  • 11. Data: 2007-02-23 08:32:22
    Temat: Re: Splata kredytu mieszkaniowego z funduszu inwestycyjnego?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > No ale FRP czy FO z tego co widze po wykresach nie zapewniaja jakiegos
    > duzo wiekszego zysku niz lokaty, a do tego lokaty sa znacznie latwiejsze
    > w obsludze i dostepie do pieniedzy.

    nie zapewniaja to prawda, ale osobiscie lokat = lokat nie lubie, bo
    zamrozenie kasy nawet na 30 dni to czasem zbyt dlugo, dlatego czesc na
    koncie typu OKO a reszta w FRP; umorzenie trwa 3-4 dni

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 12. Data: 2007-02-23 08:38:49
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    RobertS wrote:
    > nie zapewniaja to prawda, ale osobiscie lokat = lokat nie lubie, bo
    > zamrozenie kasy nawet na 30 dni to czasem zbyt dlugo, dlatego czesc na
    > koncie typu OKO a reszta w FRP; umorzenie trwa 3-4 dni

    Ja trzymam na eMax+. Lepiej niz OKO, szybciej mozna pieniadze "wyciagnac" niz z
    funduszu. A 3-4 dni to zbyt dlugi czas na odmrozenia kapitalu. Natomiast w
    funduszach trzymam takie srodki, ktorych nie planuje wyplacac (czyli wplacam tam
    jakies nadwyzki i niech sie spokojnie rozmnazaja), tyle ze omijam FRP i FO z
    uwagi na niewielkie zyski. Moze z wiekiem zaczne postepowac inaczej.

    --
    Mithos

  • 13. Data: 2007-02-23 13:22:12
    Od: "ES" <e...@W...gazeta.pl>

    RobertS <r...@x...pl> napisał(a):

    > nie zapewniaja to prawda, ale osobiscie lokat = lokat nie lubie, bo
    > zamrozenie kasy nawet na 30 dni to czasem zbyt dlugo, dlatego czesc na
    > koncie typu OKO a reszta w FRP; umorzenie trwa 3-4 dni

    Ale na OKO lub eMAX+ przy ciut większych kwotach trzeba zapłacić belkowe, a na
    lokatach to tylko kwestia twojego wyboru, czy chcesz płacić podatek, czy nie.

  • 14. Data: 2007-02-23 14:30:48
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    On 22 Lut, 13:53, "NetManiak" <a...@h...com> wrote:
> [...]
    > powiernicze (w okresie dlugoterminowym - 30 lat) przyszla mi do glowy inna
    > mysl. A mianowicie - moze calosc kwoty 400tys wplacic do jakiegos funduszu i
    > z niego co miesiac wybierac transze do splaty kolejnych rat kredytu?
    > Intuicja podpowiada mi, ze tym sposobem mam duza szanse splacic caly kredyt,
    > nie placac ani grosza z biezacych wydatkow. Czy dobrze rozumuje? Jesli tak,
    > to jakie fundusze wybrac, by zmniejszyc ryzyko calego manewru (bo zdaje
    > sobie sprawe iz ryzyko jest nieodlacznie zwiazane z moim potencjalnym
    > zyskiem)? Co o tym myslicie? Czy robi sie w ten sposob na swiecie?

    Nie spłacaj wcześniej kredytu spłacisz go wcześnij stracisz 4 miliony
    złotych.

    Z 600 000 zł po 30 latach oddasz w najgorszym razie 600 000 zł
    kosztów (100 % więcej),
    czyli średnia 20 000 zł (3,33 %) w skali roku.
    zyski z 400 000 zł po 30 latach możemy zgromadzic oszczędności 4
    miliony złotych.

    ,,... skąd można wiedzieć, co będzie za 10 czy 30 lat?".
    Odpowiedź można powiedzieć jest prosta. Z roku na rok zmniejszają
    się koszty kredytu (np. przy kredycie na 30 lat po 5 latach jego
    spłaty mamy koszt już poniesiony jego spłaty z 10 lat, po 10 latach
    jego spłaty mamy koszt już poniesiony jego z 20 lat. Tak, więc w
    trakcie spłaty kredytu spada nam zadłużenie, a spłacanej racie
    odsetkowo kapitałowej przeważa kapitał, a nie odsetki.
    Jeśli spłacamy kredyt i w trakcie jego spłat i stopy procentowe
    pójdą górę, to odsetki wzrosną nam nieznacznie, ponieważ koszt
    pożyczonej kwoty ponieśliśmy na początku.

    Gdy koszt kredytu ze względu na inflację wzrasta, to proporcjonalnie
    muszą wzrosnąć depozyty by mieć środki do obsługuje kredytów
    W 2000 roku oprocentowanie kredytu w PLN było na poziomie 18% i jego
    koszt równał się lokacie 10%, a lokaty mieliśmy 18%. Jeśli
    oprocentowanie kredytu utrzymałoby się do dziś na tym poziomie, to
    koszt kredytu zaciągniętego na 60 miesięcy wynosiłby od pożyczonej
    kwoty 50%, a z drugiej strony zysk z lokaty z kapitalizacją odsetek,
    co roku z tej samej kwoty, którą byśmy pożyczyli, wynosiłaby
    128,77% - 50% koszt kredytu = 78% zysku po spłacie tego kredytu.
    Czytaj Długi Kredyt Krótka Lokata

    Analizując powyższe przykłady i wnioski możemy dojść do sytuacji
    odwrotnej, że przy zakupie nieruchomości, urządzeniu mieszkania, czy
    samochodu angażować jak najmniej własnych środków zaciągając
    kredyt do maksymalnej wartości transakcji, a jeśli kwota kredytu jest
    niewystarczająca do jej zamknięcia z braku zdolność kredytowej
    uzupełniamy ją swoimi środki. Podpisując umowę kredytową możemy
    spokojnie wybierać jak najdłuższy okres kredytowania i nie myśleć
    o jak najszybszej jego spłacie, a każde nadwyżki kapitału
    inwestować w systematyczne oszczędzanie na własną emeryturę.

