  • 1. Data: 2010-04-10 09:24:19
    Temat: Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
    Od: "Wojtek" <w...@w...pl>

    Witajcie,

    jakie rokowania co do giełdy, waluty po tej tragedii - roztrzaskaniu
    samolotu z prezydentem i innymi ważnymi ludźmi w Polsce? Będzie to miało
    jakiś wpływ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2010-04-10 09:36:17
    Temat: Re: Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
    Od: "azot" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > jakie rokowania co do giełdy, waluty po tej tragedii - roztrzaskaniu
    > samolotu z prezydentem i innymi ważnymi ludźmi w Polsce? Będzie to miało

    Zginął Sławomir Skrzypek - prezes NBP.

    azot

  • 3. Data: 2010-04-10 09:37:54
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Wojtek <w...@w...pl> dared to write:
    > Witajcie,
    >
    > jakie rokowania co do giełdy, waluty po tej tragedii - roztrzaskaniu
    > samolotu z prezydentem i innymi ważnymi ludźmi w Polsce? Będzie to miało
    > jakiś wpływ?

    Sytuacja niepewności, choćby obiektywnie nieuzasadnionej, powinna wpłynąć hamująco na
    giełdę?

    k.

  • 4. Data: 2010-04-10 09:56:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 10 Apr 2010 11:24:19 +0200, Wojtek napisał(a):

    > jakie rokowania co do giełdy, waluty po tej tragedii - roztrzaskaniu
    > samolotu z prezydentem i innymi ważnymi ludźmi w Polsce? Będzie to miało
    > jakiś wpływ?

    IMO niewielki.
    Komotowski dostanie stołek awansem, trochę przetasowań w PiS... Skrzypek i
    tak był figurantem.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 5. Data: 2010-04-10 10:08:55
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > jakie rokowania co do giełdy, waluty po tej tragedii - roztrzaskaniu
    > samolotu z prezydentem i innymi ważnymi ludźmi w Polsce? Będzie to miało
    > jakiś wpływ?

    Dwie prezydenckie emerytury do przodu dla budżetu. Pomysły i żądania dziadka
    Kochanowskiego żeby kupić szczepionkę za xxx milionów euro mogłyby puscić
    ten kraj z torbami.

    --
    AS

  • 6. Data: 2010-04-10 10:18:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Kochanowskiego żeby kupić szczepionkę za xxx milionów euro mogłyby puscić

    Panowie, o zmarłych dobrze albo wcale, ok?!

    RiP [*]

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2010-04-10 10:25:24
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Witajcie,
    >
    > jakie rokowania co do giełdy, waluty po tej tragedii - roztrzaskaniu
    > samolotu z prezydentem i innymi ważnymi ludźmi w Polsce? Będzie to miało
    > jakiś wpływ?

    Jeśli chodzi o GPW to IMO pozostanie to bez większego wpływu. Naturalnie
    mogą próbować wygenerować silny impuls w dół, ale raczej stawiałbym na to,
    że taki impuls nie potrwa dłużej niż jedną sesję i jeżeli już to tylko na
    spółkach z WIG20, no i nie będzie bardzo silny. W piątek w USA było wyraźnie
    do góry i do tego maksima roczne.

    Co do PLN wydaje mi się to bardziej skomplikowane i nie mam pojęcia. Ale
    może to być zalążkiem odwrócenia trendu, a przynajmniej efekty potencjalnie
    mogą być bardziej długoterminowe. Może bowiem nastąpić zmiana układu sił w
    RPP oraz większe zmiany w składzie zarządu NBP. Nie zgadzam się też do końca
    z tezą, że Skrzypek był figurantem.

    Co do PLN, ogólnie rynek może chyba próbować dyskontować scenariusz "całej
    władzy w rękach PO". Raczej nie powinien przyjąć tego pozytywnie.

    A jak będzie okaże się w poniedziałek, możemy sobie tu podywagować, ale
    znacznie większe znaczenie od zachowania lokalnych inwestorów będzie tu mieć
    reakcja zagranicznych banków inwestycyjnych.

  • 8. Data: 2010-04-10 11:20:04
    Od: "azot" <a...@g...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    Może bowiem nastąpić zmiana układu sił w
    > RPP oraz większe zmiany w składzie zarządu NBP. Nie zgadzam się też do
    > końca z tezą, że Skrzypek był figurantem.

    Komorowski będzie nie tylko p.o. Prezydentem.
    Cytat eksperta: "Decyzje należące do kompetencji Prezesa NBP przejmuje
    marszałek sejmu B. Komorowski, który również będzie upoważniony do powołania
    nowego prezesa NBP."
    Platforma kładzie łapę na wszystkim.

    azot

  • 9. Data: 2010-04-10 11:55:27
    Od: "MacGregor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > to, że taki impuls nie potrwa dłużej niż jedną sesję i jeżeli już to
    > tylko na spółkach z WIG20, no i nie będzie bardzo silny. W piątek w USA

    Raczej sytuacja nie będzie ciekawa - ze względu na niepewność co będzie
    dalej (a raczej kto będzie dalej) uważam, że rynki zareagują negatywnie.
    Mam nadzieję że na krótko. Na poniedziałek zarówno GPW jak i PLN zaliczą
    dołka.

> [...]
    > znacznie większe znaczenie od zachowania lokalnych inwestorów będzie tu
    > mieć reakcja zagranicznych banków inwestycyjnych.

    Figurant, czy nie - nie mi to osądzać, ale był szefem. Teraz nie wiadomo
    jeszcze kto zostanie następcą, a więc rynki nie wiedzą, jaka polityka będzie
    prowadzona.
    Jak zwykle w czasach niepewności rośnie ryzyko, a to spowoduje spadek.
    Jak wyżej juz napisałem, mam nadzieję, że krótki.
    Bardzo wane jest teraz wybór (albo hociaż wskazanie kndydatów na) szefa NBP.
    Na mój nos mamy co najmniej 1-2 tygodnie "zwiększonej niepewności na
    rynkach", czyli spadki

    Banki inwestycyjne na pewno wykorzystają sytuację by zarobić.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 10. Data: 2010-04-10 12:22:58
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    MacGregor pisze:
> [...]
    > rynkach", czyli spadki
    >
    > Banki inwestycyjne na pewno wykorzystają sytuację by zarobić.

    Figurant to taka osoba ktora nie ma wplywu na nic, kto jest szefem tak
    naprawde ?