednym koncie

    2. Karta debetowa "w razie koniecznosci" do wypłaty drobnej
    nieprzewidzianej gotówki na innym koncie z limitami takimi jakie są
    potrzebne do nieprzewidzianej wypłaty gotówki. Czyli najwyzej na bilet
    do kina.

    3. Kase przewidzianą nie wypłaca się w bankomatach.

    4. zakupy robi sie kartami kredytowymi z dobrego banku.

  • 30. Data: 2009-12-14 18:47:46
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witek" news:hg60u1$g22$4@inews.gazeta.pl

    > Ile razy jeszcze trzeba jeszcze głośno powtórzyć, że kasy nie trzyma się
    > tam gdzie się ma karty.

    [CIACH]

    Ty to wiesz, ja to wiem i 99% użytkowników tej grupy to wie. Podejrzewam, że
    znaczny % ludzi innych niż ww. tego niestety nie wie i potem jest płacz...

    > 4. zakupy robi sie kartami kredytowymi z dobrego banku.

    A to już duże uogólnienie.