  • 81. Data: 2009-11-04 19:22:58
    Temat: Re: Sondowanie przed atakiem [Re: Mniej do OFE więcej do ZUS ?]
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Lis, 20:07, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Za moment nadejdzie czas zeby wyjasnic politykom, ze jednak nie moga sie do
    > nich dotykac :).
    Widzisz jakiś sposób aby to wyjaśnić?

  • 82. Data: 2009-11-04 19:42:32
    Od: SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    Krzysiek pisze:

    > Widzisz jakiś sposób aby to wyjaśnić?

    Przesraliśmy tę okazję w '89, kiedy należało paru sq...ów powiesić na
    latarniach, a nie wybierać ich parę lat później na prezydenta i
    premiera. Może warto przypomnieć coponiektórym jak to się odbyło w Rumunii?
    Powiecie, że to już nie te czasy?
    A powiedzielibyście w połowie lat 90, że to "te czasy" na to, co się
    działo w Jugosławii, też parę dekad wcześniej przemocą "zjednoczonej"
    tak, jak się teraz jednoczy Jewropę?
    Na obywatelski sprzeciw - zawsze jest dobry czas.

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 83. Data: 2009-11-04 20:16:46
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Lis, 20:42, SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>
    wrote:

    > Przesraliśmy tę okazję w '89, kiedy należało paru sq...ów powiesić na
    > latarniach, a nie wybierać ich parę lat później na prezydenta i
    > premiera.
    Jak by paru sq... spodziewało się takiego obrotu sprawy jak piszesz to
    by nie było '89 ;)

  • 84. Data: 2009-11-04 21:30:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości grup

    > to jest majstersztyk inzynierii finansowej, prywatny zus bis,
    > ktory kasuje procent od skladki i zarzadzania bez wzgledu
    > na to czy osiagnie zysk, czy straci.
    >
    > jakis paranoik nazwal powstanie ofe reforma emerytalna.

    Zaletą OFE jest, a przynajmniej powinno być to, że nie są one wprost zależne
    od polityków. Już pal diabli czy zarobią więcej niż ZUS o pół procent czy
    mniej. Miało być ZNACZNIE trudniej ukraść te pieniądze. To znaczy takie było
    chyba założenie i teoria.

    Ale w praktyce na pewno da się to zmodyfikować. :)

  • 85. Data: 2009-11-04 21:56:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Zaletą OFE jest, a przynajmniej powinno być to, że nie są one wprost
    > zależne od polityków. Już pal diabli czy zarobią więcej niż ZUS o pół
    > procent czy mniej.

    Dlaczego wszyscy dali sobie wmowic, ze ZUS cokolwiek zarabia? ZUS nic nie
    zarabia. W ZUSie mozna tylko i wylacznie stracic. OFE daje szanse na wzrost
    wartosci. W OFE widac kazdego dnia ile ma sie na koncie.

    MK

  • 86. Data: 2009-11-04 22:06:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Dlaczego wszyscy dali sobie wmowic, ze ZUS cokolwiek zarabia? ZUS nic nie
    > zarabia. W ZUSie mozna tylko i wylacznie stracic. OFE daje szanse na
    > wzrost wartosci. W OFE widac kazdego dnia ile ma sie na koncie.

    Tzn. uważasz, że konkretnie ja dałem sobie to wmówić? To jest po prostu
    pewne uproszczenie. ZUS "zarabia" przy użyciu mechanizmu ręcznej waloryzacji
    opartej jednak o pewien wskaźnik rynkowy (przeciętną rentowność obligacji
    czy tam bonów). To daje pewien poziom efektywności "inwestycji", który można
    porównywać z wynikami OFE.

    Sama "kasa w ZUS" jest rzecz jasna kompletnie wirtualna, ale my nie mówimy o
    tej kasie, tylko o wypłacie z podsystemu "ZUS" i wypłacie z podsystemu "OFE
    " otrzymywanej przez emeryta przy założeniu, że wtopił w te dwa podsystemy
    tyle samo kasy.

  • 87. Data: 2009-11-05 11:06:45
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MK" news:hcstau$88n$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    wzrost
    > wartosci. W OFE widac kazdego dnia ile ma sie na koncie.

    Tylko co z tego, że widać. W czasie ostatniego pobytu w PL widziałem wyciąg
    znajomego z OFE Aviva CU czy jak się tam to badziewie nazywa. Jako, że
    znajomy sam inwestuje wyszło na to, że gdy by te pieniądze dostawał do łapki
    to dziś jego kapitał był by o kilkanaście tysięcy większy.
    Oczywiście nie każdy ma smykałkę do inwestowania ale obecny system jest do
    dupy i to chyba każdy zdrowo myślący człowiek stwierdzi.
    Najrozsądniejsze rozwiązanie to:
    1. Obniżenie pozapłacowych kosztów pracy oraz wszelakiej maści złodziejskich
    podatków
    2. Jednolita emerytura dla wszystkich
    3. Dzięki niższym kosztom pracy oraz niższym podatkom możesz sobie odłożyć.
    Nie chcesz odkładać/inwestować twoja strata.

    Po za tym nigdy państwo polskie o pieniądze swoich obywateli nie dbało stąd
    też najlepiej dla nas wszystkich aby przy emeryturach łajzy z lewa i prawy
    nie dłubały (szczególnie mam tutaj na myśli kreatywną księgowość łysego Pana
    Vincenta R. w postaci np. modyfikacji wysokości składki jaka trafia do OFE)
    bo jeszcze krzywdę sobie i nam co gorsza zrobią.