  • 71. Data: 2008-09-26 11:46:14
    Temat: Re: Słyszeliście już o Lukas Banku ?
    Od: note11 <n...@e...net>

    kris wrote:

    > I podejrzewam ze przegrałbys sprawę z Bankiem w Sądzie(to tak jak z pinem do
    > kk);)))

    tak jak kiedyś pamiętam sąd wziął za dowód SMSa wysłanego ponoć z
    konkretnej komórki. (spreparowanie takiego smsa to nie problem techniczny)

    nie wiem, czy bym przegrał, ale wiem, że nie wierzę ślepo w niezawodność
    elektronicznych zabezpieczeń.

  • 72. Data: 2008-09-26 11:50:42
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    blad wrote:

    > i dlatego jedynym sposobem dostępu jest u mnie internet - telefoniczny
    > dostęp
    > mam zawsze zablokowany.

    tu tez tak moglo byc...

    > Tu nie podali sposobu kradzieży, ale w porządnym systemie dostępu są logi,

    podali - znany juz wszystkim Lukas(z) B(ank) - zbieznosc inicjalow
    przypadkowa :-)

    > ktore można sobie sprawdzić i operacje wykonane zdalnie przeze mnie są
    > pokazywane inaczej niż przelew wykonany przez pracownika banku.

    i tu nalezy szukac tego martwego psa - albo pracownik poznal haslo i
    jakies kody jednorazowe (bo np. pan jubiler mu to sam przekazal) albo
    jest dziura w zabezpieczeniach. Jest jeszcze taka ewentualnosc, ze w
    histori byl to faktycznie przelew wykonany przez pracownika banku -
    tylko ze poszkodowany nigdy nie przegladal historii rachunku -
    samodzielnie lub oczami ksiegowej...

    Pozdro

    Maseł

  • 73. Data: 2008-09-26 13:53:59
    Od: Jan Słupicki <j...@g...com>

    [...]
    > O winie Banku możemy mówić tylko wtedy jeśli ich pracownik do
    > wypłaty/przelewu uzył danych/narzedzi do których miał dostęp z racji swego

    Ale tu przecież nie chodzi o winę Lukasa !
    Wina nie ma nic do rzeczy w sprawie obowiązku zwrotu pieniędzy.
    Wzięli od klienta pieniądze, zarabiali na nich - mają obowiązek zwrócić.

    > stanowiska w Banku lub Bank nienalezycie te dane zabezpieczył. Ale wtedy
    > gwarantuje Bank nie zdecydował by się na proces z klientem i psucie sobie
    > renomy.
    [...]

    Właśnie o to chodzi że ten bank ma za nic swoją renomę.
    Sąd jasno stwierdził że winny kradzieży jest pracownik a nie
    klient.

    --
    Jan Słupicki

  • 74. Data: 2008-09-26 14:23:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Chyba jednak na pewno tak;)
    > http://www.mbank.pl/przewodnik/funkcjonalnosci/4.htm
    > Wykonanie rzelewu dowolnego1
    > (tylko eKONTO, izzyKONTO)
    > A ta 1 znaczy:
    > 1 wykonanie tych czynności wymaga drugiego poziomu autoryzacji -
    > podania hasła smsowego lub hasła z aktywnej listy haseł jednorazowych
    >
    > Nie wiem jednak jak jest w Lukasie ale zdziwiłnbym się jak by przelew
    > można było robić bez żadnych kodów i zabezpieczeń- jest to chyba
    > oczywiste

    po pierwsze spór był o to czy mozna to zrobic dzwoniac z numeru innego niz
    zarejestrowany a nie czy trzeba potwierdzac kodem.
    Niemniej tak czy siak przy zlecaniu telefonicznym nie trzeba podawac kodów.

    "W demokracji wolno głupcom głosować,
    w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell

  • 75. Data: 2008-09-26 18:56:02
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > Niemniej tak czy siak przy zlecaniu telefonicznym nie trzeba podawac
    > kodów.

    Jak nie trzeba jak trzeba wyżej wyraznie
    tobie to przedstawiłem.

