  • 11. Data: 2008-11-26 08:55:46
    Temat: Re: Sposób naliczania odsetek na KK
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 26 Nov 2008 09:27:37 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Zasadą jest, że odsetki się płaci od kwoty wykorzystanego kredytu. A
    > niektórym(=tym którzy spłacili całość w GP) bank te odsetki daruje.

    Ale w tym przypadku wykorzystany kredyt to jest 100 złotych.
    Czy w hipotecznych też tak jest? Że jeśli biorę kredyt na 300 tys., a nie
    zapłacę jednej miesięcznej raty na 900 złotych, to odsetki lecą od
    całości?

    > Poza tym o jakim opóźnieniu mówimy? Autor wątku, o ile dobrze rozumiem
    > spłacił w terminie, tylko o 100 PLN za mało. KJ

    Zatem co do tej kwoty można mówić o braku zapłaty; w terminie, który
    zwalniał go z obowiązku zapłacenia odsetek.

    Uważasz, że jeśli pożyczę Ci dychę na 10% na miesiąc, to jeśli za miesiąc
    oddasz mi 9,50, to mogę Ci policzyć 10% od całości?

    Hmm a w przypadku lokat tak samo to działa? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2008-11-26 09:07:47
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > Ale w tym przypadku wykorzystany kredyt to jest 100 złotych.
    Nie. Wykorzystany kredyt 1.X-25.XI to jest 1100 (tysiąc sto)
    Oczywiście *od spłaty* (czyli w moim przykładzie od 25-XI) odsetki
    powinny się liczyć od 100 (sto) PLN

    > Czy w hipotecznych też tak jest? Że jeśli biorę kredyt na 300 tys., a nie
    > zapłacę jednej miesięcznej raty na 900 złotych, to odsetki lecą od
    > całości?

    Eeee. Przemyśl jeszcze raz co chciałeś napisać.
    Jeśli masz wypłacone 300 tys. to oczywiście odsetki się liczą od 300
    tys. A jak wg Ciebe się liczą?

    > Zatem co do tej kwoty można mówić o braku zapłaty; w terminie, który
    > zwalniał go z obowiązku zapłacenia odsetek.
    Eee, słucham? W regulaminach moich kart kredtyowych jest, że trzeba
    spłacić całość kwoty z wyciągu, żeby być zwolnionym z naliczonych
    odsetek.

    > Uważasz, że jeśli pożyczę Ci dychę na 10% na miesiąc, to jeśli za miesiąc
    > oddasz mi 9,50, to mogę Ci policzyć 10% od całości?
    Za ten "pierwszy" miesiąc? Oczywiście. Za drugi od 0,5PLN

    > Hmm a w przypadku lokat tak samo to działa? ;-)

    Tak.
    KJ

  • 13. Data: 2008-11-26 09:33:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > Ale w tym przypadku wykorzystany kredyt to jest 100 złotych.

    Nie. Jak kupiles cos za 1000 zl 1 stycznia i splaciles 900 zl 1
    lutego to przez miesiac korzystales z kredytu na 1000 zl.

    Takie to trudne?

    MJ

  • 14. Data: 2008-11-26 09:35:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    A i jeszcze jedno.

    > Uważasz, że jeśli pożyczę Ci dychę na 10% na miesiąc, to jeśli za miesiąc
    > oddasz mi 9,50, to mogę Ci policzyć 10% od całości?

    Nawet jak oddasz wszystko, to policze ci odsetki od calosci.
    Tak dziala kredyt.

    Tylko ze w przypadku kart bank odstepuje od pobrania odsetek pod
    warunkiem pelnej splaty.

    MJ

  • 15. Data: 2008-11-26 10:48:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 26 Nov 2008 10:35:56 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Nawet jak oddasz wszystko, to policze ci odsetki od calosci. Tak dziala
    > kredyt.

    OK, tu fakt -- chodziło mi o odsetki za opóźnienie.

  • 16. Data: 2008-11-26 23:09:10
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Jeśli tak to nie jest nic nadzwyczajnego.

    Dokładnie tak, nie spodziewałem się, że to coś nadzwyczajnego natomiast
    miałem nadzieję, że znajdą się wyjątki :)

    Dzieki all za odp.

    pozdr