  • 11. Data: 2008-09-25 11:13:01
    Temat: Re: Słyszeliście już o Lukas Banku ?
    Od: "Paweł" <s...@s...pl>

    > Uważam że bank ma rację.
    > To nie bank ukradł tylko osoba prywatna i od niej poszkodowany powinien
    > dochodzić

    :-) niezła prowokacja

    czyli jesli np panowie w kominiarkach okradną bank to klient ma sam ich
    szukać

    po namyśle ta historia pewnie ma drugie dno, artykuł nie podaje zbyt wielu
    szczegółów ale klient pewnie podał pracownikowi hasła dostępu, a ten to
    wykorzystał

    natomiast tak czy inaczej, to był pracownik banku, klient traktował go jako
    osobę zaufaną, przedstawiciela banku

    Lukas robi bardzo dziwną kampanie reklamową

  • 12. Data: 2008-09-25 11:31:07
    Od: Jan Słupicki <j...@g...com>

    > Uważam że bank ma rację.
    > To nie bank ukradł tylko osoba prywatna i od niej poszkodowany powinien
    > dochodzić

    Klient podpisywał umowę z bankiem i to bankowi powierzał pieniądze.
    Bank dostał pieniądze - bank musi oddać. Potem już bank może odzyskiwać
    pieniądze od złodzieja jak chce.
    Mogę sobie wyobrazić odwrotną sytuację. Biorę kredyt z banku. Pieniądze
    z kredytu przepuszcza moja żona (a mamy np. rozdzielność majątkową -
    intercyza itp.). Bank chce ode mnie pieniądze a ja im mówię żeby sobie
    odzyskiwali od żony :-)

    --
    Jan Słupicki

  • 13. Data: 2008-09-25 11:34:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Wrz, 13:13, "Paweł" <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    > wykorzystał
    >
    > natomiast tak czy inaczej, to był pracownik banku, klient traktował go jako

    Bylo tak do roku wstecz cos podobnego w jednym z bankow - tez bank nie
    chcial uznac reklamacji, ponieważ klient dał zbyt duze uprawnienia
    pracownikowi do dysponowania swoimi pieniedzmi.

    I jeszcze cos takiego

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33182,35352
    82.html

  • 14. Data: 2008-09-25 11:38:38
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > z kredytu przepuszcza moja żona (a mamy np. rozdzielność majątkową -
    > intercyza itp.). Bank chce ode mnie pieniądze a ja im mówię żeby sobie

    tak, bo Ty również jesteś poszkodowany...wiec czego od Ciebie chca?

    ok. 80 tys. zł może kosztowac całostronnicowa reklama w ogólnopolskiej
    gazecie codziennej

    ile bank bedzie musial wydac na poprawe wizerunku po takiej akcji?

    generalnie banki są b.uczolone na tego typu sytuacje i wiedza, ze przecieki
    do prasy mogą im bardzo zaszkodzic wiec zazwyczaj nie widza one swiatla
    dziennego i są załatwione z poszkodowanymi klientami polubownie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2008-09-25 11:43:40
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    -- > po namyśle ta historia pewnie ma drugie dno, artykuł nie podaje zbyt
    wielu
    > szczegółów ale klient pewnie podał pracownikowi hasła dostępu, a ten to
    > wykorzystał

    Też mi się wydaje ze sprawa nie jest taka oczywista- za mało szczegółów-
    dziwne że ten Pan tak od razu wiedział który pracownik wszedł mu na konto.
    Myśle ze jakby sprawa była tak oczywista jak opisuje to poszkodowany to
    Lukas nawet nie próbował by się bronić(a broni się w sposób idiotyczny)
    tylko po cichu oddał kase +przeprosiny.

    Krzysiek.

