  • 1. Data: 2007-07-12 03:15:42
    Temat: Spłata KK BPH za pomocą polecenia zaplaty
    Od: m...@g...com

    Witam,

    Była niedawno teoretyczna dyskusja na temat spłaty KK za pomocą PZ.
    Chciałbym nawiązać i przedstawić konkretny przykład.
    Według wyciągu miesięcznego z BPH spłata zadłużenia KK miała nastąpić
    w poniedziałek 25 czerwca. W rzeczywistości obciążenie rachunku w
    Lukas Banku nastąpiło 28 czerwca (czwartek). Na kolejnym wyciągu z BPH
    widnieje taka sama data spłaty (28.06) oraz 2 opłaty - za nieterminową
    spłatę oraz wysokie odsetki.
    Pytanie, kto zawinił: Lukas czy BPH? Lukas twierdzi, że realizuje PZ w
    dniu, w którym dostaje polecenie z banku wierzyciela (czyli BPH). BPH
    twierdzi, że sprawdza ...
    I drugie pytanie - czy karne opłaty są w tej sytuacji uprawnione? Czy
    możliwe jest, że Lukas wykonał PZ z trzydniowym opóźnieniem? W każdym
    z dni od 25 do 28 czerwca na koncie w Lukasie była dostępna kwota
    umożliwiająca dokonanie spłaty.

    Pozdrawiam,

    Michał

  • 2. Data: 2007-07-12 05:53:29
    Temat: Re: Spłata KK BPH za pomocą polecenia zaplaty
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    >Pytanie, kto zawinił: Lukas czy BPH? Lukas twierdzi, że realizuje PZ w
    >dniu, w którym dostaje polecenie z banku wierzyciela (czyli BPH). BPH
    >twierdzi, że sprawdza ...

    Jak BPH sprawdzi to będzie wiadomo kto zawinił. Złożyłbym w obu bankach
    pisemną reklamację.

> [...]
    >możliwe jest, że Lukas wykonał PZ z trzydniowym opóźnieniem? W >każdym
    >z dni od 25 do 28 czerwca na koncie w Lukasie była dostępna kwota

    Jeżeli wina leżała po stronie BPH opłata nie powinna być należna.

    Darek

  • 3. Data: 2007-07-12 06:20:31
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Jul 2007 20:15:42 -0700,
    osoba podpisana: m...@g...com <m...@g...com>
    napisała:
    [...]
    > Pytanie, kto zawinił: Lukas czy BPH? Lukas twierdzi, że realizuje PZ w
    > dniu, w którym dostaje polecenie z banku wierzyciela (czyli BPH). BPH
    > twierdzi, że sprawdza ...

    Co to znaczy realizuje ? Z mojej wiedzy, że lukas nie miał możliwości
    "zrealizować" w innym dniu.

> [...]
    > możliwe jest, że Lukas wykonał PZ z trzydniowym opóźnieniem? W każdym
    > z dni od 25 do 28 czerwca na koncie w Lukasie była dostępna kwota

    Wg mnie zawinił BPH/KIR, ale w obu bankach powinieneś złożyć reklamację.
    Najpierw w lukasie, żeby miec 'czarno na białym" kiedy do nich PZ
    wpłynęło, a później w BPH.

    KJ

    > Pozdrawiam,
    >
    > Michał

    A lady is one who never shows her underwear unintentionally.
    -- Lillian Day

  • 4. Data: 2007-07-12 18:36:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > możliwe jest, że Lukas wykonał PZ z trzydniowym opóźnieniem? W każdym
    > z dni od 25 do 28 czerwca na koncie w Lukasie była dostępna kwota

    AFAIR założenia PZ są takie, że komunikat obciążający musi wyjść 1.
    sesją. Odpowiedź musi być tego samego dnia - jeśli jej nie ma, to PZ
    jest niezrealizowane.

    Zatem każdy bank musi odpowiedzieć tego samego dnia.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2007-07-12 18:53:52
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Jul 2007 20:36:24 +0200,
    osoba podpisana: Pete <n...@n...com>
    napisała:
    > m...@g...com pisze:
    [...]
    > AFAIR założenia PZ są takie, że komunikat obciążający musi wyjść 1.
    > sesją. Odpowiedź musi być tego samego dnia - jeśli jej nie ma, to PZ
    > jest niezrealizowane.

    Skąd takie info ?

    > Zatem każdy bank musi odpowiedzieć tego samego dnia.

    Bo wg mnie nie musi.

    KJ

    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

  • 6. Data: 2007-07-12 19:14:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > AFAIR założenia PZ są takie, że komunikat obciążający musi wyjść 1.
    > sesją. Odpowiedź musi być tego samego dnia - jeśli jej nie ma, to PZ
    > jest niezrealizowane.

    E? PZ to chyba jest "z difolta" zrealizowane, a odpowiedzi sa wysylane
    wylacznie odmowne?

    MJ

  • 7. Data: 2007-07-13 06:40:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    Michal Jankowski pisze:

    > E? PZ to chyba jest "z difolta" zrealizowane, a odpowiedzi sa wysylane
    > wylacznie odmowne?
    >
    > MJ

    Racja.
    Pamiętałem, że jakaś odpowiedź musi wyjść 3. sesją :-)

    Anyway, jeśli rachunek KK przedpiścy został obciążony 3 dni za późno, to
    winę ponosi wyłącznie bank wierzyciela - bo bank dłużnika nie wysyła już
    żadnej odpowiedzi.

    (chyba, że w dniu spłaty była 1. próba, na którą z jakiś powodów poszła
    odmowa)

    --
    Pete

  • 8. Data: 2007-07-13 06:41:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:
    > Dnia Thu, 12 Jul 2007 20:36:24 +0200,
    > osoba podpisana: Pete <n...@n...com>
    > [...]
    >
    > Skąd takie info ?

    Z pamięci, napisałem przecież ;)

    > Bo wg mnie nie musi.

    Wiem, wiem.
    Musi, ale tylko w przypadku odmowy.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2007-07-13 07:12:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Anyway, jeśli rachunek KK przedpiścy został obciążony 3 dni za późno,
    > to winę ponosi wyłącznie bank wierzyciela - bo bank dłużnika nie
    > wysyła już żadnej odpowiedzi.

    Dokładniej - jeśli uznanie na konto wierzyciela jest za późno, to
    tylko bank wierzyciela jest winien (przy zastrzeżeniu jak niżej). Bo
    bank dłużnika może konto dłużnika obciążyć nawet za tydzień, to już
    tego banku strata. 8-)

    > (chyba, że w dniu spłaty była 1. próba, na którą z jakiś powodów
    > poszła odmowa)

    MJ