  • 11. Data: 2008-05-02 18:04:25
    Temat: Re: Sposób na długi
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:02052008.571FAFCC@budzik61.poznan.pl...

    > to ja nie rozumiem.
    > gdzie jest blad w rozumowaniu:
    > - bank nalicza odsetki

    Nie moze naliczyc czesci grosza... wiec stosuje zaokraglanie... jezeli
    wychodzi ponad pol grosza jest prawdopodobne, ze zaokragli w gore (nie w
    kazdym banku tak musi byc), a wtedy odsetki beda prawie 2 razy wyzsze.

    MK

  • 12. Data: 2008-05-02 19:02:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie moze naliczyc czesci grosza... wiec stosuje zaokraglanie... jezeli
    > wychodzi ponad pol grosza jest prawdopodobne, ze zaokragli w gore (nie w
    > kazdym banku tak musi byc), a wtedy odsetki beda prawie 2 razy wyzsze.

    ok, widze ze nie doczytalem - myslalem ze dyskusja toczy sie jak ominac
    belkowe i zarobic, a nie , jak wlozyc siano zeby naliczylo sie ,51gr i zeby
    bank zaokraglil do calego grosza odsetek.
    Niezle.
    To co - kto i do jakiego banku pisze jakis skrypt ktory zalozy 100 tys kont
    i na kazde wrzuci kilka zlotych??? :)

    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.
    (Mądrość Wschodu)

  • 13. Data: 2008-05-02 22:10:49
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 2 May 2008 14:29:07 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >Nieprawda!!!
    >
    >Oprocentowanie niektórych kredytów jest niższe niż 11% w skali roku,
    >a tyle właśnie można wyciągnąć na dostatecznie dużej liczbie kont
    >oszczędzających z oprocentowaniem 5.5% w skali roku... Wystarczy
    >tylko na każdym takim rachunku mieć tyle, aby odsetki wyniosły
    >0.5 grosza w chwili kapitalizacji. :) Zaokrąglenie tego do pełnych
    >groszy da 11%, o ile kapitalizacja jest roczna; miesięczna daje
    >(piszę to z głowy --> proszę o przeliczenie) 11.3% w skali roku.

    I teraz w jakim banku założysz trzydzieści pięć tysięcy lokat po złoty
    dwanaście groszy?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 14. Data: 2008-05-02 23:29:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciej Bojko" j...@4...com

    > I teraz w jakim banku założysz trzydzieści pięć tysięcy lokat po złoty
    > dwanaście groszy?

    Tego nie wiem. Teraz o klienta trudno -- tyle jest tych różnych banków.
    A co dopiero o takiego klienta, który naraz otwiera tyle rachunków?!
    Każdy bank by chciał obsługiwać takich klientów... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2008-05-03 02:26:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wemif" fvfgfv$86o$...@j...tahoe.pl

    > W jakim banku rachunek z 5.5 sie do tego nadaje?

    W żadnym, bo tych rachunków trzeba mieć kilkadziesiąt tysięcy. :)

    > (aby odsetki szly na inne konto

    To nie jest problemem -- można przelewać ręcznie przy miesięcznej kapitalizacji.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2008-05-03 06:32:14
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:fvg881$n64$1@flis.man.torun.pl...

> [...]
    > A co dopiero o takiego klienta, który naraz otwiera tyle rachunków?!
    > Każdy bank by chciał obsługiwać takich klientów... ;)

    Hehe bank moglby zagrac jak opy GSM podbijajace sobie statystyki rozdawaniem
    starterow ;)
    10 takich klientow i bank nagle wysuwa sie na czolowke rankingow w ilosci
    otwartych (i aktywnych) rachunkow :D

    pozdr

  • 17. Data: 2008-05-03 08:20:12
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> wrote:

    > Ty naprawdę chcesz otwierać ileśtam lokat, po złotówce na każdej?

    Jesli znajdzie sie bank, ktory by sie do tego nadal (zakladanie
    przez internet, bez podania zdrapki, tokena czy kodu sms) to
    mozna sie pokusic o napisanie skryptu... ale jeszcze z warunkiem
    by odsetki szly na inne subkonto.

    a.

  • 18. Data: 2008-05-03 09:44:04
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 3 May 2008 08:20:12 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

    > Jesli znajdzie sie bank, ktory by sie do tego nadal (zakladanie
    > przez internet, bez podania zdrapki, tokena czy kodu sms) to
    > mozna sie pokusic o napisanie skryptu...

    Aha. Tak, oczywiście, Koledzy, uśmiechajcie się do niego.

    > ale jeszcze z warunkiem by odsetki szly na inne subkonto.

    To bardzo ważne, bo zwiększenie stanu konta o 1 grosz po kapitalizacji
    dramatycznie wpłynie na wielkość odsetek w kolejnym miesiącu.

    AK (dajcie mi łuk, ja się zastrzelę)

  • 19. Data: 2008-05-03 11:10:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Z" fvh0tb$anc$...@n...onet.pl

> [...]
    > starterow ;)
    > 10 takich klientow i bank nagle wysuwa sie na czolowke rankingow w ilosci

    I chyba jakoś tak Lukas ma milion kart kredytowych.

    Panwie z ArtB twierdzili (słyszałem na własne uszy, choć przez radio) że bankom
    ich działalność oscyloskopowa (?oscylująca/oscylacyjna?) opłacała się. :) Kto
    wie, może tutaj też stratne banki twierdziłyby, że są szczęśliwe. :)

    Ja jestem nieszczęśliwy. Wydałem wczoraj sporo pieniędzy i niemal wszystko
    gotówką. Niby 1400 zł KK, ale wyczyściłem :) kartę i zrobiłem to na chwilę
    przed wystawieniem wyciągu. Na dodatek na innej KK miałem jeszcze kilkaset
    złotych, lecz byłem pewny tego, że jest pusta -- nawet nie spróbowałem nią
    płacenia...

    Jeszcze niedawno niemal wszystko płaciłem gotówką lub debetowymi, ale ten
    przypadek jest jakiś przygnębiający.

    Wracając do groszowych odsetek -- na szczęście z bankami nie mam na pieńku
    i nie muszę tak kombinować. :) Jedynie ING Śląski, PeKaO, Sygma i Lukas mi
    podpadły. I tylko do PeKaO żywię (; morderczą nienawiść. ;)

    IMO półgroszowe odsetki nie są dobrą drogą, chyba że wobec banku, z którym
    się ma jakieś niewyrównane porachunki. Natomiast omijanie Belki jest słuszne,
    jako że należy rządowi i państwu pomóc w zmniejszaniu podatków. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2008-05-03 11:18:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wemif" fvh77s$9tc$...@j...tahoe.pl

> [...]
    > przez internet, bez podania zdrapki, tokena czy kodu sms) to
    > mozna sie pokusic o napisanie skryptu... ale jeszcze z warunkiem

    Odsetki powinny otwierać kolejne konta oszczędzające. :)
    (i trafiać na te konta oczywiście)

    108*5.5*.31/365=0,504493150684932
    107*5.5*.31/365=0,499821917808219

    111*5.5*.30/365=0,501780821917808
    110*5.5*.30/365=0,497260273972603

    Jak widać -- tych kont wcale nie trzeba tak wiele. :)

    --