    Krzysiek

  • 76. Data: 2008-09-26 19:55:36
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 26 Sep 2008 20:56:02 +0200, kris wrote:

    > Jak nie trzeba jak trzeba wyżej wyraznie
    > tobie to przedstawiłem.

    Twierdzisz tak na podstawie tabelki czy doświadczeń własnych?

    Kilka lat temu definiowanie nowego odbiorcy u operatora mLinii nie wymagało
    kodu i nic w tej kwestii raczej się nie zmieniło. Dlatego też uwaga "1
    wykonanie tych czynności wymaga drugiego poziomu autoryzacji - podania
    hasła smsowego lub hasła z aktywnej listy haseł jednorazowych" dotyczy
    najprawdopodobniej tylko Internetu.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 77. Data: 2008-09-26 20:13:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> writes:

    > Twierdzisz tak na podstawie tabelki czy doświadczeń własnych?
    >
    > Kilka lat temu definiowanie nowego odbiorcy u operatora mLinii nie wymagało
    > kodu
    No właśnie ja pamiętam to samo.

    >i nic w tej kwestii raczej się nie zmieniło.

    Ale tego nie jestem pewien, ale nie chce mi się teraz sprawdzać.

    KJ

  • 78. Data: 2008-09-26 20:54:04
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

    > Lukas napisał klientowi że nie zamierza oddawać pieniędzy
    > bo "do jego (pracownika) obowiązków pracowniczych nie należało
    > popełnianie przestępstw polegających na włamywaniu się do sieci
    > bankowości elektronicznej.".

    Czytałem komentarze i dziwne, że nikt nie patrzy na to bandyckie wyjaśnienie
    tylko budujecie bzurne teorie o sprzątaczce i kiblu. Za 2-3 miechy takie
    banki byc może będą pierwsze padać.

    Po AIG już bank Fortis ma kłopoty więc taki Lukas przy nim to gówniarz do
    odstrzału w pierwszej kolejności.

    Po takiej informacji już jutro by mnie w tym banku nie było ( mają już kłpoty
    skoro takie tłumaczenie stosują).

    Zaczynam się bać. I nie chodzi tu tylko o Lukas bank.

    A.

  • 79. Data: 2008-09-26 21:04:23
    Od: sunmoon <n...@n...o2.nospam.pl.nospam>

    A pisze:

    > taki Lukas przy nim to gówniarz do odstrzału w pierwszej kolejności.

    LUKAS Bank ponownie najbardziej przyjaznym bankiem - Tygodnik Newsweek
    Polska opublikował wyniki corocznego rankingu na najbardziej przyjazny
    bank. [...] Jako mocne strony LUKAS Banku wskazano świetną obsługę
    klienta, [...]

    http://www.lukasbank.pl/obanku_aktualnosci.asp#w328

    taki przyjazny gówniarz do odstrzału?

    --
    sunmoon

  • 80. Data: 2008-09-26 21:30:25
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Polska opublikował wyniki corocznego rankingu na najbardziej przyjazny
    > bank. [...] Jako mocne strony LUKAS Banku wskazano świetną obsługę

    Za długo w biznesie siedziałem abym wierzył w te rankingi ( mają swoją cenę,
    tę spod stołu ). Poczytaj co ludzie "gadają"

    http://gielda.onet.pl/1,59,8,48455601,131010662,5606
    074,0,forum2.html

    [...]wczoraj wlaśnie wypłąciłem wszytko z lukasa. co za dziadwstwo. zeby
    cokolwiek załatwić trzeba odstać min 40 minut. obsługa mało wykwalifikowana.
    nie polecam!!

    ~bolinet , 26.09.2008 15:04

    Lukas Bank nalezy do francuskiej grupy Credit Agricole. Ich strata na rynku
    kredytów subprime wyniosla jak dotad (za posrednictwem ich inwestycyjnego
    banku Calyon)ok 10 miliardow USD.

    ~realista , 26.09.2008 17:22 [...]

    Nie jestem w lukas banku ale i tak mam już "stracha". Złe opnie krążą i o
    innych bankach ( raczej mniejszych ). Wg mnie panika narasta.

    A.