  • 1. Data: 2009-01-19 16:21:40
    Temat: Słowacja i euro
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Jakiś czas temu kilku grupowych "ekszpertów" dowodziło, iż ceny się nie
    zmieniają po wprowadzeniu europejskiej waluty. Warto przeczytać co się
    dzieje:

    http://biznes.interia.pl/news/slowacja-wszystko-zdro
    zalo,1245249

    Szymon

  • 2. Data: 2009-01-19 16:37:14
    Temat: Re: Słowacja i euro
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jakiś czas temu kilku grupowych "ekszpertów" dowodziło, iż ceny się nie
    > zmieniają po wprowadzeniu europejskiej waluty. Warto przeczytać co się
> [...]

    ceny u nich są takie same, to u nas zrobiło się dla nich bardzo tanio ze
    względu na wysoki kurs euro!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-01-19 16:59:40
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > ceny u nich są takie same, to u nas zrobiło się dla nich bardzo tanio ze
    > względu na wysoki kurs euro!

    Acha... i pewnie dlatego zacytowano Słowaka: "Wszystko u nas zdrożało, od
    kiedy mamy euro. Odnosimy wrażenie, że na zakupach wydajemy więcej pieniędzy
    za te same towary" - powiedział PAP przedsiębiorca z słowackiej Nitry, Pavel
    Vakos."

  • 4. Data: 2009-01-19 17:08:18
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kiedy mamy euro. Odnosimy wrażenie, że na zakupach wydajemy więcej
    > pieniędzy za te same towary" - powiedział PAP przedsiębiorca z słowackiej

    Inflacja występuje w przypadku każdej waluty. Gdyby ceny rosły za korony
    słowackiej nikt nie nie robił z tego powodu afery tak jak i nikogo nie
    obchodzi opinia czeskich czy wegierskich przedsiebiorców o rosnacych cenach
    (inflacja w 2008 ponad 5%).

    Rosnące ceny stają się interesujące dopieru po wprowadzeniu EUR.

    Anatol

  • 5. Data: 2009-01-19 17:13:38
    Od: ruf10 <r...@n...pl>

    > "Wszystko u nas zdrożało, od
    > kiedy mamy euro. Odnosimy wrażenie, że na zakupach wydajemy więcej pieniędzy
    > za te same towary"

    Wybacz, ale jak dla mnie, takiej wypowiedzi nie mógł udzielić żaden
    normalny człowiek, przypadkiem zapytany na ulicy.
    IMO to jest żywcem wyrwane z instrukcji dla cenzorów.

    Dla czego?
    Jak ktoś cie zapyta, czy zdrożało, to:

    *odpowiadasz wprost: "wszystko podrożało"

    *cytujesz wyniki stat. ankiety: "57,43% Słowaków odnosi wrażenie że
    towary podrożały"

    *przedstawiasz wyniki badań stat.: "Produkty konsumpcyjne wzrosły
    średnio o 11,89%"

    Ktoś, dla większej wiarygodności, ubrał 2. opcję w słowa słowackiego
    Kowalskiego, bez żadnego powoływania się na jakiekolwiek źródła.

  • 6. Data: 2009-01-19 18:22:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > za te same towary" - powiedział PAP przedsiębiorca z słowackiej Nitry, Pavel

    słowem można łatwo manipulować, ww. powiedział "odnosimy wrażenie, że
    wydajemy więcej za to samo" nie musi to oznaczać, że wszystko zdrożało...

    wszystko zależy kto będzie to interpretował, dla mnie przyjazd Słowaków
    do Polski "na zakupy" jest całkiem oczywisty

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-01-19 18:29:17
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 19:22:51 +0100, RobertS napisał(a):

    > wszystko zależy kto będzie to interpretował, dla mnie przyjazd Słowaków
    > do Polski "na zakupy" jest całkiem oczywisty

    Niemców też dużo, strasznie ta zmiana korony na euro zamieszała w handlu
    przygranicznym :)

    --
    Kojer

  • 8. Data: 2009-01-19 18:47:37
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Niemców też dużo, strasznie ta zmiana korony na euro zamieszała w handlu
    > przygranicznym :)

    Tia.. Sądzę, że my musimy po prostu powiedzieć Słowakom co mają odczuwać w
    19 dni po wprowadzeniu euro. Wszak Polacy zawsze wszystko wiedzą najlepiej
    :-)
    I jeszcze poinstruować dziennikarzy, że bez wypowiedzi 5,5 mln Słowaków
    wymienionych z nazwiska wiadomości wydają się być niewiarygodne.

  • 9. Data: 2009-01-19 19:06:24
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 19:47:37 +0100, Szymon napisał(a):

> [...]
    > I jeszcze poinstruować dziennikarzy, że bez wypowiedzi 5,5 mln Słowaków
    > wymienionych z nazwiska wiadomości wydają się być niewiarygodne.

    No jak się oglądało w TV wiadomości o wprowadzeniu euro tuż po to polscy
    dziennikarze wyglądali tak jakby koniecznie chcieli usłyszeć, że wszystko
    straszliwie zdrożało.

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2009-01-19 20:08:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No jak się oglądało w TV wiadomości o wprowadzeniu euro tuż po to polscy
    > dziennikarze wyglądali tak jakby koniecznie chcieli usłyszeć, że wszystko
    > straszliwie zdrożało.

    ależ naturalnie, bo gdyby pokazali materiał inaczej to wyszłoby, że są
    nierzetelni!

    nie ma to jak sprostać oczekiwaniom społecznym ;-D

    --
    pozdrawiam
    RobertS