  • 1. Data: 2005-04-26 10:41:59
    Temat: Skyeurope oszukuje klientów?
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    Witam.

    Płaciłem za bilety. Kartą Inteligo.

    Informacje na stronie Skyeurope.com mówiły, że pobrane będzie 403,60 zł.
    Tyle było też w zablokowanych środkach. Jednak po zaksięgowaniu widzę, że z
    konta zeszło mi jednak 417,36 zł.

    Opis operacji w historii Inteligo wygląda tak:

    Data:
    2005-04-25

    Typ transakcji:
    Płatność kartą

    Opis:
    Kwota operacji: 403.60 PLN
    WWW.SKYEUROPE.COM 0001273914 81100 SK
    Data wykonania: 2005-04-21

    Kwota: 417,36

    Jakim cudem pobrali mi więcej kasy? Ktoś może to wyjaśnić?

    --
    Jacek Wojaczyński

  • 2. Data: 2005-04-26 10:48:49
    Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    > Informacje na stronie Skyeurope.com mówiły, że pobrane będzie 403,60 zł.
    > Tyle było też w zablokowanych środkach. Jednak po zaksięgowaniu widzę, że
    > konta zeszło mi jednak 417,36 zł.

    Pewnie zmienił się kurs korony słowackiej, bo z tego co pamiętam to
    SkyEurope pobiera w SKK.

  • 3. Data: 2005-04-26 11:00:11
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jacek Wojaczyński napisał(a):

    > Typ transakcji:
    > Płatność kartą

    > Kwota operacji: 403.60 PLN
    > Kwota: 417,36

    > Jakim cudem pobrali mi więcej kasy? Ktoś może to wyjaśnić?

    Przewalutowanie PLN->USD (Visa), następnie USD->PLN (PKO BP)

    Powód: transakcja zagraniczna, mimo, że wykonana w PLN

    Sposób rozwiązania problemu: reklamacja w inteligo, będzie rozpatrzona
    pozytywnie.

  • 4. Data: 2005-04-26 11:00:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Grzegorz Niedzwiecki napisał(a):

    > Pewnie zmienił się kurs korony słowackiej, bo z tego co pamiętam to
    > SkyEurope pobiera w SKK.

    Nie.

  • 5. Data: 2005-04-26 11:06:06
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl> wrote:

    > Pewnie zmienił się kurs korony słowackiej, bo z tego co pamiętam to
    > SkyEurope pobiera w SKK.

    To po co na stronie informują, że pobierają z złotych??
    Z tego co wiem to karta Inteligo rozliczana jest w USD, więc pewnie różnica
    wynika z jakichś przewalutowań, ale można to jakoś sprawdzić?
    Ponoć kursy VISA są dostępne, ale za cholerę nie wiem jak to sprawdzić.
    Chyba zadzwonię do SkyEurope i spróbuję się dowiedzieć.

    Jak dla mnie nadal wygląda to na oszukiwanie klienta...

    --
    Jacek Wojaczyński

  • 6. Data: 2005-04-26 11:12:43
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jacek Wojaczyński napisał(a):

    > To po co na stronie informują, że pobierają z złotych??

    Bo pobierają. Masz przecież zaznaczone w historii inteligo.

    Przeczytaj regulamin inteligo, zwłaszcza fragment traktujący o
    transakcjach zagranicznych i zauważ, że nie ma tam wyjątku pozwalającego
    na traktowanie transakcji zagranicznej w PLN jako krajowej, a jeśli musi
    być traktowana jako zagraniczna, to bez przewalutowania przez USD się
    nie obejdzie.

    Ale nie bój nic - złożysz reklamację to będzie zwrot. :-)

  • 7. Data: 2005-04-26 11:15:52
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    > Przewalutowanie PLN->USD (Visa), następnie USD->PLN (PKO BP)

    Wg dzisiejszych kursów VISA 1 PLN = 0,31 USD.
    Tak więc zapłaciłem w dolarach 125,12 USD za 2 bilety.
    Gdzieś znajdę kursy tego drugiego przewalutowania? (PKO BP).

    > Powód: transakcja zagraniczna, mimo, że wykonana w PLN
    > Sposób rozwiązania problemu: reklamacja w inteligo, będzie rozpatrzona
    > pozytywnie.

    Dzwoniłem do Inteligo i pani konsultantka powiedziała mi, że to wina
    SkyEurope, ciekawe, no nie? Chyba jeszcze raz tam zadzwonię...

    --
    Jacek Wojaczyński

  • 8. Data: 2005-04-26 11:21:47
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    www.pkobp.pl :-)

    > Dzwoniłem do Inteligo i pani konsultantka powiedziała mi, że to wina
    > SkyEurope, ciekawe, no nie?

    Nieważne czyja wina. I jedni i drudzy działają zgodnie ze swoimi
    zasadami - SkyEurope pobiera w PLN, a inteligo przewalutowuje transakcję
    zagraniczną.
    Powinieneś złożyć rekelmację w banku, niezależnie od winnego. Wyślij
    formularz reklamacyjny VISA, zaznacz, że nie na taką kwotę wyraziłeś
    zgodę i wsio. Nie musisz załączać dowodu zakupu.

    > Chyba jeszcze raz tam zadzwonię...

    Nic się nie dowiesz.

  • 9. Data: 2005-04-26 11:38:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Nieważne czyja wina. I jedni i drudzy działają zgodnie ze swoimi
    > zasadami

    Skoro tak, to na jakiej podstawie uwzględniają reklamację?

    MJ

  • 10. Data: 2005-04-26 11:46:41
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    > www.pkobp.pl :-)

    No i nadal nie mogę się doliczyć. Ktoś się podejmie? :)

    > Nieważne czyja wina. I jedni i drudzy działają zgodnie ze swoimi
    > zasadami - SkyEurope pobiera w PLN, a inteligo przewalutowuje transakcję
    > zagraniczną.

    ... i zmienia to faktu, że czuję się oskubany na 13,76 zł.

    > Powinieneś złożyć rekelmację w banku, niezależnie od winnego. Wyślij
    > formularz reklamacyjny VISA, zaznacz, że nie na taką kwotę wyraziłeś
    > zgodę i wsio.

    A skąd ten formularz reklamacyjny VISA?

    > Nie musisz załączać dowodu zakupu.

    A co by było dowodem zakupu? Chyba nic takie się nie ma w przypadku zakupu
    biletów przez net. No mam nr potwierdzenia, które przyszło na adres e-mail.

    > Nic się nie dowiesz.

    Może i racja. Teraz bardziej bliski jestem złożeniu reklamacji niż
    wydzwanianiu i traceniu czasu i nerwów.

    Jacek Wojaczyński