  • 1. Data: 2003-10-13 22:26:45
    Temat: Splaszczenie materii ;-)
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Tak sie zastanawiam nad pewnym zjawiskiem. Nie bardzo umiem
    go zakwalifikowac, ale troche mnie to zastanawia.

    Otoz pamietam doskonale kampanie reklamowa mBanku. I uzyte
    instrumenty dla zachety, czyli razaco :-) wysokie oprocentowanie.
    Do elementow a raczej glownego elementu kampanii reklamowej nalezalo
    swoiste tlumaczenie sie z tego faktu, czyli wysokiego oprocentowania
    skladanych pieniedzy. O ile mnie pamiec nie myli, to chyba poczatek
    wynosil >17% przy raczej nizszych wartosciach dla lokat terminowych
    w innych bankach. Tlumaczenie polegalo glownie na tlumaczeniu :-)
    sie z faktu, ze przeciez bank ten nie ma placowek, zatem nie ponosi
    kosztow z tym zwiazanych.

    Dzis sytuacja ulegla zmianie. Placowek niby nadal nie ma, za to sa
    kioski. Kioski same w sobie dosc kosztowne chyba (pewno, nie jest
    to palac w marmurach, ale troche inwestycji jednak jest, i w dodatku
    w dosc chyba drogie powierzchnie w centrach handlowych. Zawsze
    to troche ludzi tez w takich kioskach pracuje. Moze to nie sa duze
    koszty, ale jednak...

    Koszty, ktore ida wbrew obietnicom reklamowym. Oczywiscie, ktos powie
    ze rachunek ekonomiczny poparty zwiekszonymi z tego powodu zyskami dla
    banku powoduje takie dzialania. A ja z natury jestem przekorny i ide
    sie zalozyc o dolary przeciwko orzechom, ze gdyby bank utrzymywal
    konsekwentnie polityke wysokich stop, to w efekcie uzyskalby lepsze
    wyniki. Bo po prostu wykolegowalby konkurencje, ktora na moje oko
    zjadla zyski mBanku. I slyszy sie nawet, ze eMAX jest juz
    nierentowny. A dlaczego niby ma byc rentowny, skoro ludzie stali sie
    mobilni, i pieniadze odeszly z mBanku. Moze nie tak mobilni jak w
    Ameryce, gdzie przenosza sie ze stanu jednego w drugi (na mapie, a nie
    ze stanu swiadomosci, czego my doswiadczamy po paru piwach...), ale
    zwyczajnie, zaczyna nalezec do normalnosci posiadanie kilku, niedlugo
    moze kilkunastu kont, i przenoszenie nawet skromnych zasobow z jednego
    banku do drugiego. Do drugiego, oferujacego wieksze zyski. Jeden
    z malo realnych analitykow na tej liscie (wedlug mnie oczywiscie...)
    dowodzil roznicy miedzy oprocentowaniami i zyskiem kilku groszy.
    Formalnie prawda, ale ja na przyklad takiego rachunku nie prowadze,
    i przenosze swoje skromne grosze nawet dla sportu. :-) Tam gdzie
    'daja' wiecej. A dlaczego niby mam byc charytatywny w stosunku
    do bankow, ktore to firmy chatrytatywne na mily Bog nie sa wcale to
    a wcale. Jestem przekonany, ze stosunkowo niewielka ilosc bankow
    wirtualnych o porownywalnych p o d s t a w o w y c h walorach
    (darmowa obsluga, darmowe przelewy, darmowe karty) skutecznie
    rywalizuje miedzy soba wylacznie groszowymi roznicami
    w oprocentowaniu. I gdyby zamiast splaszczac, mBank w pore
    zareagowal, swego czasu LG nie wyjal by im duzej ilosci klientow,
    teraz ta fala przeszla do VW, a nie chcialbym robic za wrozbite, lecz
    ciekaw jestem, czy fala sie nie przeniesie w listopadzie do Eurobanku,
    gdy ten otworzy obsluge internetowa z wyzszym o dziesiate czesci
    procenta zyskami dla kont wirtualnych. Bo wyczuwam (byc moze
    niewlasciwie, nie pretenduje do roli znawcy) w dzialaniu wlascicieli
    jakis zamysl w dzialaniach, jakas preznosc, i byc moze opoznienie
    wejscia internetowego jest zamyslem co do sposobu ustawienia
    szczebelkow zachet.

