  • 1. Data: 2007-08-04 16:07:45
    Temat: Splata kr.walutowego walutą - bez kosztu spreadu
    Od: "mascotte" <b...@o...pl>

    Mam kredyt mieszkaniowy we frankach. Chce sprzedac mieszkanie i od razu splacic
    kredyt. Czy ktos sprawdzal, czy mozliwe jest aby potencjalny kupiec mogl
    zaciagnac kredyt od razu w CHF i wyslac mi na konto wlasnie CHF?
    O ile sie orientuje w Polsce kredyt w walucie od razu jest zamieniany na
    PLN po kursie tabelowym Banku - jest to oczywiscie bardzo zyskowne dla Banku.
    Czy sa Banki ktore zrealizuja kredyt wysylajac CHF od razu na moj rachunek
    kredytu walutowego. Pytam bo taka operacja zaoszczedzila by mi 2% i kupcowi 2%.
    Drugi problem to czy w ogole mozna sprzedac mieszkanie w Polsce (w domysle
    chodzi mi o notariusza) za np. 30.000 CHF i 50.000 PLN albo za same CHF?

  • 2. Data: 2007-08-05 07:04:53
    Od: "Krzysztof Ziolkowski" <z...@g...pl>

    Kredyt walutowy mozesz uzyskac w Deutsche Banku i Fortisie.
    Po odpowiednich negocjacjach takze, byc moze w Millennium, i PKO BP.
    Tylko nie wydaje mi sie zebys mogl sugerowac kupujacemu w jakim banku ma
    zaciagnac kredyt. To chyba tylko i wylacznie jego sprawa.
    Zwlaszcza jesli bedzie mial klopoty ze zdolnoscia kredytowa:)

  • 3. Data: 2007-08-06 07:34:24
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

> [...]
    > zaciagnac kredyt. To chyba tylko i wylacznie jego sprawa.
    > Zwlaszcza jesli bedzie mial klopoty ze zdolnoscia kredytowa:)

    No ale jest jeszcze drugi wątek.. nawet jak dostanie te franki "do ręki" (czyli
    moze wykonać przelew w "czystych" CHF) to nie jest powiedziane że jego bank
    pozwoli mu spłacić to frankami, pozbywając się zysku z ukrytej prowizji (jaką
    jest spread). Najpierw trzebaby to drugie sprawdzic - bo jak nie ma takiej
    możliwości, to obawiam się że "sugerowanie" kredytobiorcy gdzie ma brać kredyt
    nie ma sensu.

    Można to załatwć jeszcze inaczej - być może twój kredyt kupujący zechciałby
    przejąć - wtedy sprawa jest prosta i spread znika (tzn przechodzi na
    kupującego). To wydaje mi siębyć prostszą operacja do zrobienia

  • 4. Data: 2007-08-22 21:49:15
    Od: "r" <b...@o...pl>

    Dzieki za odpowiedzi, ale ja w poscie mialem jeszcze jeden problem. Czy u
    notariusza mozna sprzedac w Polsce mieszkanie (cokolwiek) za inna walute niz
    PLN.
    Z gory dzieki