  • 41. Data: 2009-12-14 19:59:51
    Temat: Re: Skimming - okradają bank a cierpi klient
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witek" news:hg6316$g22$10@inews.gazeta.pl

    > no ewentualnie można robić gotówką, tylko po co.

    Bo system (Visa/MC) chwilowo padnie, bo bank będzie miał chwilową padakę, bo
    są sklepy gdzie kartą nie zapłacę a mają w swojej ofercie produkty na
    których bardzo mi zależy :)

    Po za tym są takie sytuacje gdzie bez gotówki w kieszeni nie wyobrażam sobie
    wyjścia z domu - np. jazda samochodem. Musi być kilka PLN/EUR w kieszeni :)

  • 42. Data: 2009-12-14 20:07:40
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    RudeBoy pisze:

    > Napisałem zaraz na początku.

    :)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Karta_p%C5%82atnicza#Ro
    dzaje_kart_p.C5.82atniczych

    Karty płatnicze można podzielić na:

    * kredytowe - związane z przyznaniem przez bank limitu kredytowego.
    Bank udziela kredytu posiadaczowi karty (zazwyczaj oprocentowanego).
    Użytkownik karty okresowo dostaje rozliczenie transakcji wykonanych kartą.
    * debetowe - karty wydawane do rachunku bankowego. Obciążają one
    konto posiadacza na kwotę transakcji w momencie jej wykonywania. Kwota
    transakcji nie może przekroczyć stanu konta posiadacza karty.
    * obciążeniowe (charge) - połączenie karty kredytowej i debetowej.
    Karty te są wydawane dla posiadacza rachunku bankowego. Bank udziela
    posiadaczowi kredytu i co jakiś czas (najczęściej 1 miesiąc) wystawia mu
    rozliczenie, którego równowartość pobiera z konta.
    * przedpłacone - dokonanie transakcji tą kartą wymaga
    wcześniejszego zasilenia karty kwotą, do wysokości której następnie
    autoryzowane są transakcje. Karta taka nie jest związana z rachunkiem
    osobistym i może być wydana "na okaziciela" tzn. bez personalizacji
    karty jako np. karta podarunkowa. Niektóre źródła za karty przedpłacone
    uważają również Elektroniczne portmonetki

    > Kredytowe też mamy ale nie ich dotyczy opisany problem.

    ... i tylko na tej podstawie wnioskuję, że chodziło o debetówkę.

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 43. Data: 2009-12-14 20:09:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "bzdreg" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > ... i tylko na tej podstawie wnioskuję, że chodziło o debetówkę.

    No i jeszcze: nie istnieje kredytowe Maestro. :-)

  • 44. Data: 2009-12-14 20:11:35
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    On 14 Gru, 20:51, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > O rany...
    >
    > Zdanie o magnesiku i nozyku tez bylo tak ciezkie do zrozumienia? :(
    >
    > --
    > Tomasz Chmielewskihttp://wpkg.org

    Tak, Twoje teksty są ciężkie do zrozumienia. Plonk

  • 45. Data: 2009-12-14 20:23:17
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Jacenty"
    b.googlegroups.com

    > Tak, Twoje teksty są ciężkie do zrozumienia. Plonk

    Chyba lekka przesada (nie piszę o PLONKu bo to samodzielna decyzja każdego
    użytkownika - IMHO w tym przypadku T. Ch. kompletnie niezasadna). Przeczytaj
    sobie posty Enuela - ten to dopiero czasami robi zmiany, że ho ho :)

  • 46. Data: 2009-12-14 20:28:28
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2009-12-14 20:23, Artur O. pisze:

    > konsekwencje beda takie ze karta nic nie zrobisz poniewaz nadal w Polsce
    > autoryzacja jest poprzez odczyt paska magnetycznego a nie chipa....

    AMEN!

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 47. Data: 2009-12-14 20:45:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Valdi wrote:
> [...]
    > są sklepy gdzie kartą nie zapłacę a mają w swojej ofercie produkty na

    jak coś padnie, to sklep nie zarobi, trudno.
    Ewentualnie przyjdę później.

    Jak mi na czymś zależy to nie jest to niespodziwany wydatek.

    > Po za tym są takie sytuacje gdzie bez gotówki w kieszeni nie wyobrażam sobie
    > wyjścia z domu - np. jazda samochodem. Musi być kilka PLN/EUR w kieszeni :)

    j.w. kasę wypłacam raz w miesiącu, w celu uzupełnienia zapasów. I to
    wszystko.

  • 48. Data: 2009-12-14 20:48:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > nie popadajmy w jakies skrajnosci...wyplata tylko w konkretnym
    > bankomacie w srodku banku?

    bo mi zawsze po drodze.
    Jak się chce to sobie można taki po drodze znaleźć.

    > widzialem jeden taki, ktory byl na scianie centrali jednego banku

    zewnętrznej czy wewnętrznej?

    > z karty mozna korzystac dowolnie, wyplacac ile i gdzie sie chce, moj
    > patent jest taki, ze na koncie, do ktorego przypieta jest karta mam
    > 100-200 zl, jak potrzebuje wiecej to robie przelew z KO na to konto i
    > ide w bankomacie wyplacic...

    cześciowe zabezpieczenie.

    > gdyby ktos sczytał dane z mojej karty to moglby co najwyzej te 200 zl
    > wyplacic i finito

    guzik prawda.
    daj mi twoją kartę i zatankuję nią za dużo dużo wiecej.
    Dowcip polega na tym, że kwota autoryzacji nie musi być taka sama jak
    późniejszego rozliczenia.

  • 49. Data: 2009-12-14 20:50:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Valdi wrote:
> [...]
    > użytkownika - IMHO w tym przypadku T. Ch. kompletnie niezasadna). Przeczytaj
    > sobie posty Enuela - ten to dopiero czasami robi zmiany, że ho ho :)

    On to akurat chyba w najwiekszym amoku pisze, bo czasmi jest to łtwiej
    zrozumiec czytajac od tyłu niż normalnie.
    Po prostu dla niektórych zabrako miejsca w zakładach opieki zamkniętej.

  • 50. Data: 2009-12-14 20:53:29
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "RudeBoy" news:4b269fef$1@news.home.net.pl

    > AMEN!

    Taaa Amen, szczególnie w przypadku terminali obsługiwanych przez eService...
    Kolegami jesteście z emigracji czy jak? :)