    Bo wedlug mnie zadzialalo domino: z mBanku odeszli ludzie do LG,
    dzieki glupocie Nordei i wlasciwej reakcji VW fala przeszla do niego.
    Ciekaw jestem, co bedzie dalej. Bo wracajac do tezy wyjsciowej -
    mBank postawil na zlego konia, to znaczy niepotrzebnie zmienil zaprząg
    podczas przeprawy przez rzeke. :-)

    --
    Adek (na adres z newsow nie odpowiadam z uwagi na
    rozprzestrzenianie sie wirusow poprzez skanowanie

  • 2. Data: 2003-10-14 07:00:21
    Temat: Re: Splaszczenie materii ;-)
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

    A ile wynosi oprocentowanie w mBanku, bo ja uzywam aktywnie (40 - 60
    przelewow w miesiacu) tego rachunku od prawie 3 lat i niemam pojecia ile mi
    rosnie procentow nakoncie ;)
    Kazdy ma swoje priorytety, mi w mBanku brakuje wlasnie przynajmniej jednego
    bankomatu depozytowgo w moim miescie i jest to dla mnie idealny bank.
    Jak chcesz miec duzy zysk z procentu to napewno juz nie z lokat.

    Fajas

  • 3. Data: 2003-10-14 07:33:04
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    A_Zet wrote:
> [...]
    > w innych bankach. Tlumaczenie polegalo glownie na tlumaczeniu :-)
    > sie z faktu, ze przeciez bank ten nie ma placowek, zatem nie ponosi

    Tyle, ze teraz zeby moc dalej zdobywac klientow bank zostal zmuszony do
    "budowania" fizycznych placowek. Dalej masz bezp[latneprowadzenie, przelewy,
    karty.
    Oprocentowanie na eMAXie jest nizsze od WIBOR1M o 0,35%.

> [...]
    > mobilni, i pieniadze odeszly z mBanku. Moze nie tak mobilni jak w
    > Ameryce, gdzie przenosza sie ze stanu jednego w drugi

    Tylko zadaj sobie pytanie po co mialab kosztem zyskow zwiekszac depozyty?
    Nie lepiej zaczac zarabiac na kredytach? VW Bank direct to zrodlo taniego
    pieniadza dla kredytow na samochody koncernu. Kredyty samochodowe sa z
    gruntu rzezy mniej ryzykowne niz np. konsumcyjne. Popatrz tez na Inteligo -
    znacznie obnizyli oprocentowanie, a bank i tak zdobywa nowych klientow..

> [...]
    > Formalnie prawda, ale ja na przyklad takiego rachunku nie prowadze,
    > i przenosze swoje skromne grosze nawet dla sportu. :-)

    To jestes ty. Moze takich osob jest tysiac. Tylko ci co maja duza kase -
    wybiora fundusze inwestycyjne, bo te zapewnia im (owszem przy wiekszym
    ryzyku) wiekszy zysk, a nie beda patrzec na roznice idace w ulamki procenta.
    Zauwaz - ze depozyty w mBanku wcale sie nie zmniejszyly - a rosna - podobnie
    w VW Banku. (w tym drugim na jednego klienta przypada cos kolo 26 tysiecy
    zlotych - masz tyle na rachunku? ;) (aczkolwiek duza czescc to firmy )

> [...]
    > w oprocentowaniu. I gdyby zamiast splaszczac, mBank w pore
    > zareagowal, swego czasu LG nie wyjal by im duzej ilosci klientow,

    Duzej ilosci klientow? Nie rozsmieszaj - Jakiej ilosci? Moze jakies liczby?
    Nie mozesz zrozumiec ze niektorych kliebntow nie oplaca sie utrzymywac?
    Nawet jesli maja kase duza? Bo zobacz - przyjdzie Dominet, da jeszcze wyzsze
    oprocentowanie i co - bedziesz doplacal? Zreszta mBank jak i Inteligo idzie
    coraz bardziej w strone przychodow z prowizji (czy to od klienta czy za
    posrednictwo) niz marzy odsetkowej (VW Bank akurat nie musi)

> [...]
    > jakis zamysl w dzialaniach, jakas preznosc, i byc moze opoznienie
    > wejscia internetowego jest zamyslem co do sposobu ustawienia

    Eeee tam ;) Przejdzie drobnica. Wiekszosc ludzi juz nie zwraca uwagi na
    jakas drobnice. Liczy swoj czas - a zalozenie i pobsluga konta troche
    kosztuyje

    > Bo wedlug mnie zadzialalo domino: z mBanku odeszli ludzie do LG,
    > dzieki glupocie Nordei i wlasciwej reakcji VW fala przeszla do niego.

    Taaaaaa pewnie ;)

    > Ciekaw jestem, co bedzie dalej. Bo wracajac do tezy wyjsciowej -
    > mBank postawil na zlego konia, to znaczy niepotrzebnie zmienil zaprząg
    > podczas przeprawy przez rzeke. :-)

    Liczy sie to, czy bank zarabia. Zarabiac moze na wielu rzeczach. Widocznie
    wyszlo im, ze tak szybciej wyjda na swoje :)