  • 1. Data: 2006-01-19 12:49:37
    Temat: Slowacja - jaka karta?
    Od: TP <t...@g...pl>

    witam,
    moze jakia uprzejmy i zorientowany użytkownik tej grupy poinformuje i
    wyjasni mi ktora karta lepiej poslugiwac sie na Slowacji, dzięki której
    transakcje gotówkowe i wypłata gotówki z bankomatu jest tansza:
    1. MasterCard /ing/
    2. Visa /mbank/

  • 2. Data: 2006-01-19 13:59:39
    Temat: Re: Slowacja - jaka karta?
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

> [...]
    > wyjasni mi ktora karta lepiej poslugiwac sie na Slowacji, dzięki której
    > transakcje gotówkowe i wypłata gotówki z bankomatu jest tansza:

    Do wyjmowania nie wielkich sum (do 3000 SKK) jednorazowo to Maestro ING

    > 2. Visa /mbank/

    Do wyjmowania większych sum z bankomatu pewnie będzie dobra

  • 3. Data: 2006-01-19 14:13:58
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "TP"
    > witam,
    > moze jakia uprzejmy i zorientowany użytkownik tej grupy poinformuje
    > wyjasni mi ktora karta lepiej poslugiwac sie na Slowacji,

    Do większych kwot najlepsza była VISA Inteligo.

    MichalL

  • 4. Data: 2006-01-28 13:00:53
    Temat: Re: Slowacja - porownanie roznych kart
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MichalL"

    > Do większych kwot najlepsza była VISA Inteligo.

    zgadza się, VE Inteligo jest lepsza niż Maestro ING dopiero od 3000 SK
    poniewaz ma jednorazową prowizję 8,50 a ING bierze 3%

    Wypłacałem 19 stycznia 2006 r. z bankomatu na Słowacji jednakową
    kwotę 200 SKK pięcioma różnymi kartami i efekt był następujący:
    DB PBC - VE 20,72 PLN prowizja 6,00 PLN
    PKOBP - VE Inteligo 20,83 PLN prowizja 8,50 PLN
    ING BSK - Maestro 20,88 PLN prowizja 3% 0,63 PLN
    Nordea - VE 21,10 PLN prowizja 10,00 PLN
    Fortis - VE 21,80 PLN bez prowizji

    Można sobie stąd wyliczyć przy jakich kwotach, która karta jest
    opłacalna

    Łączny koszt wypłacenia różnych kwot SKK z bankomatu 19.01.2006 r.
    kwota 200 SKK 1000 SKK 3000
    SKK
    VE BD PBC 26,72 PLN (3) 213,20 PLN (1) 627,60 PLN (1)
    VE Inteligo 29,33 PLN (4) 216,80 PLN (3) 633,40 PLN (2)
    Maestro ING 21,51 PLN (1) 215,06 PLN (2) 645,19 PLN (4)
    VE Nordea 31,10 PLN (5) 221,00 PLN (5) 643,00 PLN (3)
    VE Fortis 21,80 PLN (2) 218,00 PLN (4) 654,00 PLN (5)

    Pozdrawiam
    *** blad ***