  • 11. Data: 2009-09-22 18:19:15
    Temat: Re: Skimming reklamacja .
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > A skąd wiesz, że z pinem?

    zalozylem, ze bankomat

  • 12. Data: 2009-09-22 18:58:44
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Problem banku jest problemem klienta.
    > Z tym ze jesli karta jest istotnie procesorowa, to to moze byc problem
    > wlasciciela bankomatu. Jesli bank chce i potrafi zastosowac odpowiednie
    > procedury, oczywiscie.

    jesli jest to ten sam region to odpowiada wlasciciel bankomatu (przy
    zalozeniu ze oryginal karty mial chipa)

  • 13. Data: 2009-09-22 19:22:26
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie zapomnij w reklamacji dopisać, że bank jest współwinny fraudu, gdyż
    > posiadając możliwość techniczną, do dnia dzisiejszego nie wprowadził
    > możliwości ustawiania limitów wypłat, z poziomu bankowości elektronicznej.

    Ty no nie badz smieszny ja mam limit 5000zl i to jest i tak dla mnie
    malo bo wzcesniej mialem w ING 20000zl dziennie i nie bylo problemu.

  • 14. Data: 2009-09-22 19:46:51
    Od: Michal <m...@n...org>

    games pisze:
    > I stalo sie jakis rumun wyczyscil mi konto w WBK na 10kzl. Zlozylem
    > reklamacje i czekam . Jesli jakas szansa na odzyskanie tej kasior ktos
    > mial podobny przypadek ?

    Współczuję zdarzenia, licząc na to, że jednak reklamacja pójdzie gładko.

    A tak a propos, to macie jakieś sposoby na uniknięcie tego typu
    sytuacji? Limity dzienne/miesięczne to jeden z nich, ja z kolei stosuję
    po prostu... osobny ROR do którego mam podpiętą kartę debetową. Zasilam
    go w miarę potrzeb korzystania z gotówki.
    (za to do "głównego" RORu, przez który przewijają się większe kwoty nie
    mam żadnej karty). Rozwiązanie dobrze działa w Aliorze, gdzie można mieć
    2 RORy. Ma jednak swoje oczywiste wady, ale coś za coś...

    Co do praktyki, to zawsze zasłaniam portfelem klawiaturę bankomatu przy
    wprowadzaniu PINu, upewniwszy się (pobieżnie, niestety, bo perfekcyjnego
    sposobu nie ma) czy aby nie ma na niej żadnej nakładki. Slot na kartę
    też warto obejrzeć.
    W miarę możliwości korzystać z tych samych bankomatów, unikać PKO BP (
    :D - co słyszę o skimmingu to z ichniejszych maszyn ;) ).

    Niestety na profesjonalistów nie ma idealnego sposobu i zachowaniem
    możemy tylko obniżyć prawdopodobieństwo skimmingu, ale go nie
    eliminować, stąd jednak popieram ograniczenie środków na koncie z
    podpiętą debetówką.

    Większość (a na pewno te "większe") wydatków wykonuję KK.

    --
    Michał

  • 15. Data: 2009-09-22 19:56:19
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Michal" news:h9b9no$l29$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > A tak a propos, to macie jakieś sposoby na uniknięcie tego typu
    > sytuacji?

    Karta prepaid?

  • 16. Data: 2009-09-22 20:04:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@n...org> napisał w wiadomości

    A tak a propos, to macie jakieś sposoby na uniknięcie tego typu
    sytuacji?

    Brak karty. Najskuteczniejszy :).

    MK

  • 17. Data: 2009-09-22 20:05:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal pisze:
> [...]
    > po prostu... osobny ROR do którego mam podpiętą kartę debetową. Zasilam
    > go w miarę potrzeb korzystania z gotówki.

    Ja mam ustawiony niski limit (Alior) wypłat gotówkowych.

    --
    Mithos

  • 18. Data: 2009-09-22 20:10:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:

    > A tak a propos, to macie jakieś sposoby na uniknięcie tego typu
    > sytuacji?

    tak.
    1.korzystać z kart kredytowych, a nie debetowych.
    2.nie krzystać z bankomatów.

  • 19. Data: 2009-09-22 20:10:51
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@n...org> napisał w wiadomości
    >A tak a propos, to macie jakieś sposoby na uniknięcie tego typu sytuacji?

    tak, do wypłat z bankomatu mam subkonto w Inteligo - potrzebuje wypłacić kase to
    przelewam sobie na to konto i wypłacam
    moge przelewać tuż przed wypłatą

  • 20. Data: 2009-09-22 20:31:42
    Od: Magniana <m...@d...pl>

    On Tue, 22 Sep 2009 19:57:00 +0200, Marcin Wasilewski
    <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

    > Nie zapomnij w reklamacji dopisaae, ?e bank jest wspó?winny fraudu,
    > gdy?
    > posiadaj?c mo?liwo?ae techniczn?, do dnia dzisiejszego nie wprowadzi?
    > mo?liwo?ci ustawiania limitów wyp?at, z poziomu bankowo?ci
    > elektronicznej.

    Ale chociaż jest możliwość ich zdefiniowania....sytuacja z dzisiaj dzwonię
    na partyline Allianz Banku prosząc o zmianę limitu wypłat dziennych KK z
    bankomatu do 0zł, okazuje się że kwota najniższa to 1000zł dziennie!
    --
    Magniana