  • 11. Data: 2008-08-13 15:18:46
    Temat: Re: Smierc Amexa
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski pisze:
    > jednak ten 15
    > cyfrowy nr karty jak dla mnie bomba!

    Dlaczego ? :)

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2008-08-13 17:09:59
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    "Piotr Auksztulewicz" <w...@h...net> wrote in message
    news:g7uke2$5qt$1@polsl.pl...

> [...]
    > Polsce.
    > To że AmEx w Polsce ma dupiaty zasięg i dupiatą politykę to już nie
    > problem
    > korporacji...
    >

    > ATSD kiedyś mieliśmy Visy z Handlowego bodajże (potem przejął obsługę
    > Citi), lokalny serwer poczty na qmailu na Solarisie w lokalnej
    > serwerowni, lokalnych adminów od Windows itp. itd. Potem jednak
    > nastąpiła Wielka Unifikacja i mamy AmExy, pocztę na Exchange'u
    > (serwer fizycznie jest w UK, żeby było śmieszniej), a jak komuś
    > hasło wygaśnie podczas urlopu to musi dzwonić na infolinię

    Nic dodać, nic ująć. Szkoda tylko, że Amex tak do sprawy podchodzi. Sklepom
    ogólnie się nie dziwię, bo skoro mają wybór, to po co tracić kasę. Spotkałem
    się kilka razy z propozycją obniżenia ceny towaru o drobną kwotę lub
    dorzucenia jakiegoś drobiazgu w zamian za płatność gotówką.

    Niedawno PKP zrezygnowała z honorowania Amexa - tak na marginesie, jakby
    ktoś jeszcze korzystał.

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2008-08-13 20:15:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Błażej" <e...@p...fm> wrote in message

    > Niedawno PKP zrezygnowała z honorowania Amexa - tak na marginesie, jakby
    > ktoś jeszcze korzystał.

    Chyba nie dotyczy to wszystkich stacji. W kazdym razie ciagle mozna zaplacic
    Amexem rezerwujac bilet przez Internet.

    " Płatność kartą umożliwia opłacenie rezerwacji kartą MasterCard, VISA oraz
    AmericanExpress. System umożliwia również płatność przelewem on-line. "
    https://bilet.intercity.pl/irez/jsp/instrukcja.jsp?h
    ide=1&checkJS=true

    MK

  • 14. Data: 2008-08-13 20:24:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

    > Z moich obserwacji pół na pół poszło z autoryzacją i bez. Jeżeli
    > potwierdzi się że auth musi być zawsze to lipa trochę

    Dziwne. W jakich sklepach przeszlo bez autoryzacji? Moze dotyczy to
    terminali jakiegos szczegolnego aklajera. Pekao ciagle jest w tyle ;).

    Ja dzi dokonalem 2 transakcji, w roznych punktach i w POSach roznych
    aklajerow (Polcard, eService). Obie transakcje byly autoryzowane. Numery
    autoryzacji kolejne ;). Co oznacza, ze przez 10 minut ktore dzielily obie
    transakcje nikt nie placil Amexem ;). Obie transakcje ponizej 30 PLN. Kiedys
    po kilka stowek placilo sie bez autoryzacji.

    Amex byl jedna z moich ulubionych kart, ale czuje, ze za kilka m-cy sie z
    nim rozstane. Jak jeszcze przy DC beda wymagane autoryzacje to czas bedzie
    umierac (czytaj: przejsc na karty Electronic use only).

    MK

  • 15. Data: 2008-08-13 20:34:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

  • 16. Data: 2008-08-14 00:08:39
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 22:34:35 +0200, MK napisał(a):

    > Dziwne. W jakich sklepach przeszlo bez autoryzacji? Moze dotyczy to
    > terminali jakiegos szczegolnego aklajera. Pekao ciagle jest w tyle ;).

    Być może, ale musiałbym odszukać 'kwitów' a to może być a wykonalne, bo
    ma ostatnio takie burdello bum bum, że szkoda gadać :/ jak coś znajdę dam
    znać.

    Xenocide

  • 17. Data: 2008-08-14 00:10:29
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 17:18:46 +0200, Mithos napisał(a):

    > Dlaczego ? :)

    Nie uznaje liczb parzystych i toleruje je tylko wtedy kiedy już nie mam
    totalnie wyjścia - wiem, wiem ale jak mawiał znawca - każdy ma małe fobie
    i obsesje ;)

    Xenocide

  • 18. Data: 2008-08-14 00:10:29
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

  • 19. Data: 2008-08-14 07:00:35
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Aug 2008 00:10:29 +0000, Bartosz 'xbartx' Nowakowski
    napisał(a):

    > Nie uznaje liczb parzystych i toleruje je tylko wtedy kiedy już nie mam
    > totalnie wyjścia - wiem, wiem ale jak mawiał znawca - każdy ma małe
    > fobie i obsesje

    To dlaczego wysłałeś tę odpowiedź dwukrotnie? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 20. Data: 2008-08-14 08:10:11
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Błażej wrote:
    > Odnoszę dokładnie takie samo wrażenie. Szkoda, że "korporacje" nie rozważają
    > innych kart - czemu np. nie dają Visy?

    Zawsze jak widze karty korporacyjna to sa to:

    1) Visa z Handlowego, lub
    2) Amex z Amexa

    W przypadku 1) jest do dupy, bo pracownik osobiscie splaca karte i uzera
    sie z pracodawca o zwrot wydatkow. Pracownik w dodatku ponosi koszt
    przelewu na splate :(

    W przypadku 2) jest fajnie, bo pracodawca splaca karte i uzera sie z
    pracownikiem o rozliczenie wydatkow.

    Z punktu widzenia pracownika Amex jest lepszy (zwlaszcza ze dorzucaja
    drugiego do wydatkow prywatnych). Nie wiem czemu Handlowy opracowal taki
    xujowy model przeplywu gotowki, ale mnie wymiana Amexa na Vise
    zdenerwowala mocno.

    Pozdrawiam
    Wieslaw