  • 16. Data: 2008-09-25 11:50:01
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Jan Słupicki" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    >W skrócie:
    > Pracownik Lukasa ukradł z rachunku klienta 81 tyś. i wydał
    > na hazard. Lukas napisał klientowi że nie zamierza oddawać pieniędzy

    Tlumaczenie banku jest idiotyczne. Przeciez ten kolo z racji swojego
    stanowiska mial dostep do pieniedzy klienta. Nie byl "prywatnym" hackerem.
    Zadziwiajace czemu Lukas taki syf robi wokol siebie za durne 81 tys.
    Swoja droga kolo niezle to wykombinowal, 81 tys za 1,5 roku odsiadki to
    niezly przelicznik, kase pewnie zakopal i po wyjsciu bedzie gosc. No chyba
    ze bank go zlapie za gardlo i przycisnie komornikiem.

    V.

  • 17. Data: 2008-09-25 12:02:40
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Słupicki" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    >W skrócie:
    > Pracownik Lukasa ukradł z rachunku klienta 81 tyś. i wydał
    > na hazard. Lukas napisał klientowi że nie zamierza oddawać pieniędzy
    > bo "do jego (pracownika) obowiązków pracowniczych nie należało popełnianie
    > przestępstw polegających na włamywaniu się do sieci bankowości
    > elektronicznej.".
    >
    > Czyli według Lukasa pracownik działał
    > na własną rękę i bank nie jest za to odpowiedzialny. Wnioskuję
    > stąd że Lukas wcale nie poczuwa się do obowiązku ochrony pieniędzy
> [...]
    3,Okradziony_jubiler_kontra_Lukas_Bank.html

    odpowiedź banku

    "w opisywanym w artykule przypadku zapadł wyrok sądu w sprawie karnej, w
    której zarówno klient jak i LUKAS Bank został uznany za pokrzywdzonych.
    Oskarżony w tej sprawie Łukasz B. przyznał się do winy i wyrokiem sądu
    to on ma zwrócić ukradzione pieniądze pokrzywdzonemu klientowi.

    Informujemy, że w przypadkach związanych z podejrzeniem dokonania czynu
    karalnego przez pracowników LUKAS Banku, standardowym postępowaniem
    Banku jest rozpatrzenie reklamacji klientów zawsze na ich korzyść. LUKAS
    Bank bierze bowiem na siebie pełną odpowiedzialność za takie działania
    swoich pracowników.
    W tym jednak przypadku okoliczności były i pozostają na tyle
    niejednoznaczne, że Bank nie podjął decyzji o pozytywnym rozpatrzeniu
    reklamacji klienta i w swoim postępowaniu oparł się o prawomocny wyrok
    sądu w tej sprawie."

  • 18. Data: 2008-09-25 12:08:40
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

    > źródło:
    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,573245
    3,Okradziony_jubiler_kontra_Lukas_Bank.html

    Rzeczywiscie, niesamowite!!!! Az ciezko uwierzyc, ze w banku, a do tego w
    banku majacym ambicje porzadnego banku, takie pismo moze ktos przyslac do
    klienta. Jak nic zamykam u nich moj rachunek. Toc to kpina na maksa!

  • 19. Data: 2008-09-25 12:13:38
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

    a tak dla kontrastu:

    http://www.lukasbank.pl/obanku_aktualnosci.asp#w328

    "LUKAS Bank ponownie najbardziej przyjaznym bankiem"

    hmmm, i tak definiujemy przyjazny bank, prosze Panstwa.... ;)

  • 20. Data: 2008-09-25 12:20:49
    Od: "Paweł" <s...@s...pl>

    > Też mi się wydaje ze sprawa nie jest taka oczywista- za mało szczegółów-
    > dziwne że ten Pan tak od razu wiedział który pracownik wszedł mu na konto.

    to samo mnie zastanowiło, skąd niby od razu wiedział kto jest odpowiedzialny
    za kradzież, który konkretnie pracownik to zrobił

    > Myśle ze jakby sprawa była tak oczywista jak opisuje to poszkodowany to
    > Lukas nawet nie próbował by się bronić(a broni się w sposób idiotyczny)
    > tylko po cichu oddał kase +przeprosiny.

    tak czy owak im sie to nie opłaciło, dzisiejsza "reklama" w prasie kosztuje
    ich więcej niż te 81 tys,