    Michał Asman

    http://www.waluty.com.pl/article.php?id=15941

    http://www.waluty.com.pl/a15704-koszt_kredytu_w_zlot
    owkach_od_styczni.

    http://www.assman.com.pl/..

    http://michalasman.bblog.pl/

  • 15. Data: 2007-02-23 14:44:43
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Nie spłacaj wcześniej kredytu spłacisz go wcześnij stracisz 4 miliony
    > złotych.

    a ja waści daję Niderlandy ;-)
    dawno zaden wpis mnie tak nie rozbawil

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 16. Data: 2007-02-23 14:45:09
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Ale na OKO lub eMAX+ przy ciut większych kwotach trzeba zapłacić belkowe, a na
    > lokatach to tylko kwestia twojego wyboru, czy chcesz płacić podatek, czy nie.

    na ktorych lokatach nie placi sie podatku?

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 17. Data: 2007-02-23 18:36:29
    Od: "ES" <e...@W...gazeta.pl>

    RobertS <r...@x...pl> napisał(a):

    > na ktorych lokatach nie placi sie podatku?

    Na każdej lokacie, której oprocentowanie za okres lokaty daje odsetki mniejsze
    od 2,5 zł.

    Na przykładzie Eurobanku
    Lokata około 10 tys zł
    Tworzysz szybko 13 lokat jednomiesięcznych po 750 zł każda, oprocentowanie 3,
    65%.
    Lokaty samoodnawialne, gdzie kapitał i odsetki tworzą po miesiącu nową lokatę.
    750 zł daje ci co najmniej dwuletni margines, kiedy nie musisz zajmować się
    lokatami, a kapitał każdej z lokat dochodzi spacerkiem do 800 zł.

    Najwygodniejszy byłby mBank, jednak minimalna lokata to 500 zł na dwa
    miesiące, co oznacza, że od każdych ulokowanych 500 zł państwo zabierze nam (w
    uproszczeniu) 1 zł podatku, zostawiając tylko 1,5 zł odsetek.

    Po co zakładać jedną duża lokatę na kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy,
    ciesząc się, że bank łaskawie podniósł oprocentowanie takiej lokaty o 0,05
    procenta, skoro traci się 19%.

    Żeby wyrównać zabrane 19%, oprocentowanie zaoferowane przez bank musi być
    wyższe o 23,5%, a o tyle oprocentowanie lokat nie rośnie, jeśli lokujemy nie
    800 zł, a na przykład 10 tys. zł.

    Dla wspomnianego na początku Eurobanku, by odbić sobie podatek Belki, przy
    kwocie pojedynczej likaty ok. 10 tys. Zł, bank musiałby zaoferować nie 3,65%,
    a aż 4,5%, by po odjęciu podatku dostać te same odsetki, co na trzynastu
    lokatach po 750 zł.

    Wyliczenia warto wziąć szczególnie pod rozwagę przy lokowaniu w fundusze
    pieniężne, obligacji itp. gdzie nie ma możliwości uniknięcia podatku Belki.
    Dokładając do tego stratę przykładowo jednego procenta wartości wpłaty
    (prowizja dla funduszu, której nie pobiera - o ile mi wiadomo - tylko mBank i
    Multibank).
    Okaże się, że poszatkowane lokaty po 800 zł dadzą większy zysk, niż fundusz
    (po odjęciu podatku i prowizji za nabycie jednostek).

  • 18. Data: 2007-02-23 22:06:51
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Na każdej lokacie, której oprocentowanie za okres lokaty daje odsetki mniejsze
    > od 2,5 zł.

    nie zakladam takich lokat...moj czas jest cenniejszy niz bawienie sie w
    cos co oferuje mi nominalny zysk w skali miesiaca na poziomie 2,5zl

    2,5kzl to rozumiem, ale takie drobiazgi...

    2 lata trzymac kase na takich lokatach? wiesz jaki bylby tego koszt
    alternatywny...SZOK!

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 19. Data: 2007-02-24 12:12:02
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Jan Strybyszewski napisał:

    > Zalezy kiedy i w jaki fundusz. Przy fundasz akcji trzeba pamietac o tym ze:
    > 1) Akcje sa juz wysoko wyzej nie bedzie

    a skad masz takie info?
    > 2) Mozna stracic 30% na dzien dobry jaks ie trafi na spadki wiec do
    > wyjscia na 0 trzeba zarobic juz 50%.

    30% na dzień dobry? możesz rzucić jakiś przykład?
    kapitał ma być wpłacony na 30 lat, a zalecany minimalny okres dla
    funduszy akcyjnych to 5 lat, wiec spokojnie można inwestować, jeśli chce
    się wrzucić na 30...
    pozdr

  • 20. Data: 2007-02-24 12:17:28
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik NetManiak napisał:

> [...]
    > sobie sprawe iz ryzyko jest nieodlacznie zwiazane z moim potencjalnym
    > zyskiem)? Co o tym myslicie? Czy robi sie w ten sposob na swiecie?

    z 400kPLN można pomyśleć, żeby wpłacić to firmie zajmującej się asset
    managementem.
    w niektórych firmach minimalna kwota wpłaty to 10kPLN, a kwestią
    dogadania jest comiesięczna wypłata częsci środków.

    pozdr