  • 1. Data: 2008-11-25 14:05:29
    Temat: Sposób naliczania odsetek na KK
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    Witam

    ING, w przypadku nie spłacenia całości zadłużenia w terminie, nalicza
    odsetki od wszystkich transakcji, niezależnie od wysokości spłaty.
    Generalnie spłacam całość, ale ostatnio przepalcowałem się o 100PLN
    robiąc przelew i spotkała mnie niemiła niespodzianka.

    Czy każdy bank robi to podobnie czy może są takie, które naliczają od
    różnicy między kwotą należną i spłaconą?

    pozdr

  • 2. Data: 2008-11-25 14:31:11
    Temat: Re: Sposób naliczania odsetek na KK
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 25 Nov 2008 15:05:29 +0100, Forr napisał(a):

    > ING, w przypadku nie spłacenia całości zadłużenia w terminie, nalicza
    > odsetki od wszystkich transakcji, niezależnie od wysokości spłaty.

    Pachnie mi to klauzulą abuzywną (art. 481 par. 1 kc jest dość jasny).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-11-25 14:34:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Forr" <f...@i...pomin.pl> napisał w wiadomości

    > Czy każdy bank robi to podobnie czy może są takie, które naliczają od
    > różnicy między kwotą należną i spłaconą?

    Jest to standardowe rozwiązanie w PL, nie wiem czy obecnie są od niego
    wyjątki, raczej nie ma. Kiedyś wyjątkiem była jedna z kart Mille, ale
    wycofali się z tej oferty dawno temu.

    marekz

  • 4. Data: 2008-11-25 14:51:37
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Forr" <f...@i...pomin.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy każdy bank robi to podobnie czy może są takie, które naliczają od
    > różnicy między kwotą należną i spłaconą?

    Spłacasz całość zadłużenia, a nie kwotę minimalną, więc moim zdaniem mogą
    naliczać odsetki tylko od kwoty niespłaconej. Na pewno jak miałem w Citi
    zadłużenie 10,000 zł, spłacilem niemal wszystko i zostało mi 500 zł, to
    naliczają odsetki od tych 500 zł, nie od 10,000.

    Sprawdź w ich regulaminie i napisz, jak oni to sobie uregulowali.

    k.

  • 5. Data: 2008-11-25 14:56:03
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 25 Nov 2008 15:34:59 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Jest to standardowe rozwiązanie w PL, nie wiem czy obecnie są od niego
    > wyjątki, raczej nie ma.

    Par. 7 ust. 22 regulaminu BZWBK:
    "Od niespłaconej kwoty należności wobec Banku w terminie jej
    wymagalności, określonym w ust.18, Bank nalicza odsetki od należności
    przeterminowanych w wysokości określonej w Umowie, obowiązującej na dzień
    powstania zadłużenia przeterminowanego."

    Patrząc na par. 3 ust. 3.5 regulaminu Aliora czy też par. 23 ust. 12
    Polbanku też powiedziałbym, że jest inaczej.

  • 6. Data: 2008-11-25 15:01:55
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Patrząc na par. 3 ust. 3.5 regulaminu Aliora czy też par. 23 ust. 12
    > Polbanku też powiedziałbym, że jest inaczej.

    W wątku rozmawiamy o sytuacji niespłacenia całości zadłużenia w grace
    periodzie. Nie ma tu mowy o żadnych należnościach przeterminowanych.

    marekz

  • 7. Data: 2008-11-25 15:43:53
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Forr <f...@i...pomin.pl> writes:

> [...]
    >
    > Czy każdy bank robi to podobnie czy może są takie, które naliczają od
    > różnicy między kwotą należną i spłaconą?

    Czyli rozumiem było tak (daty i kwoty przykładowe):
    1. w okresie 1-31 X wydałeś kartą 1100
    2. 31-X bank wystawił wyciąg z kwotą do zapłaty 1100 i terminem 25-XI
    3. Ty 25-XI wysłałes rzelew na kwotę 1000 PLN
    4 bank za okres 1.X-25.XI naliczył odsetki od kwoty 1100 PLN?
    Jeśli tak to nie jest nic nadzwyczajnego.

    KJ

  • 8. Data: 2008-11-25 19:17:59
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Olgierd wrote:

    > Pachnie mi to klauzulą abuzywną (art. 481 par. 1 kc jest dość jasny).

    Jasno w nim pisze o późnieniu świadczeń pieniężnych, to fakt.
    Tyle że tu opóźnienia nie było tylko zwykły kredyt, słono oprocentowany.
    I od niego są te odsetki. A że bank daruje odsetki tym, którzy spłacą kredyt
    w określonym terminie, to mu wolno.

  • 9. Data: 2008-11-26 07:27:40
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 25 Nov 2008 16:43:53 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > i terminem 25-XI 3. Ty 25-XI wysłałes rzelew na kwotę 1000 PLN 4 bank za
    > okres 1.X-25.XI naliczył odsetki od kwoty 1100 PLN? Jeśli tak to nie

    Dlaczego uważasz, że nie ma w tym nic nadzwyczajnego? Zasadą jest, że
    odsetki płaci się od opóźnionej płatności.

  • 10. Data: 2008-11-26 08:27:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > Dlaczego uważasz, że nie ma w tym nic nadzwyczajnego? Zasadą jest, że
    > odsetki płaci się od opóźnionej płatności.
    Zasadą jest, że odsetki się płaci od kwoty wykorzystanego kredytu. A
    niektórym(=tym którzy spłacili całość w GP) bank te odsetki daruje.

    CHYBA ŻE (bo autor wątku sie nie wypowiedział do tej pory), chodzi o
    jakieś inne odsetki.
    Poza tym o jakim opóźnieniu mówimy? Autor wątku, o ile dobrze rozumiem
    spłacił w terminie, tylko o 100 PLN za mało.
    KJ