  • 1. Data: 2006-03-01 20:10:24
    Temat: Sposób na szybkie pozyskanie kapitału?
    Od: "inwestor" <i...@i...koszalin.pl>

    Drodzy Grupowicze!

    Może będziecie mogli podsunąć jakieś racjonalne rozwiązanie mojego problemu.
    Uzyskuje dochody z wlasnej dzialalnosci gospodarczej. W poniedzialek na
    firme wezme duzy kredyt inwestycyjny - projekt nad ktorym pracowalem od
    poczatku roku. Oczywiscie musze miec wklad wlasny i tu pojawia sie moj
    problem. Brakuje mi ok. 8 tys. zł. Jednoczesnie nie chce zaciagac drogich
    kredytow konsumenckich, itp, bo w ciagu 3-4 tygodni bank powinien uruchomic
    mi nieodnawialny kredyt obrotowy.
    Gdzie najlepiej pozyczyc, zeby za duzo nie stracic, a w szczegolnosci, zeby
    nie zahamowac dalszego rozwoju firmy jakims wpisem w BIK, czy innej bazie?
    Dodam, ze mam juz troche kredytow, co stanowic moze pewne utrudnienie.

    Pozdrawiam,
    Tomek Łuczyński

  • 2. Data: 2006-03-02 01:13:07
    Temat: Re: Sposób na szybkie pozyskanie kapitału?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "inwestor" <i...@i...koszalin.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chce zaciagac drogich kredytow konsumenckich, itp, bo w ciagu 3-4
    > tygodni bank powinien uruchomic mi nieodnawialny kredyt obrotowy.

    No przy tak niewielkiej sumie to oprocentowanie kredytu ma marginalne
    znaczenie, znaczenie moze miec ewentualnie prowizja. Biorac pod uwage,
    ze czas jest takze cenny, zbieranie dziwnych swistkow tez cos
    kosztuje, a dodatkowo zalatwianie trwa zawsze dluzej niz na poczatku
    wyglada, ja przy tak malej kwocie i tak krotkim okresie skorzystalbym
    z platnego kredytu na karcie kredytowej. Nawet gdyby koszt wyniosl 5%
    tej sumy, to nadal jest tylko 400 zł...

    marekz

  • 3. Data: 2006-03-02 23:21:28
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > wyglada, ja przy tak malej kwocie i tak krotkim okresie skorzystalbym
    > z platnego kredytu na karcie kredytowej. Nawet gdyby koszt wyniosl 5%

    Wydaje się, że pomysł jest dobry ale pod kilkoma warunkami:
    1. Pytający musi taką kartę już mieć (albo dostęp do niej), ponieważ wydanie
    może trochę potrwać. Nie liczyłbym na kartę z takim limitem "od ręki", chyba
    że na podstawie historii posiadanego rachunku. Mimo wszystko i tak to
    potrwa.
    2. Najlepiej gdyby była to karta z możliwością robienia przelewów z rachunku
    karty. Wtedy unikasz prowizji za wypłatę z bankomatu i płacisz tylko
    oprocentowanie za okres kredytowania. Za 1 mies. nie powinno być więcej niż
    2% (vide ustawa antylichwiarska).
    3. W przypadku robienia przelewu z rachunku karty zazwyczaj jest
    ograniczenie kwoty do wysokości połowy przyznanego limitu i dlatego limit
    musiałby być nie mniejszy niż 16 tys.

    Jeśli to wszystko uda się załatwić to wydaje mi się, że lepszej oferty nie
    będzie.

    --
    Dawid