  • 11. Data: 2010-01-10 20:11:40
    Temat: Re: Słowacki SAX -13%
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Nie, nie z tym dyskutuję, choć to też nie prawda. Wyjaśnij jak z
    > obserwacji,
    > że euro zostało przyjęte po zawyżonym kursie.

    A co na Słowację nie jeżdzisz, i nie wiesz że tam teraz drogo ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 12. Data: 2010-01-10 20:33:36
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > A co na Słowację nie jeżdzisz, i nie wiesz że tam teraz drogo ?.

    A przed Euro było tanio .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 13. Data: 2010-01-10 20:37:47
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > A co na Słowację nie jeżdzisz, i nie wiesz że tam teraz drogo ?.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Endriu
    > http://drendriu.ovh.org/

    Powtórzę jeszcze raz. Kurs, którym przeszli okazał się za wysoki i teraz dla
    nas jest drogo gdyby przeszli po niższym kursie to dla nas byłoby tanio.
    Zrobili błąd w przechodzeniu na euro w doborze kursu. Jakie jest rozumowanie
    które prowadzi z tego miejsca do wniosku by nie przyjmować euro. To moja
    ostatnia próba. Do tej pory przyjmowałem, że udajesz głupka. Teraz dochodzę
    do wniosku, że nie udajesz.

  • 14. Data: 2010-01-10 20:49:59
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    totus wrote:

> [...]
    > euro. To moja ostatnia próba. Do tej pory przyjmowałem, że udajesz głupka.
    > Teraz dochodzę do wniosku, że nie udajesz.

    Słowacy przyjęli euro nie po to by było tanio dla Polaków. Zrobili to dla
    własnego interesu. Przejście przy mocnej koronie to bonus dla importerów,
    przejście przy słabej koronie to bonus dla eksporterów. Słowacy wybrali to
    pierwsze, turystom z Polski to nie pasuje i słowackim przedsiębiorcom,
    którzy żyją z turystów zagranicznych też. Czy ten dylemat z kursem to
    argument by nie przyjmować euro wcale?

  • 15. Data: 2010-01-10 21:01:07
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Endriu" news:hidc18$b0o$1@news.interia.pl

    > A przed Euro było tanio .....

    Z dwa - trzy lata przed wejściem do eurolandu było taniej i to zdecydowanie
    (spożywka, noclegi, wyciągi itp.), potem wiele cen poszybowało do góry.

  • 16. Data: 2010-01-10 21:57:36
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Ja w ogóle się zastanawiam, jakie są dowody na to, ze kryzys na Słowacji
    został pogłębiony przez posiadanie przez Słowację waluty Euro.

    Zastanawia mnie w tym kontekście, co oznacza padaczka w Estonii, a "w latach
    2002 - 2008, nie notowała [Estonia] nawet deficytu budżetowego".
    Czy to jest ta sama padaczka, co na Łotwie?
    Któras z nich ma Euro, ktoraś nie, ale jakie to ma znaczenie która, skoro
    padaczka podobna.

    W ogóle chyba trzeba wszystkie te gospodarki przyrównywać do naszej, tak
    bardzo sa podobne do naszej.

    Poszedłbym dalej i sprawdził, czy Islandia czy tam jakaś Grenlandia ma Euro.
    Ta rzeczona -landia, co ostatnio zbankrutowała i ruscy chcieli im dać
    kasiore za wypędzenie jankeskich sołdatów, zeby założyc swoją, krasną bazę.
    Ona chyba nie ma euro - no moze dzięki temu jej nie kupili ani ruscy ani
    us&a.

    Oooo pamiętam - Malta ma Euro.
    Co tam na Malcie?

    No i Wyspiarze nie mają Euro.
    Na pewno im dobrze z faktem że funciak tak zdołował z 1,7 na 1,0 od 2000r.
    Przynajmniej kurs nie jest zawyżony, odwrotnie niż na Słowacji.
    Z pewności im niższy kurs funta, tym lepiej dla nich oraz lepiej dla
    wszystkich innych, bo na wyspach jest dla tych innych tanio.
    Taki wniosek płynie z zawyżenia kursu na Słowacji.

    I to by było na tyle.

  • 17. Data: 2010-01-10 22:55:06
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > wszystkich innych, bo na wyspach jest dla tych innych tanio.
    > Taki wniosek płynie z zawyżenia kursu na Słowacji.

    Pytania są inne. Po co zostało wymyślone euro? Czy założenia są osiągane i w
    jakim stopniu. Z czego się rezygnuje przyjmując euro? Czy warto z tego
    rezygnować. Koszty wstępne są ważne, należy je minimalizować ale są
    jednorazowe i nie mogą być krytyczne przy podejmowaniu decyzji. Podobnie z
    kursem wymiany i efektem cappuccino. Kurs wymiany należy starać się przyjąć
    jak najkorzystniejszy dla gospodarki jako całości, a efekt cappuccino
    minimalizować. Na razie dyskusja jest na poziomie, że nie chce tego
    samochodu bo jest czerwony, a ja z komunistami się nie zadaję.

  • 18. Data: 2010-01-10 23:20:37
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "totus"

> [...]
    > minimalizować. Na razie dyskusja jest na poziomie, że nie chce tego
    > samochodu bo jest czerwony, a ja z komunistami się nie zadaję.

    Wg mnie to są jeszcze inne, bo całe to pieprzenie o Słowacji to ściema i
    bredzenie podobnedo mojego post wcześniej.
    Są jakieś inne, głębsze powody, co innego się klepie ulicy a chodzi o co
    innego.

    Na przykład w kontekście przywoływanej tu opini Michałkowskiego (ale nie
    wiem, czy to tak naprawde jego) - że za czasów Balcerka Żydzi z Manhattanu
    zbili kupe kasiory na sztywnym USDPLN = 10k.
    Pomijam znana kwestię, że nic nie wiem o tym, zeby tylko ww mogli handlować
    USD<>PLN.

    Nie tak dawno USDPLN zjechał na 2 po czym wjechał na 4.

    Więc mam, min do wymienionago analityka, ptanie - kto na tej ogromnej
    zmianie w ciągu kilku miesięcy zarobił.
    Bo to rodzi pewne wnioski ogólniejsze.

  • 19. Data: 2010-01-10 23:21:05
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Na przykład w kontekście przywoływanej tu opini Michałkowskiego (ale nie

    sory chyba Michałkiewicz
    :)

  • 20. Data: 2010-01-10 23:48:52
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    >
    > Nie tak dawno USDPLN zjechał na 2 po czym wjechał na 4.
    >
    > Więc mam, min do wymienionago analityka, ptanie - kto na tej ogromnej

    Tu sobie nie pogadamy. Ja nie wierze w spiski i tajne porozumienia. Dla mnie
    jest to całkiem naturalna przepychanka na rynku, gdzie silniejszy może
    więcej. Jak w życiu czy na boisku. Silniejszy może zawsze więcej. Jeżeli
    ktoś spodziewa się czegoś innego niż tego, że wszyscy na rynku chcą zarobić
    i każdy jak może stara się wywichnąć sytuacje na swoją stronę, to jest
    głupi. Ludzie po to chcą być bogaci i silni. Nie po to by na obiad zjeść dwa
    schabowe i kupić sobie merca. Tylko po to by mieć możliwości urządzić świat
    po swojemu. Tak było jest i będzie w przewidywalnej przyszłości. Bo tak jest
    skonstruowana psychika ludzka, która się ukształtowała przez setki tysięcy
    lat i życie przez kilkaset lat w znanej nam kulturze nie może nic zmienić.