  • 1. Data: 2009-09-22 16:23:59
    Temat: Skimming reklamacja .
    Od: games <g...@g...home.pl>

    I stalo sie jakis rumun wyczyscil mi konto w WBK na 10kzl. Zlozylem
    reklamacje i czekam . Jesli jakas szansa na odzyskanie tej kasior ktos
    mial podobny przypadek ?

  • 2. Data: 2009-09-22 16:30:33
    Temat: Re: Skimming reklamacja .
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    games wrote:
    > I stalo sie jakis rumun wyczyscil mi konto w WBK na 10kzl. Zlozylem
    > reklamacje i czekam . Jesli jakas szansa na odzyskanie tej kasior ktos
    > mial podobny przypadek ?

    Teoretycznie masz.
    W praktyce bank zrobi wszystko, zebys sie zmeczył i poddał.
    Wszystko zależy od banku.
    W wersji teoretycznej powinni ci szybko oddać kasę, ale w ten sposób
    kazdy by ich naciągał, że mu ukradli.
    Chyba, ze was sie znajdzie wieksza grupa oborbiona w tym samym
    bankoamcie w podobnym czasie

    W wersji praktycznej bank zacznie od tego, że za transakcje z PIN nie
    odpowiada,
    potem dorzuci, że to ty masz udowodnić, że pin ci ukradli, a nie ty
    dałeś rumunowi,
    w nastepnej odpowie "i co mi pan zrobisz jak nie oddam".
    Ewentualnie na koncu wykona wyrok sądu i z bolem odda.

  • 3. Data: 2009-09-22 16:45:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "games" <g...@g...home.pl> wrote in message
    > I stalo sie jakis rumun wyczyscil mi konto w WBK na 10kzl. Zlozylem
    > reklamacje i czekam . Jesli jakas szansa na odzyskanie tej kasior ktos
    > mial podobny przypadek ?

    Jeśli wykażesz się determinacją, to masz w zasadzie pewność. Tylko nie
    odpuszczaj. Tak jak witek pisze, bank prawdopodobnie będzie się opierał.

  • 4. Data: 2009-09-22 17:13:33
    Od: games <g...@g...home.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > w nastepnej odpowie "i co mi pan zrobisz jak nie oddam".
    > Ewentualnie na koncu wykona wyrok sądu i z bolem odda.

    Wyplaty dokonano w bulgarii w nocy a ja zglosilem rano o 9 jak chcialem
    wziac kase z bankomatu i okazalo sie ze zniknelo 10kzl. Nie moglem byc
    w 2 miejscach jednoczesnie zreszta karte zastrzeglem.

  • 5. Data: 2009-09-22 17:18:02
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    games wrote:

    > I stalo sie jakis rumun wyczyscil mi konto w WBK na 10kzl.

    jak mniemam miales karte z paskiem i chipem, bo takowe bzwbk
    wydaje. ztcw, to bankomat, ktory obsluguje chipy w przypadku
    takiej hybrydowej karty uzywa wg. bankow "niekopiowalnego" chipa,
    a jak chip jest uszkodzony (tego juz zlodzieje probowali),
    to odmawia transakcji paskowej i wtedy taka karta mozna placic
    tylko w punktach obslugujacych wylacznie transkacje paskowe.

    wiec jesli ci skopiowali pasek/pin z hybrydowej karty przy
    transakcji w hybrydowym bankomacie, to jest to problemem banku.

  • 6. Data: 2009-09-22 17:26:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Paweł <r...@1...0.0.1> writes:

> [...]
    > to odmawia transakcji paskowej i wtedy taka karta mozna placic
    > tylko w punktach obslugujacych wylacznie transkacje paskowe.

    Tyle ze bankomat moze byc takze "tylko paskowy".

    W przypadku "punktow" czesto mozna pominac procesor, z tym ze na
    odpowiedzialnosc sprzedawcy.

    > wiec jesli ci skopiowali pasek/pin z hybrydowej karty przy
    > transakcji w hybrydowym bankomacie, to jest to problemem banku.

    Problem banku jest problemem klienta.
    Z tym ze jesli karta jest istotnie procesorowa, to to moze byc problem
    wlasciciela bankomatu. Jesli bank chce i potrafi zastosowac odpowiednie
    procedury, oczywiscie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2009-09-22 17:57:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości
    > I stalo sie jakis rumun wyczyscil mi konto w WBK na 10kzl. Zlozylem
    > reklamacje i czekam . Jesli jakas szansa na odzyskanie tej kasior ktos
    > mial podobny przypadek ?

    Nie zapomnij w reklamacji dopisać, że bank jest współwinny fraudu, gdyż
    posiadając możliwość techniczną, do dnia dzisiejszego nie wprowadził
    możliwości ustawiania limitów wypłat, z poziomu bankowości elektronicznej.

  • 8. Data: 2009-09-22 17:59:17
    Od: BK <b...@g...com>

    Jak to byla wyplata w kraju typu Blugaria to nie ma sie czym
    przejmowac, reklamacje uwzglednia.

  • 9. Data: 2009-09-22 18:00:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    games wrote:

    > Wyplaty dokonano w bulgarii w nocy a ja zglosilem rano o 9 jak chcialem
    > wziac kase z bankomatu i okazalo sie ze zniknelo 10kzl. Nie moglem byc
    > w 2 miejscach jednoczesnie zreszta karte zastrzeglem.

    nie musisz byc w dwoch miejscach jednoczesnie.
    Moze twoj brat to bulgar. Dales mu kopie karty i pin, a teraz chcesz
    wyludzic z banku 10K.
    Ja tylko mysle jak bank.

  • 10. Data: 2009-09-22 18:15:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 11:30:33 -0500, witek napisał(a):

    > W wersji praktycznej bank zacznie od tego, że za transakcje z PIN nie
    > odpowiada,

    A skąd wiesz, że z pinem?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356